Το πετρελαιοφόρο που φλεγόταν εδώ και πάνω από μία εβδομάδα στην Ανατολική Σινική Θάλασσα, βυθίστηκε τελικά όπως αναφέρουν κινεζικά ΜΜΕ.
Ιρανοί αξιωματούχοι λένε ότι είναι νεκροί και τα 32 μέλη του πληρώματος -30 Ιρανοί και δύο από το Μπαγκλαντές. Έχουν βρεθεί τρία πτώματα.
«Τα μέλη του πληρώματος του πλοίου σκοτώθηκαν την πρώτη ώρα μετά το ατύχημα εξαιτίας της σφοδρότητας της έκρηξης και των αναθυμιάσεων αερίων», δήλωσε ο εκπρόσωπος Μοχάμαντ Ραστάντ. «Δεν υπάρχει ελπίδα να βρεθούν επιζώντες ... Τα δύο τρίτα του δεξαμενόπλοιου έχουν βυθιστεί, η πυρκαγιά έχει εξαπλωθεί και πλέον περιβάλλει από παντού το πλοίο, το οποίο δεν μπορούμε να προσεγγίσουμε».
Το δεξαμενόπλοιο Sanchi, που μετέφερε με 136.000 τόνους ελαφρού αργού, πήρε φωτιά στις 6 Ιανουαρίου μετά τη σύγκρουσή του με κινεζικό φορτηγό πλοίο. Η σύγκρουση σημειώθηκε περίπου 300 χιλιόμετρα ανατολικά της κινεζικής πόλης της Σαγκάης. Το πλοίο μετά το ατύχημα εισήλθε ακυβέρνητο στα ιαπωνικά χωρικά ύδατα.
Το δεξαμενόπλοιο με σημαία του Παναμά ανήκε στην Εθνική Ιρανική Εταιρία Δεξαμενόπλοιων (NITC), τον φορέα εκμετάλλευσης του στόλου των πετρελαιοφόρων του Ιράν. Μετέφερε προϊόντα στη νοτιοκορεατική επιχείρηση Hanwha Total.
Οι κινέζοι διασώστες βρήκαν χθες Σάββατο το «μαύρο κουτί» του πετρελαιοφόρου. Δημοσιογράφος της κινεζικής κρατικής τηλεόρασης CCTV, που ήταν παρών σ' ένα αεροπλάνο της Διεύθυνσης Ωκεανών, εξήγησε πως είδε τα συντρίμμια του Sanchi και φλεγόμενο πετρέλαιο, καθώς και υδρογονάνθρακες να έχουν διασκορπιστεί σε μια ζώνη 10 τετραγωνικών χιλιομέτρων.
«Η πετρελαιοκηλίδα είναι πολύ σοβαρή», δήλωσε ο δημοσιογράφος σύμφωνα με την CCTV.
Όμως η τηλεόραση επικαλέσθηκε επίσης έναν μηχανικό της Διεύθυνσης Ωκεανών, τον Ζανγκ Γιόνγκ, ο οποίος ελαχιστοποίησε τους φόβους για τους περιβαλλοντικούς κινδύνους.
«Πρόκειται για ελαφρύ αργό και αυτός ο τύπος της πετρελαιοκηλίδας έχει πολύ μικότερες συνέπειες, σε σύγκριση με άλλες πετρελαιοκηλίδες, επειδή αυτό το είδος πετρελαίου είναι ιδιαίτερα πτητικό. Το μεγαλύτερο μέρος του έφυγε στην ατμόσφαιρα, υπάρχουν λοιπόν μικρότερες συνέπειες για τον ωκεανό», δήλωσε ο Ζανγκ. «Βρισκόμαστε στη μέση της θάλασσας, πολύ μακριά από κατοικημένες περιοχές, έτσι οι επιπτώσεις για τον άνθρωπο αναμένεται να είναι πολύ μικρές».
Οι προσπάθειες διάσωσης αποδείχθηκαν ιδιαίτερα δύσκολες εξαιτίας των υψηλών θερμοκρασιών (89 βαθμοί Κελσίου) που επικρατούσαν μέσα στο ιρανικό πλοίο, σύμφωνα με τον Χε Ουάνμπ, ειδικό της κινεζικής πετρελαϊκής εταιρείας Huade Petrochemical, τον οποίο επικαλέσθηκε η CCTV.