Έως και πενταπλάσια οικονομικά οφέλη μπορεί να φέρει στον Πειραιά η ανάπτυξη της «homeport» κρουαζιέρας. Δηλαδή να είναι ο Πειραιάς σημείο εκκίνησης και τερματισμού της κρουαζιέρας, κι όχι μόνο ενδιάμεσος σταθμός.
Αυτό ανέφερε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά Βασίλης Κορκίδης με αφορμή την παρουσίαση σχετικής μελέτης στο πλαίσιο της 4ης Διεθνούς Έκθεσης Τουρισμού "Greek Tourism Expo"
Ο κ. Κορκίδης, δήλωσε σχετικά:
«Οι προσπάθειές μας επικεντρώνονται στον Πειραιά, καθώς είναι ο μεγαλύτερος λιμένας αφετηρίας κρουαζιέρας στην Ελλάδα, παρουσιάζοντας τις σημαντικότερες προοπτικές ανάπτυξης.
Εκεί λαμβάνει χώρα περίπου το 75% των home-portings, και επιπλέον είναι ο μεγαλύτερος λιμένας κρουαζιέρας της χώρας μας γενικότερα, (με πάνω από 1 εκατομμύριο κινήσεις επιβατών το 2016), και ο 7ος μεγαλύτερος λιμένας κρουαζιέρας στη Μεσόγειο.
Ως εκ τούτου, έχουμε καταθέσει στους αρμόδιους φορείς τις σχετικές προτάσεις μας, βασισμένοι πάντα στα πολλαπλασιαστικά οφέλη της ύπαρξης εσωτερικών και εξωτερικών συνεργιών και συνεργασιών, στα πρότυπα οργάνωσης επιχειρηματικών - «κλαδικών Clusters». Κατ' επέκταση, έχουμε θέσει, ως παράγοντα ζωτικής σημασίας για την περαιτέρω ανάπτυξη της Κρουαζιέρας και τη δημιουργία «homeport» στον Πειραιά, την ανάπτυξη άμεσων συνεργιών εντός του τριγώνου «λιμάνι-πόλη-φορείς».
Το ΕΒΕΠ θα βοηθήσει με κάθε μέσο που διαθέτει στην ανάπτυξη της «homeport» κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά, που μπορεί να επιφέρει έως και πενταπλάσια οικονομικά οφέλη, σε σχέση με την «transit» κρουαζιέρα, όχι μόνο για την οικονομία της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά, αλλά και για την εθνική μας οικονομία».
1. Στο πλαίσιο της συμμετοχής του, ως ομιλητή και εκπροσώπου του ΕΒΕΠ, στην 4η Διεθνή Έκθεση Τουρισμού "Greek Tourism Expo" και στην εκδήλωση παρουσίασης της Μελέτης «Η αναπτυξιακή προοπτική της Κρουαζιέρας - Αφετηρίας στην Ελλάδα» του Οργανισμού Έρευνας και Ανάλυσης, «Διανέοσις», ο κ. Κ. Αχλαδίτης συνοψίζοντας τις ενέργειες που θα μπορούσαν να αποφέρουν άμεσα και σημαντικά οφέλη, χωρίς ιδιαίτερο κόστος, αναφέρθηκε σε οκτώ, βασικές προτάσεις, τις οποίες υποστηρίζει και προωθεί το επιμελητήριο:
- Οργάνωση λιμενικού «Cluster» που θα συγκεντρώσει όλες τις υπηρεσίες που μπορεί να χρειαστεί το κρουαζιερόπλοιο με παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσίες σε χαμηλή προσφερόμενη τιμή και με κοινό marketing.
- Δημιουργία και προώθηση ειδικής εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα που στοχεύει στην τουριστική παρουσίαση του Πειραιά (καταστήματα, μουσεία, ιστορία κ.ά.)
- Φυσική παρουσία στο χώρο άφιξης κατά την αποβίβαση των επιβατών, ανθρώπων που θα προτείνουν, θα ενημερώνουν και θα προωθούν τους επιβάτες στην πόλη.
- Κατασκευή διαδραστικών τουριστικών πινακίδων «beacons» στο λιμάνι και την πόλη του Πειραιά, που θα συνδέονται με την εφαρμογή GPS.
- Δημιουργία διαγράμμισης τουριστικής κυκλικής διαδρομής για πεζούς και ποδηλάτες από το λιμάνι προς το κέντρο της πόλης και αντίστροφα.
- Οργάνωση «happenings» στο χώρο του λιμανιού με μπάντες, παραδοσιακούς χορούς, με διαφήμιση παραδοσιακών ελληνικών προϊόντων και γαστρονομίας.
- Παραστάσεις στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, με γνωστές διεθνώς, αρχαίες τραγωδίες και κωμωδίες στα αγγλικά, για τους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων.
- Προώθηση ελληνικών προϊόντων στα εστιατόρια και τα καταστήματα των κρουαζιερόπλοιων, αλλά και των εμπορικών πλοίων.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ