Βίντεο timelapse από την τοποθέτηση της πεζογέφυρας που κατέρρευσε στο Μαϊάμι-Ντέιντ προκαλώντας το θάνατο τουλάχιστον τεσσάρων ανθρώπων αποκαλύπτει την αμφιλεγόμενη μέθοδο κατασκευής της.
Μετά από μήνες κατασκευής η γέφυρα τοποθετήθηκε το περασμένο Σάββατο μέσα σε μόλις έξι ώρες (!) στη θέση της πάνω από αυτοκινητόδρομο που διαθέτει οκτώ λωρίδες κυκλοφορίας κοντά στο Διεθνές Πανεπιστήμιο της Φλόριντα με μια μέθοδο που αποκαλείται «Επιταχυνόμενη Κατασκευή Γέφυρας» και η οποία σχεδιάστηκε για να μειώνει τους κινδύνους για τους εργάτες και τους πεζούς και για να εμποδίζει την πρόκληση κυκλοφοριακής συμφόρησης στο σημείο.
Η αμφιλεγόμενη μέθοδος θα μπει τώρα στο μικροσκόπιο των αρχών μετά την κατάρρευση της γέφυρας πάνω σε οχήματα που είχαν εγκλωβιστεί σε μποτιλιάρισμα, με αποτέλεσμα να χάσουν τις ζωές τους τουλάχιστον τέσσερις άνθρωποι και να τραυματιστούν άλλοι εννέα.
Η πεζογέφυρα συνέδεε τους κοιτώνες του πανεπιστημίου με την πόλη Σουίτγουότερ. Είχε μήκος 53 μέτρα και ζύγιζε 950 τόνους. Δεν είχε ανοίξει ακόμη για το κοινό. Οι φοιτητές του Διεθνούς Πανεπιστημίου αυτήν την περίοδο έχουν διακοπές από τα μαθήματά τους, από τις 12 μέχρι τις 17 Μαρτίου.
Τα ακριβή αίτια του δυστυχήματος παραμένουν άγνωστα. Ο κυβερνήτης της Φλόριντας Ρικ Σκοτ δήλωσε σε δημοσιογράφους ότι θα διεξαχθεί ενδελεχής έρευνα και θα αποδοθούν ευθύνες για ενδεχόμενα λάθη.
«Μπορεί να ευθύνονται τα υλικά, μπορεί να ευθύνεται η μέθοδος κατασκευής ή ακόμη κι ο σχεδιασμός της», είπε ο πρώην πρόεδρος της Αμερικανικής Ένωσης Πολιτικών Μηχανικών, Άντι Χέρμαν.
Με την ίδια μέθοδο έχουν κατασκευαστεί αρκετές γέφυρες στις ΗΠΑ, μεταξύ άλλων στη Νεβάδα τη Μασαχουσέτη και την πρωτεύουσα Ουάσιγκτον.
(Φωτογραφίες: ΑΡ)