Στα αμφιλεγόμενα έργα τέχνης που προκαλούν αντιδράσεις για τον τρόπο που ο δημιουργός τους επιλέγει να σχολιάσει την επικαιρότητα έρχεται να προστεθεί μια γιγάντια κατασκευή Ολλανδού καλλιτέχνη που, αφού εκδιώχθηκε από το Λούβρο, βρήκε καταφύγιο στο κέντρο Πομπιντού.
Η ύψους δώδεκα μέτρων καλλιτεχνική εγκατάσταση με τίτλο «Domesticator» επρόκειτο να εκτεθεί στους κήπους του Κεραμεικού, στο Λούβρο, ως μέρος έκθεσης Σύγχρονης Τέχνης. Η απεικόνιση, ωστόσο, ενός άνδρα να «διεισδύει» σε τετράποδο, θεωρήθηκε υπερβολικά... ερωτική και, μετά τις επικρίσεις που δέχτηκε το έργο του Ολλανδού καλλιτέχνη Τζόεμπ Βαν Λιέσουτ, πάρθηκε η απόφαση να αποσυρθεί.
Ο Ολλανδος καλλιτέχνης υπογραμμίζει πως το έργο του θέλει να δείξει την εξημέρωση των ζώων από τους ανθρώπους για τη γεωργία και τη βιομηχανία και να επισημάνει τα ηθικά ζητήματα που εγείρονται από αυτό.
«Ήμουν έκπληκτος στην αρχή με την άρνηση και στη συνέχεια, απογοητευμένος, επειδή δεν μπορούσα να παρουσιάσω το έργο μου, δεν θα μπορούσα να εξηγήσω τις ιδέες μου στο ευρύτερο κοινό», τόνισε ο Ολλανδός καλλιτέχνης Τζόεμπ Βαν Λιέσουτ. Τελικά το έργο βρήκε στέγη έξω από το κέντρο Πομπιντού στο Παρίσι. «Δεν νομίζω ότι είναι πολύ σεξουαλικό. Θέλω να πω, δεν ξέρω τι μπορώ να κάνω για να το καταστήσω λιγότερο σεξουαλικό. Πρόκειται για εξημέρωση, η οποία στην πραγματικότητα είναι κάτι καλό. Είναι ο τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι αρχίζουν να χρησιμοποιούν τα ζώα στη γεωργία για να βελτιώσουν τη ζωή τους, και εν συνεχεία η βιομηχανική επανάσταση».
Επισημαίνεται πως επί τρία χρόνια η εγκατάσταση φιλοξενούνταν στο Μπόχουμ της Γερμανίας χωρίς να υπάρξει καμία αντίδραση.
Αρκετά έργα με σεξουαλικό περιεχόμενο έχουν προκαλέσει αντιδράσεις στο Παρίσι στο παρελθόν. Το 2014, ένα τεράστιο γλυπτό φιλοτεχνημένο από τον Αμερικανό καλλιτέχνη Paul McCarthy που μοιάζει με ένα μεγάλο πράσινο sex toy (φωτογραφία κάτω) πυροδότησε αντιρρήσεις όταν παρουσιάστηκε στο Place Vendôme. Το 2015, το γλυπτό του Anish Kapoor «Dirty Corner» έγινε στόχος βανδάλων στους κήπους του παλατιού των Βερσαλλιών, καθώς ο καλλιτέχνης ανέφερε ότι το έργο αντιπροσώπευε «τον κόλπο μιας βασίλισσας που παίρνει δύναμη».