Το ότι η άνευ μέτρου κατανάλωση ζάχαρης κάνει κακό στην υγεία, είναι γνωστό. Μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ στη Γερμανία προσπαθούν να μειώσουν την ποσότητα ζάχαρης στα προϊόντα που παράγουν οι ίδιες οι αλυσίδες.
Μια από αυτές τις αλυσίδες σουπερμάρκετ είναι η Rewe. Φέτος, η εταιρεία επιδιώκει να αλλάξει τις συνταγές σε 100 προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, βάζοντας λιγότερη ζάχαρη. Αλυσίδες όπως οι Lidl, Aldi και Edeka, σχεδιάζουν με τους δικούς τους ρυθμούς μια σχετική προσαρμογή του επιπέδου ζάχαρης στα προϊόντα τους.
Ο λόγος που γίνεται αυτή η προσπάθεια είναι ότι οι Γερμανοί καταναλώνουν υπερβολικά μεγάλες ποσότητες ζάχαρης. Ως αποτέλεσμα, αυξάνονται τα ποσοστά παχυσαρκίας, διαβήτη και η υψηλής πίεσης.
Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι το μεγαλύτερο μέρος των ποσοτήτων ζάχαρης που καταναλώνουν οι Γερμανοί δεν προέρχεται από την ίδια τη ζάχαρη, που καταναλώνεται αυτούσια, όπως για παράδειγμα στον καφέ, αλλά είναι «κρυμμένο» στα επεξεργασμένα τρόφιμα.
Για τα σουπερμάρκετ, ωστόσο, η μείωση της ζάχαρης στα προϊόντα, αποτελεί δύσκολο εγχείρημα. Το ρίσκο να μη είναι ελκυστικό το τελικό προϊόν στον καταναλωτή, ο οποίος έχει συνηθίσει σε μια διαφορετική, πιο γλυκιά γεύση, είναι μεγάλο.
Η εταιρεία Rewe αντιμετωπίζει το θέμα αυτή την εβδομάδα με επιθετικό μάρκετινγκ και αφήνει την τελική απόφαση στην κρίση του καταναλωτή. Με τον τίτλο «Πόση ζάχαρη χρειάζεσαι;» εισάγει στα ράφια των καταστημάτων πουτίγκα σοκολάτας σε συσκευασία τεσσάρων τεμαχίων. Μόνο ένα από τα τέσσερα περιέχει τη γνωστή ποσότητα ζάχαρης. Στα υπόλοιπα τρία είναι μειωμένη κατά 20, 30 ή και 40%. Στη συνέχεια οι καταναλωτές καλούνται να ψηφίσουν στο Ίντερνετ ποια εκδοχή τους άρεσε περισσότερο και αυτή θα μπει τελικά στα ράφια της επιχείρησης.
Ο Χανς-Γιούργκεν Μογκ από την Rewe είναι πεπεισμένος ότι οι πελάτες θα επιλέξουν τελικά μια από τις εκδοχές με τη μειωμένη ζάχαρη. Παρ' όλα αυτά επισημαίνει: «εάν οι πελάτες τελικά προτιμήσουν την πρωτότυπη συνταγή, εμείς θα ανταποκριθούμε. Δεν θέλουμε να μειώσουμε τη ζάχαρη εις βάρος της γεύσης».
Ο ειδικός σε θέματα διατροφής Άρμιν Βάλετ, από το κέντρο υποστήριξης καταναλωτών στο Αμβούργο, κρίνει πως δεν αρκούν οι πρωτοβουλίες των σουπερμάρκετ. Χρειάζεται και η πολιτεία να λάβει τα κατάλληλα μέτρα. Ο Βάλετ προτείνει ξεκάθαρη σήμανση στις συσκευασίες, βάσει του μοντέλου φωτεινών σηματοδοτών (πράσινο, πορτοκαλί, κόκκινο), ώστε με την πρώτη ματιά να είναι σαφές στον καταναλωτή εάν ένα προϊόν περιέχει πολλή ή λίγη ζάχαρη.
Πηγή: DW