Γιατί βγαίνει στο σφυρί το «Αίολος Κεντέρης Ι» - iefimerida.gr

Γιατί βγαίνει στο σφυρί το «Αίολος Κεντέρης Ι»

Φωτογραφία: EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Την Τετάρτη 10 Ιανουαρίου αναμένεται να βγει σε ηλεκτρονικό πλειστηριασμό το ταχύπλοο επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ Ι.

Μετά από ασφαλιστικά μέτρα που κατέθεσε η πλευρά της ΝΕΛ στις 29 Νοεμβρίου στο Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά, η αρχική ημερομηνία πλειστηριασμού, που αρχικά είχε οριστεί η 6 Δεκεμβρίου, άλλαξε για την Τετάρτη 10 Ιανουαρίου, ενώ και η αξία του πλοίου που περιγράφεται στην ανωτέρω κατασχετήρια έκθεση, ορίστηκε στο ποσό των 6,5 εκατ. ευρώ, από τα 4,5 εκατομμύρια ευρώ που ήταν μέχρι σήμερα.

Η ανωτέρω αναγκαστική κατάσχεση με επισπεύδουσα την Τράπεζα Πειραιώς, επιβλήθηκε στο χώρο του ναυπηγείου «SALAMIS SHIPYARDS S.A.» στα Αμπελάκια Σαλαμίνας όπου βρισκόταν αγκυροβολημένο το ανωτέρω πλοίο, πενήντα μέτρα έμπροσθεν της προβλήτας του ναυπηγείου, ανάμεσα σε δύο άλλα παροπλισμένα επιβατηγά πλοία.

Γιατί βγαίνει στο σφυρί το «Αίολος Κεντέρης Ι» | iefimerida.gr 0

Το ανωτέρω κατασχεθέν πλοίο ναυπηγήθηκε στη Γαλλία στο ναυπηγείο CANTIER NAVAL ALSTOM το 2000.

Οι τέσσερις μηχανές του έχουν συνολική ιπποδύναμη 32.400 KW, η ολική του χωρητικότητα ανέρχεται σε 6.177 κόρους, η καθαρή του χωρητικότητα σε 1.853 κόρους, το μήκος του σε 105 μέτρα και το πλάτος του σε 15,70 μέτρα. Το υλικό κατασκευής είναι χάλυβας και αλουμίνιο.

Το ανωτέρω πλοίο από τότε που ναυπηγήθηκε, αξιοποιήθηκε σε γραμμές της ελληνικής ακτοπλοΐας και στη συνέχεια στη γραμμή Πάτρα - Ιταλία. Είναι δε παροπλισμένο, πάνω από επτά συναπτά έτη.

Κατά την επιθεώρησή του στις 27 Οκτωβρίου 2016, διαπιστώθηκε ότι τα πιστοποιητικά του νηογνώμονα είχαν λήξει δεδομένου του μεγάλου χρόνου παροπλισμού του, χρειαζόταν ειδική επιθεώρηση (Special Survey) στο πλαίσιο δεξαμενισμού του και ότι γίνονταν μόνο οι απαραίτητες ετήσιες επιθεωρήσεις από το νηογνώμονα Bureau Veritas για πλοία που βρίσκονται σε παροπλισμό.

Σύμφωνα με το ναυτιλιακό και τεχνικό τμήμα της ΝΕΛ, το κόστος συντήρησης του ανωτέρω πλοίου τον Οκτώβριο του 2017, ανέρχεται σε 1.011.040 ευρώ.

Η πλευρά της ΝΕΛ υποστήριξε ότι το πλοίο παροπλίστηκε λόγω της ακριβής τιμής των καυσίμων και πως τώρα μπορεί να αξιοποιηθεί. Η εταιρεία εκτιμά τη σημερινή αξία του ταχυπλόου στα 15 εκατομμύρια ευρώ και υποστήριξε ότι είναι οικονομικό στην κατανάλωση καυσίμων, καθώς και ότι έχει διάρκεια ζωής 30 χρόνια.

Ο εκπρόσωπος της Τράπεζας Πειραιώς από την πλευρά του, κατέθεσε ότι είναι μεγάλο μειονέκτημα του πλοίου το γεγονός ότι είναι παροπλισμένο επί επτά συναπτά έτη, ότι οι τέσσερις μηχανές δεν κινήθηκαν και ότι απαιτείται το ποσό των 750.000 ευρώ για τη συντήρηση κάθε μηχανής, δηλαδή το ποσό των 3.000.000 ευρώ μονάχα για τις μηχανές. Πρόσθεσε δε,ότι το κατασχεμένο πλοίο, αν δεν ήταν παροπλισμένο, θα μπορούσε να πωληθεί 10.000.000- 11.000.000 ευρώ, πλην όμως η αξία του είναι χαμηλή λόγω του παροπλισμού του, και ανέρχεται στο ποσό των 4.500.000 ευρώ.

Σύμφωνα με το από 22 Νοεμβρίου 2017 Letter of Intent που προσκόμισε εκπρόσωπος της ΝΕΛ, υπάρχει αγοραστικό ενδιαφέρον για το ανωτέρω πλοίο έναντι του τιμήματος των 16.500.000 ευρώ από την Meditteranean Shipping Enterprises SA. Δεδομένων όλων των ανωτέρω, το δικαστήριο αποφάσισε ότι η αξία του πλοίου ανέρχεται στο ποσό των 6,5 εκατ. ευρώ και όρισε ως τιμή της πρώτης προσφοράς το ίδιο ποσό, όπως επίσης και νέα ημέρα πλειστηριασμού την Τετάρτη 10 Ιανουαρίου 2018.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ