Ως το «πλωτό βασίλειο της ακολασίας» περιγράφουν το Costa Concordia στις καταθέσεις τους δύο πρώην εργαζόμενες σε αυτό, διηγούμενες σκηνικά που αποδεικνύουν πως το πλήρωμα είχε συνέχεια στο μυαλό του... το αλκοόλ, τα ναρκωτικά και το σεξ και όχι την ασφάλεια των επιβατών, ως όφειλαν...
Οι καταθέσεις των δύο γυναικών, που διέρρευσαν και δημοσιεύονται σήμερα στην ιταλική εφημερίδα La Stampa, αποτελούν κόλαφο για την πλοιοκτήτρια εταιρία Costa Crociere, αφού ουσιαστικά περιγράφουν τα πλοία τους ώς «άντρο ακολασίας».
«Οι αξιωματικοί και το πλήρωμα ήταν πολύ συχνά μεθυσμένοι» καταθέτει η Μέρι Τζ. που εργάστηκε στο κρουαζιερόπλοιο επί δύο μήνες το 2010 πριν απαραιτηθεί. Σημειώνει μάλιστα πώς το πλήρωμα αναρωτιώταν συχνά, στη διάρκεια των πάρτυ που οργανώνονταν «ποιός θα έσωζε το πλοίο σε μια έκτακτη κατάσταση», ενώ και η ίδια δηλωνει πώς έπεσε θύμα σεξουαλικής παρενόχλησης από μέλος του πληρώματος που «είχε κάνει χρήση ναρκωτικών».
Η Βαλεντίνα Μπ. που εργάστηκε επίσης το 2010 υπό τις εντολές του καπετάνιου Φραντσέσκο Σκετίνο σε άλλο πλοίο, το Costa Atlantica, κατέθεσε πώς «η διαφθορά, τα ναρκωτικά και η πορνεία» βασίλευαν στο πλοίο.«Είδα με τα ίδια μου τα μάτια αξιωματικούς να παίρνουν κοκαΐνη», είπε καταγγέλλοντας στην κατάθεσή της «τις συνθήκες του πληρώματος, τα μέλη του οποίου οι αξιωματικοί τους αντιμετώπιζαν σαν σκλάβους».
Η εταιρία, από την πλευρά της δηλώνει ότι τηρεί πολιτική μηδενικής ανοχής κατά των ναρκωτικών στο πλοίο και ότι διενεργεί τακτικούς ελέγχους.
Μετά το ναυάγιο στο ιταλικό νησί Τζίλιο, με 32 νεκρούς, η Costa Crociere υπεραμύνθηκε της πολιτικής της δηλώνοντας ότι το προσωπικό της εκπαιδευόταν τακτικά σε θέματα ασφάλειας και εξήρε το θάρρος που επέδειξε το πλήρωμα κατά τη ναυτική τραγωδία.
Ο καπετάνιος Φραντσέσκο Σκετίνο που τέθηκε σε κατ' οίκον περιορισμό διώκεται για ανθρωποκτονία κατά συρροή από αμέλεια, ναυάγιο και εγκατάλειψη του πλοίου και καθυστερημένη ενημέρωση των ιταλικών λιμενικών αρχών για τη σοβαρότητα του ατυχήματος.
Κατηγορείται ότι προκάλεσε το ναυάγιο προσεγγίζοντας το πλοίο πολύ κοντά στην ακτή ώστε να το δουν οι κάτοικοι του νησιού, ότι καθυστέρησε να σημάνει συναγερμό και τέλος ότι εγκατέλειψε το πλοίο ενώ η απομάκρυνση των επιβατών του ήταν σε εξέλιξη.
Ο υποπλοίαρχος Τσίρο Αμπρόζιο και επτά ακόμη εργαζόμενοι της εταιρίας, εκ των οποίων υψηλόβαθμα στελέχη, διώκονται επίσης στο πλαίσιο της ίδιας έρευνας.