Κάτι «κινείται» στο θέμα της αξιοποίησης του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, καθώς στο τέλος Μαρτίου η κλείνει η πρώτη φάση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την αγορά του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών της Ελληνικό Α. Ε.
Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται η εφημερίδα Καθημερινή, πέρα από το Κατάρ υπάρχει έντονο ενδιαφέρον τόσο από την Κίνα όσο και από τις ΗΠΑ και την Ευρώπη για την αξιοποίηση του «φιλέτου» στην παραλιακή ζώνη της Αθήνας.
Τι ζητούν οι επενδυτές
Κοινή συνισταμένη του επενδυτικού ενδιαφέροντος, είναι ένα μεικτό μοντέλο αξιοποίησης, το οποίο θα περιλαμβάνει πολλαπλές δραστηριότητες, όπως κατοικία, αναψυχή, εμπόριο και υπηρεσίες. Ωστόσο οι υποψήφιοι επενδυτές ζητούν να ξεκαθαριστεί σαφώς το πλαίσιο εντός του οποίου θα πρέπει να λειτουργήσουν, προκειμένου να εκτιμήσουν οικονομικά την επένδυση. Σε αυτή την κατεύθυνση, την προηγούμενη εβδομάδα δόθηκε στο υπουργικό συμβούλιο το σχέδιο νόμου που αφορά τους όρους για την αξιοποίηση της έκτασης.
«Πρόκειται για έναν νόμο-ταυτότητα που θα καθορίσει τους όρους αξιοποίησης έτσι ώστε οι επενδυτές να γνωρίζουν σαφώς το πλαίσιο μέσα στο οποίο θα πρέπει να λειτουργήσουν», τόνισε χαρακτηριστικά ο υπουργός Περιβάλλοντος Γιώργος Παπακωνσταντίνου ο οποίος αναμένεται να καταθέσει το νομοσχέδιο στη Βουλή εντός της επόμενης εβδομάδας.
Σύμφωνα με όσα περιλαμβάνονται στο σχέδιο νόμου, στην έκταση των 6.200 στρεμμάτων του πρώην αεροδρομίου προβλέπεται η δημιουργία πάρκου έκτασης 2.000 τετραγωνικών μέτρων με χώρους αμιγούς πρασίνου στο 75% της έκτασης αυτής, 10% επιφάνειες κυκλοφορίας και ανοιχτών αθλητικών εγκαταστάσεων (όχι κτίρια) και 15% κοινωφελείς χρήσεις και υποδομές.
Το πάρκο που θα δημιουργηθεί θα είναι το μεγαλύτερο στην Ελλάδα και ένα από τα μεγαλύτερα στον κόσμο. Ενδεικτικά το Central Park της Νέας Υόρκης έχει έκταση 3.410 στρέμματα και το Hyde Park στο Λονδίνο έχει έκταση 2.530 στρέμματα. Αντίστοιχα, το Πάρκο «Αντώνης Τρίτσης» έχει έκταση 1.200 στρέμματα, το Πεδίον του Αρεως 270 στρέμματα και ο Εθνικός Κήπος μόλις 160 στρέμματα.
Δέκα χρόνια παλινωδίας
Ωστόσο είναι θλιβερό το γεγονός ότι χρειάστηκαν δέκα ολόκληρα χρόνια γεμάτα παλινωδίες, καθυστερήσεις και αοριστολογίες προκειμένου να καταλήξουμε σε μια πρόταση για βιώσιμη αξιοποίηση του χώρου του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού. Αξίζει να αναφέρουμε ότι στο Βερολίνο, μόλις τρία χρόνια μετά το κλείσιμο του αεροδρομίου Τέμπελχοφ, αυτό μετετράπη σε μητροπολιτικό πάρκο το οποίο απολαμβάνουν οι κάτοικοι της πόλης.
Αντίθετα το Ελληνικό παραμένει αναξιοποίητο, μια περιφραγμένη έκταση μέσα στο πολεοδομικό συγκρότημα όταν θα μπορούσε να αποτελέσει πόλο επενδύσεων και να προσφέρει ποιότητα ζωής στους κατοίκους της πόλης.