Προθεσμία ως τις 27 του μήνα έχουν τα υπουργεία και όλοι οι φορείς του Δημοσίου, προκειμένου να υποβάλουν τα σχέδια τους για το Μεσοπρόθεσμο Σχέδιο, που καλύπτει την περίοδο ως και το 2022 και φυσικά πέρα από το τυπικό της υπόθεσης, όλοι αναμένουν την οριστικοποίηση των μεγεθών και των προβλέψεων σε συνεννόηση με τους δανειστές, που θα κρίνει και την τύχη του αφορολογήτου.
Σύμφωνα με την εγκύκλιο που υπογράφει ο αναπληρωτής υπουργός Γ. Χουλιαράκης, το ΜΠΔΣ 2019-2022 θα περιλαμβάνει την περιγραφή και αξιολόγηση των δημοσιονομικών αποτελεσμάτων των δύο προηγούμενων ετών (2016-2017), καθώς και τις προβλέψεις των δημοσιονομικών προοπτικών για α) το τρέχον έτος (2018), β) το έτος προϋπολογισμού (2019) και γ) τα τρία επόμενα έτη (2020-2022). Η επισήμανση του Γ. Χουλιαράκη είναι ότι η χώρα έχει δεσμευθεί στην υλοποίηση συγκεκριμένων δημοσιονομικών στόχων για την περίοδο 2018-2022, οι οποίοι προβλέπουν την επίτευξη πρωτογενών πλεονασμάτων της τάξης του 3,5% του ΑΕΠ κι αυτό σημαίνει πολύ απλά ότι ο σχεδιασμός δεν μπορεί να προβλέψει την παραμικρή δημοσιονομική χαλάρωση.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η σχετική παράγραφος, που αφορά στις υποχρεώσεις του στενού και ευρύτερου δημόσιου τομέα έναντι των ιδιωτών, καθώς αποτυπώνει τον έντονο προβληματισμό για την τάση φορέων να συσσωρεύουν νέα χρέη. Έτσι, με φόντο τα «καρφιά» της Κομισιόν, που ζητά επίσπευση των πληρωμών και θυμίζει ότι ως τον Αύγουστο θα πρέπει να έχουν εξοφληθεί όλες οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του Δημοσίου, στην εγκύκλιο Χουλιαράκη ορίζεται ότι πέραν των στοιχείων εσόδων-εξόδων, θα καταγράφεται στην ειδική σειρά και το ύψος (stock) των συσσωρευμένων απλήρωτων υποχρεώσεων με διάκριση προς τρίτους και μη στο τέλος του προηγούμενου έτους, ακριβώς όπως κοινοποιείται και στην ΕΛΣΤΑΤ. Ειδικότερα, στο ύψος των συσσωρευμένων οφειλών θα καταγράφονται όλες ανεξαιρέτως οι απλήρωτες υποχρεώσεις, ασχέτως αν έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες ή όχι.