Πλοία και υποβρύχιο του Πολεμικού Ναυτικού στον Πειραιά - Υποδέχονται τον κόσμο [εικόνες] - iefimerida.gr

Πλοία και υποβρύχιο του Πολεμικού Ναυτικού στον Πειραιά - Υποδέχονται τον κόσμο [εικόνες]

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Πλοία του Στόλου θα καταπλεύσουν στο λιμάνι του Πειραιά από την Παρασκευή έως την Κυριακή 3 Δεκεμβρίου προκειμένου να δοθεί η ευκαιρία στο κοινό να τα επισκεφθεί.

Πρόκειται για τη φρεγάτα ΨΑΡΑ, την πυραυλάκατο ΡΙΤΣΟΣ και το υποβρύχιο ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ που θα παραβάλουν στα κρηπιδώματα 11 και 12 (Εκθεσιακό Κέντρο ΟΛΠ), στο πλαίσιο του εορτασμού του προστάτη του Πολεμικού Ναυτικού Αγίου Νικολάου και της επετείου των νικηφόρων ναυμαχιών Βαλκανικών Πολέμων 1912-13.

Φ/Γ ΨΑΡΑ (F 454)

Πλοία και υποβρύχιο του Πολεμικού Ναυτικού στον Πειραιά - Υποδέχονται τον κόσμο [εικόνες] | iefimerida.gr 0



Η Φ/Γ «Ψαρά» είναι τύπου ΜΕΚΟ 200, Γερμανικής σχεδίασης και κατασκευάστηκε από τα Ελληνικά Ναυπηγεία. Παρελήφθη από το Πολεμικό Ναυτικό τον Απρίλιο του 1998 και είναι του ίδιου τύπου με τις Φ/Γ ΥΔΡΑ, Φ/Γ ΣΠΕΤΣΑΙ και την Φ/Γ ΣΑΛΑΜΙΣ. Σύμφωνα με την απόφαση του ΑΝΣ Νο 24//29-03-1990, Φ/Γ ΨΑΡΑ ονομάστηκε από το ελληνικό νησί το οποίο έχει το ίδιο όνομα, για την τιμή και τον ηρωισμό των κατοίκων του νησιού ΨΑΡΑ στις ναυτικές μάχες στη διάρκεια των ναυτικών μαχών για την απελευθέρωση από την Οθωμανική Αυτοκρατορία. Ο αριθμός αναγνωρίσεως του πλοίου είναι F-454. Είναι το πέμπτο πλοίο του Π.Ν. που φέρει το όνομα αυτό. Το πρώτο ήταν μία κορβέτα, εκτοπίσματος 494 τόνων, που εντάχθηκε στη δύναμη του Στόλου κατά την πρώτη επίσημη σύστασή του το 1830 και παρέμεινε με το όνομα αυτό μέχρι το Δεκέμβριο του 1833, οπότε και μετονομάσθηκε σε «Πρίγκηψ Μαξιμιλιανός». Ακολούθησε ένα ατμόπλοιο, βοηθητικό του στόλου, χωρητικότητας 870 τόνων, κατασκευής 1878 που αγοράσθηκε στην Αγγλία το 1880 (πρώην "Gettysbourg"). Εξοπλίσθηκε και χρησιμοποήθηκε ως αρχηγίδα Τορπιλλικών και τορπιλλοβόλων, παραμένοντας στο Στόλο με το όνομα «Ψαρά» μέχρι την παραγγελία του ομώνυμου θωρηκτού. Τρίτο κατά σειρά ομώνυμο πλοίο, υπήρξε το θωρηκτό «Ψαρά», εκτοπίσματος 4808 τόνων, που ναυπηγήθηκε από τη Γαλλική εταιρεία Forges et Chantiers de la Mediterranée στα ναυπηγεία της Granville στη Χάβρη, μεταξύ 1887 και 1891. Μετά τη μετασκευή και επαύξηση του οπλισμού του, το θωρηκτό «Ψαρά» έλαβε μέρος στον πόλεμο του 1897 φέροντας το σήμα του Διοικητού της Θωρηκτής Μοίρας. Το 1899 εκπροσώπησε την Ελλάδα στις εορτές της επετείου ιδρύσεως της Μασσαλίας από τους Φωκαείς, καθώς και στις εορτές της στέψεως του Εδουάρδου Ζ΄ της Αγγλίας. Το «Ψαρά» έλαβε επίσης μέρος στις ναυτικές επιχειρήσεις των πολέμων 1912 - 1913 και στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκε ως Σχολή Ναυτοπαίδων Πόρου. Το 1932 εκποιήθηκε για διάλυση. Τέταρτο πλοίο με το όνομα αυτό, υπήρξε το ένα από τα τέσσερα αντιτορπιλλικά τύπου Dardo, πλήρους εκτοπίσματος 1936 τόνων και ταχύτητας δοκιμών 41,5 κόμβων. Ναυπηγήθηκε και παρελήφθη στα Ιταλικά ναυπηγεία Odero - Terni - Orlando στη La Spezia, από το Π.Ν. το 1933. Έλαβε μέρος στις ναυτικές επιχειρήσεις του πολέμου 1940 -41, μεταξύ των οποίων και οι τρεις επιδρομές στο στενό του Οτράντο. Έδρασε κατά των Ιταλικών υποβρυχίων και υπάρχουν ενδείξεις προκλήσεως βλαβών σε υποβρύχιο ή βυθίσεώς του στις περιοχές των Ψαρών και της Φαλκονέρας τον Μάρτιο του 1941. Το αντιτορπιλλικό «Ψαρά» βυθίσθηκε μαχόμενο, την Κυριακή του Πάσχα 20 Απριλίου του 1941, στην περιοχή του κόλπου των Μεγάρων, όπου ήταν αγκυροβολημένο με άλλα πλοία του Στόλου, από πλήγματα Γερμανικών βομβαρδιστικών με συνολικές απώλειες 37 ατόμων (Υπαξιωματικοί και Ναυτοδίοποι).

Πλοία και υποβρύχιο του Πολεμικού Ναυτικού στον Πειραιά - Υποδέχονται τον κόσμο [εικόνες] | iefimerida.gr 1



Διαστάσεις: 117/14,8/6 μέτρα
Εκτόπισμα: 3.350 τόνους
Πρόωση: CODOG (Combined Diesel Or Gas) 2 αεροστρόβιλοι LM2500 και 2 diesel MTU20V
Ταχύτητα: 30 κόμβοι
Πλήρωμα: Δυνατότητα Ενδιαιτήσεως 220 ατόμων
Οπλισμός:
1 πυροβόλο 5 ιντσών/54,
2 συστήματα εγγύς προστασίας Phalanx,
8 Κ/Β Ε/Ε Harpoon, 16 Κ/Β Ε/Α ESSM (Envolved Sea Sparrow Missile) ,
2 τριπλούς Τ/Λ Mk32, εκτοξευτής ΗΝ αντιμέτρων και ανάλογο ΗΝ εξοπλισμό.

Δύναται να μεταφέρει ένα Ελικόπτερο S-70B-6 Aegean Hawk.
Είναι το τρίτο πλοίο του τύπου αυτού, και το δεύτερο που κατασκευάσθηκε στα Ελληνικά Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Καθελκΰσθηκε στις 30 Δεκεμβρίου 1994 και παραλήφθηκε στις 30 Απριλίου 1998 με πρώτο κυβερνήτη τον Ανπχο Γ. Δημητριάδη ΠΝ. Του ιδίου τύπου: ΥΔΡΑ, ΣΑΛΑΜΙΣ και ΣΠΕΤΣΑΙ.


Υποβρύχιο ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ (S-120)

Πλοία και υποβρύχιο του Πολεμικού Ναυτικού στον Πειραιά - Υποδέχονται τον κόσμο [εικόνες] | iefimerida.gr 2



Το σημερινό Υ/Β ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ είναι το τρίτο στην ιστορία του Πολεμικού Ναυτικού με αυτό το όνομα. Το πρώτο ήταν γαλλικής σχεδιάσεως και ναυπηγήσεως που είχε παραληφθεί από το Πολεμικό Ναυτικό το 1927. Έδρασε κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, εκτελώντας συνολικά δεκατέσσερις (14) πολεμικές περιπολίες στην Αδριατική και στο Αιγαίο Πέλαγος, από την 28 Οκτ 1940 έως την 13 Οκτ 1944. Κατά τη διάρκεια των περιπολιών του βύθισε εχθρικά πλοία συνολικού εκτοπίσματος περί των 13000 τόνων.
Παροπλίστηκε το 1945, λόγω παλαιότητας. Το δεύτερο ήταν αμερικανικής σχεδιάσεως και ναυπηγήσεως κλάσης GUPPY IIA, το οποίο είχε παραληφθεί το 1972 και παρέμεινε σε υπηρεσία μέχρι το 1993, οπότε και παροπλίστηκε.
Το Υ/Β ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ (S -120) είναι ένα συμβατικό Υ/Β Τype 214, πρώτο στη σειρά των 6 Υποβρυχίων τύπου "ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ" που έχει παραγγείλει το Πολεμικό Ναυτικό. Κατασκευάσθηκε στα Ναυπηγεία της HDW στο ΚΙΕΛΟ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ. Καθελκύσθηκε την 22 Απριλίου 2004. Την 21 Δεκεμβρίου 2010 κατέπλευσε στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας και εντάχθηκε στη δύναμη των Υποβρυχίων.

Το Υ/Β ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ είναι το πρώτο υποβρύχιο κλάσης 214 το οποίο ναυπηγήθηκε στα ναυπηγεία της HDW στο Κίελο της Γερμανίας, και καθελκύστηκε την 22 Απριλίου 2004. Η ύψωση της ελληνικής σημαίας έγινε την 2 Νοεμβρίου 2010 στο Κίελο της Γερμανίας. Την 3 Νοεμβρίου 2010 το Υ/Β απέπλευσε από τον λιμένα του Κίελου και τα ναυπηγεία της HDW και έπλευσε προς τον λιμένα Κρίστιανσαντ της Νορβηγίας, όπου κατέπλευσε την 4 Νοεμβρίου 2010. Ακολούθως και έως την 17 Νοεμβρίου 2010 το Υ/Β εκτέλεσε πλήθος γυμνασίων, με σκοπό την εκπαίδευση εν πλω του πληρώματος και την εξοικείωση με το υλικό εν όψει και του επικείμενου πλου προς Ελλάδα, ενώ την 18 Νοεμβρίου 2010, απέπλευσε από τον λιμένα Κρίστιανσαντ και επανέπλευσε στο Κίελο, Γερμανίας την 19 Νοεμβρίου 2010. Την 30 Νοεμβρίου 2010 το Υ/Β απέπλευσε από τον λιμένα του Κιέλου για τελευταία φορά και την 21 Δεκεμβρίου 2010 κατέπλευσε στην Ελλάδα, στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας.

Πλοία και υποβρύχιο του Πολεμικού Ναυτικού στον Πειραιά - Υποδέχονται τον κόσμο [εικόνες] | iefimerida.gr 3



ΤΠΚ ΡΙΤΣΟΣ

Πλοία και υποβρύχιο του Πολεμικού Ναυτικού στον Πειραιά - Υποδέχονται τον κόσμο [εικόνες] | iefimerida.gr 4



ΓΕΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΠΛΟΙΟΥ
Μήκος: 61.9m
Πλάτος: 9.5m
Βύθισμα: 2 m
Εκτόπισμα: 670tn
Μέγιστη Ταχύτητα: 33.5 knots
Αυτονομία: Πάνω από 1000 ν.μ.
Οπλισμός :

1.Οκτώ (8) Κ/Β EXOCETMM40 BLK3
2.1ΠΒ76mm/62 SUPER RAPIDO
3.Δύο (2) ΠΒ 30mm OTO BREDA
4.Αντιβληματικό (CIWS) : A/A Σύστημα: GMLS RAM
Πρόωση : Τέσσερις κύριες μηχανές MTUμε μέγιστη ιπποδύναμη 5790HPανα μηχανή.
Πλήρωμα: 45 άνδρες

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ