Σε μια εποχή όπου όλα αναθεωρούνται και επανατοποθετούνται, οι κωμικοτραγικές φιγούρες του Δον Κιχώτη και του Σάντσο Πάντσα είναι επίκαιρες όσο ποτέ.
Κάπως έτσι σκέφτηκε ο Ταξιάρχης Χάνος και παρουσιάζει τη Μεγάλη Δευτέρα και τη Μεγάλη Τρίτη στο Από Μηχανής θέατρο το θρυλικό έργο του Θερβάντες «Δον Κιχώτης».
Πέντε ηθοποιοί, επηρεασμένοι από την ισπανική κουλτούρα, με όπλο την αθωότητα, τη σωματικότητα, τον λόγο, τη μουσική και την φαντασία τους, άλλοτε ως ρόλοι και άλλοτε ως αφηγητές, λένε την ιστορία του ονειροπόλου ιδαλγού από τη Μάντσα.
«Μετά από ένα ταξίδι σχεδόν έξι μηνών, φτάσαμε σ’ αυτό το σκηνικό αποτέλεσμα το οποίο ελπίζουμε να σας ταξιδέψει, να σας συναρπάσει, να σας χαλαρώσει, να σας διασκεδάσει, να σας αρέσει, να σας συγκινήσει και ίσως σας βάλει σε πειρασμό να διαβάσετε αυτό το υπέροχο έργο» τονίζει μιλώντας στο iefimerida ο Ταξιάρχης Χάνος. «Είναι ένα από τα μεγαλύτερα έργα της παγκόσμιας λογοτεχνίας, αν το είχατε διαβάσει στο παρελθόν, να το ξαναδιαβάσετε… Εμείς το διαβάσαμε πολλές φορές μέχρι να καταλήξουμε ποιες σκηνές, ποιες δράσεις, ποια πρόσωπα, ποια κεφάλαια θα κρατήσουμε. Δύσκολη επιλογή».
«Γι’ αυτό αφήσαμε όσο μπορούσαμε ελεύθερη τη φαντασία μας, την ανάγκη μας για σκηνική δημιουργία μέσα από το λόγο, την κίνηση, το σώμα, τη μουσική, τα ρούχα, τα σκηνικά, τα αντικείμενα, το χώρο, να μας εμπνεύσει και να μας οδηγήσει. Μετά τη πρόταση της ομάδας για το έργο, η οποία οφείλω να ομολογήσω ότι αρχικά με φόβισε και είχα κάποιους ενδοιασμούς, μετά από κάποιες συζητήσεις, τελικά έκανα τον φόβο μου ανάγκη και ξεκινήσαμε αυτό το υπέροχο ταξίδι».
Πως ξεκίνησαν όλα
«Πρακτικά η αρχή έγινε όταν διαβάζοντας το έργο στο χωριό μου στο Πήλιο, έβαλα στο κεφάλι μου ένα σουρωτήρι της μάνας μου σαν περικεφαλαία της πανοπλίας του Δον Κιχώτη και έκανα πόζες. Αμέσως μου ήρθε στο μυαλό η εικόνα του Θεόφιλου, αυτού του υπέροχου λαϊκού ζωγράφου, ο οποίος είχε ζήσει στο Πήλιο και όλο του το έργο και η ζωή του είχε κάτι το Δον Κιχωτικό».
«Αυτό ήταν και το κυρίαρχο στοιχείο στις πρόβες που κάναμε για την διασκευή του έργου, ο Δονκιχοτισμός. Η έννοια του δονκιχοτισμού, η οποία έχει μείνει και αποτελείται από την συμπύκνωση των δύο κυρίαρχων μορφών που εμφανίζονται στο έργο, του Δον Κιχώτη και του Σάντσο Πάντσα και μιας μορφής, της Δουλτσινέας, που δεν εμφανίζεται, αλλά η παρουσία της είναι κυρίαρχη».
«Αυτό προσπαθήσαμε να υπηρετήσουμε στο έργο μας. Προς αυτή τη κατεύθυνση, καθοριστικό ρόλο έπαιξε και η μουσική του Διαμαντή και οι ήχοι που θα ακούγονταν στην παράστασή μας. Με βασικούς δύο ήχους μια ανάβαση του Άλφα και μια κατάβαση του Ου οι οποίοι μας προσκαλούν να ακολουθήσουμε τον μεγάλο πλανόδιο στους δρόμους της αθανασίας του» καταλήγει ο Ταξιάρχης Χάνος και μας καλεί στις δύο τελευταίες παραστάσεις, Μεγάλη Δευτέρα και Μεγάλη Τρίτη.
Δον Κιχώτης Συγγραφέας: Μιχαήλ Θερβάντες
Μετάφραση - Διασκευή: Εταιρεία Θεάτρου Θέση - Ταξιάρχης Χάνος
Σκηνοθεσία: Ταξιάρχης Χάνος
Μουσική: Διαμαντής Αδαμαντίδης
Στίχοι: Διαμαντής Αδαμαντίδης, Ταξιάρχης Χάνος
Επιμέλεια Κίνησης: Χρυσάνθη Μπαδέκα
Σκηνικά - Κοστούμια: Άρτεμις Φλέσσα
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Βοηθός Σκηνοθέτη: Ανδρομάχη Φουντουλίδου
Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας
Βίντεο: Χρυσάνθη Μπαδέκα
Σκίτσο: Αχιλλέας Μεσάικος
Body Music: Σωτηρία Ρουβολή
ΠΑΙΖΟΥΝ: Τρυφωνία Αγγελίδου, Διαμαντής Αδαμαντίδης, Αχιλλέας Αναγνώστου, Γιάννης Σαμψαλάκης, Μαρία Χάνου
Παραγωγή: Εταιρεία Θεάτρου Θέση
Μεγάλη Δευτέρα στις 21:15, Μεγάλη Τρίτη στις 19:00
Από Μηχανής Θέατρο: Ακαδήμου 13, Μεταξουργείο, Τηλ: 210 5232097