«Ήταν μία απαραίτητη μετάβαση, εάν θυμηθούμε τι συνέβαινε στο παρελθόν με πλαστά εισιτήρια, δεν υπήρχε άλλος δρόμος».
Αυτό δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Μαυραγάνης, στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού και Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, «Πρακτορείο FM 104,9», με αφορμή τη διάθεση, από σήμερα, στα Μαζικά Μέσα Μεταφοράς της Αθήνας, του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.
«Γλιτώνουμε μία πολύ μεγάλη εισιτηριοδιαφυγή, διότι υπήρχαν κάποια κυκλώματα, τα οποία τύπωναν εισιτήρια και τα πουλούσαν αντί των εισιτηρίων του Οργανισμού και από την άλλη πλευρά δεν μπορούμε να γνωρίζουμε -ακριβώς επειδή δεν υπήρχε ηλεκτρονική καταγραφή- πόσοι έμπαιναν στο σύστημα» είπε ο κ. Μαυραγάνης, σημειώνοντας ότι βάσει προσεγγίσεων από ανθρώπους του ΟΑΣΑ «μιλάμε περίπου για το 20-25% των εισιτηρίων, που θα έπρεπε να κόβονται».
Σε ό,τι αφορά, εξάλλου, την απαγόρευση διέλευσης των μεγάλων οχημάτων από το δευτερεύον οδικό δίκτυο και τη διαμόρφωση των τελών διέλευσής τους από τα διόδια των αυτοκινητοδρόμων ο υφυπουργός σημείωσε ότι οι παραχωρησιούχοι είχαν συμφωνήσει να προβούν σε μειώσεις διοδίων προς τους επαγγελματίες και τα φορτηγά, κάτι που δεν έχει γίνει. «Εφιστώ την προσοχή προς τους παραχωρησιούχους, ότι οι συμφωνίες πρέπει να τηρούνται και ότι πρέπει να επιταχύνουν αυτό που έχουν πει ότι θα κάνουν, ότι θα ενοποιήσουν τα ταμεία τους για να έχουν μία βινιέτα (κάρτα διοδίων) όλοι οδηγοί και να μην αλλάζουν βινιέτες, εάν είναι στην Εγνατία Οδό, στη Νέα Οδό, την Ιονία Οδό κ.λπ. και να μπορούν να σταθμίσουν μεταξύ τους τις μειώσεις των τιμών, που πρέπει να κάνουν. Όσο δεν ενοποιούν τα ταμεία τους δεν μπορούν να πάνε αυτοί στις προσφορές μειώσεων που πρέπει να πάνε» επισήμανε.
«Ο νέος ΚΟΚ και το νέο σύστημα εξέτασης οδηγών»
Αναφερόμενος στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ο κ. Μαυραγάνης τόνισε ότι το υπουργείο προωθεί κάποιες διατάξεις, οι οποίες θα μπορούσαν να συνεισφέρουν στην περαιτέρω μείωση των σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων. «Κάποιες από αυτές αφορούν την επιμήκυνση του χρόνου αφαίρεσης του διπλώματος, σε περίπτωση που κάποιος είτε περάσει με κόκκινο, είτε υπερβεί το όριο ταχύτητας πάνω από 30 χιλιόμετρα, είτε οδηγεί υπό την επήρεια αλκοόλ, τις σοβαρές παραβάσεις, αυτές που μπορεί πράγματι να προξενήσουν σοβαρά τροχαία ατυχήματα. Σε αυτές τις περιπτώσεις φρονούμε ότι πρέπει να είμαστε πιο αυστηροί και σ' αυτές τις περιπτώσεις προβλέπεται εναλλακτικά μια εξουσιοδότηση προς τον υπουργό ούτως ώστε, εάν τα υπόλοιπα μέτρα δε φέρουν αποτέλεσμα, τότε να μπορεί να συνδέσει αυτές τις συγκεκριμένες παραβάσεις και κάποιες άλλες με εισοδηματικά κριτήρια για την περαιτέρω αύξηση των προστίμων».
Σχετικά με το νομοσχέδιο για την αλλαγή του συστήματος εκπαίδευσης και εξέτασης των υποψηφίων οδηγών σημείωσε ότι είναι έτοιμο κατά τα 2/3, διευκρινίζοντας ότι κινείται στην κατεύθυνση της ψηφιοποίησης των εξετάσεων. «Θέλουμε να είναι απομακρυσμένος ο εξεταστής από το όχημα στο οποίο διεξάγεται η εξέταση, να μην έρχεται σε επαφή με τον δάσκαλο και τον εξεταζόμενο και να δίνει παραγγέλματα μέσω ψηφιακού συστήματος 4G ή 5G, το οποίο θα έχει κάμερα και ήχο μέσα στο αυτοκίνητο, θα βλέπει και θα παρακολουθεί, θα δίνει παραγγέλματα και θα καταγράφει. Ένα τμήμα επιθεωρητών θα κάνει δειγματοληπτικό έλεγχο όλων των εξετάσεων. Κρίσιμο είναι ότι θα κάνουμε ουσιαστικά τυχαία επιλογή μέσα από ένα ηλεκτρονικό σύστημα -κάθε μέρα θα αλλάζει αυτό- των πόλεων, που θα διεξάγουν τις εξετάσεις σε άλλες πόλεις. Οι εξεταστές θα είναι στα monitors, δε θα ξέρει κανείς ποιος τον εξετάζει» εξήγησε.
Ερωτηθείς εάν εξετάζεται αλλαγή των ηλικιακών ορίων για τους νέους οδηγούς ανέφερε πως μελετάται το ενδεχόμενο να προβλεφθεί ο θεσμός του δόκιμου οδηγού, που για να οδηγεί θα πρέπει να έχει δίπλα του έναν ενήλικα με δίπλωμα τουλάχιστον 5 ετών. «Είναι υπό εξέταση, δεν το έχουμε οριστικοποιήσει ακόμη, το εξετάζουμε παράλληλα με ηλικιακά κριτήρια. Παίρνουμε διάφορες απόψεις και διεθνών στατιστικών αν δημιουργεί προπαιδεία η περίοδος του δόκιμου οδηγού στον τελικό οδηγό, αν τον βοηθά να αποκτήσει εμπειρίες σε ασφαλές πεδίο με έναν έμπειρο οδηγό δίπλα του», εξήγησε.
Κληθείς, εξάλλου, να σχολιάσει όσα αποκαλύπτει η διεθνής έρευνα των Paradise Papers σημείωσε: «Ένα διακύβευμα που και οι ΑΝΕΛ και ο ΣΥΡΙΖΑ από το 2014, πριν έλθουμε στην κυβέρνηση, είχαμε θίξει πάρα πολλές φορές είναι ότι πρέπει να επέρχεται φορολογική δικαιοσύνη [...] Δεν είναι μόνο το φορολογικό αδίκημα, αλλά το γεγονός ότι μέσω των μαύρων χρημάτων πολλά διακυβεύονταν στην Ελλάδα και έξω από αυτήν για τη μοίρα της Ελλάδας».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ