Χρήσιμες συμβουλές για όσους χάνουν την πτήση τους δίνει το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών εξηγώντας τι είναι η ρήτρα ««μη εμφάνισης.»
Η ρήτρα της «Μη εμφάνισης» δίνει το δικαίωμα, στις αεροπορικές εταιρίες να αρνηθούν την επιβίβαση, στο αεροσκάφος, σε επιβάτες, που δεν χρησιμοποίησαν το πρώτο τμήμα της αεροπορικής τους διαδρομής. Για παράδειγμα: Ταξιδεύετε, από Αθήνα, για Βρυξέλλες, με επιστροφή.
Χάσατε την πρώτη πτήση σας, από Αθήνα για Βρυξέλλες, αλλά καταφέρατε να φτάσετε, στις Βρυξέλλες, με κάποιο άλλο μέσο, ή με κάποια άλλη εταιρεία.
Η ρήτρα «μη εμφάνισης θα επιτρέψει», στην αεροπορική σας εταιρία, να σας αρνηθεί την επιβίβαση σας, στην πτήση της επιστροφής σας, από Βρυξέλλες για Αθήνα.
Η ρήτρα αυτή δημιουργεί μια σημαντική ανισορροπία, ανάμεσα στις αεροπορικές εταιρείες και τους επιβάτες, όπως επισημαίνει το ΚΕΠΚΑ. Οι επιβάτες συνήθως, δε γνωρίζουν την υπαρξή της.
H ρήτρα «μη εμφάνισης» περιλαμβάνεται, στους γενικούς όρους της σύμβασης αγοράς του εισιτηρίου/ Φωτογραφία: Pixabay
Αλλά και να τη γνωρίζουν, δεν μπορούν να αρνηθούν την αποδοχή της, καθώς η ρήτρα αυτή περιλαμβάνεται, στους γενικούς όρους της σύμβασης αγοράς του εισιτηρίου, τους οποίους, αν δεν αποδεχτούν οι επιβάτες, δεν μπορούν να αγοράσουν το εισιτήριο.
Επιπλέον, οι καταναλωτές – επιβάτες δεν λάμβαναν καμία αποζημίωση, ή κάποιο όφελος για την άρνηση επιβίβασης, ενώ οι αεροπορικές εταιρίες, τη ίδια στιγμή κρατούν το αντίτιμο του εισιτηρίου επιστροφής, ή ακόμα χειρότερα πωλούν τη θέση, σε κάποιον άλλο επιβάτη.
Τέτοιοι όροι αποτελούν τεράστια, δυσάρεστη έκπληξη, για τους καταναλωτές, αφού δεν υπάρχει καμία λογική δικαιολογία για την άρνηση επιβίβασης.
Oι Ευρωπαϊκές Ενώσεις Καταναλωτών ζητούν από την ΕΕ να παρέμβει/ Φωτογραφία: Pixabay
Το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών και η BEUC – Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ενώσεων Καταναλωτών εκτιμούν ότι η ρήτρα είναι καταχρηστική και άδικη και πρέπει να καταργηθεί. Μαζί με τις άλλες Ενώσεις Καταναλωτών, στην Ευρώπη, ζητούν από την Ευρωπαϊκή Ένωση να αναλάβει δράση, εναντίον αυτής της άδικης πρακτικής.
Το ΚΕ.Π.ΚΑ. καλεί όλους τους Καταναλωτές της Ελλάδας, που έπεσαν θύματα τέτοιας πρακτικής να κάνουν γνωστό το πρόβλημά τους: Καταθέστε γραπτή διαμαρτυρία στην αεροπορική σας εταιρεία, για αυτό, που σας συνέβη, και ενημερώστε και το ΚΕ.Π.ΚΑ.