Eίχαμε συνηθίσει οι απειλές για έξοδο της Ελλάδας από το ευρώ να προέρχονται από πολιτικούς και ακαδημαϊκούς. Τώρα φαίνεται πως στο πλάι τους στέκονται και οικονομικοί παράγοντες, καθώς για πρώτη φορά κορυφαίος γερμανός μάνατζερ ζητά την άμεση έξοδο της Ελλάδας από το ευρώ και εν ανάγκη ακόμα και την έξωσή της από την ΕΕ.
«Το ελληνικό σύστημα είναι σαθρό και συνιστά αβάσταχτη επιβάρυνση για μια κοινότητα αλληλεγγύης», δηλώνει ο διευθυντής της Βosch Φραντς Φέρενμπαχ σε πρoδημοσίευση συνέντευξής του στο εβδομαδιαίο οικονομικό «Manager Magazin» που θα κυκλοφορήσει στις 17 Φεβρουαρίου.
«Αυτή η χώρα με τους συνταξιούχους-φαντάσματα και τους πλούσιους φοροφυγάδες και ένα κράτος με δημόσια διοίκηση που δεν λειτουργεί, δεν έχει θέση στην ΕΕ», συμπληρώνει ο ισχυρός άνδρας της Bosch, o οποίος μάλιστα πάει και ένα βήμα παραπέρα αφού προτείνει σε περίπτωση που η Ελλάδα δεν επιλέξει εκούσια την έξοδο, η Κοινότητα να αναθεωρήσει τις συνθήκες και να αποκλείσει τη χώρα από την Ένωση!
«Η ΕΕ, για να διευκολύνει την έξοδο μιας χώρας όπως η Ελλάδα, θα πρέπει να τη στηρίξει με βοήθεια από τα διαρθρωτικά ταμεία. Μετά την υποτίμηση της δραχμής που θα ακολουθήσει, η χώρα ίσως ξαναγίνει ανταγωνιστική», λέει ο κ. Φέρενμπαχ.
«Δεν πρόκειται να αποφύγουμε την Ευρώπη των δύο ταχυτήτων.Οι οικονομικά ασθενείς χώρες θα πρέπει να μείνουν αρχικά εκτός ευρωζώνης», καταλήγει χωρίς ωστόσο να τις κατονομάζει.
Kατέχει το 40% της ελληνικής αγοράς
Ο γερμανικός όμιλος της Bosch μέσω της ελληνικής θυγατρικής του εταιρείας BoschSiemensPitsos κατέχει το 40% της ελληνικής αγοράς λευκών συσκευών. Το 1977, η Bosch και η Siemens εξαγόρασαν το 60% του μετοχικού κεφαλαίου της Πίτσος, μιας ελληνικής εταιρείας η οποία είχε ιδρυθεί το 1865 και έχει μακρά παράδοση στην εγχώρια αγορά, ενώ από το 1996, η εταιρεία δραστηριοποιείται με την επωνυμία BSP
Μάλιστα το περιοδικό περιλαμβάνει έρευνα μεταξύ 300 και πλέον μάνατζερ γερμανικών επιχειρήσεων, από την οποία προκύπτει ότι το 57% τάσσεται υπέρ της επιστροφής της Ελλάδας στη δραχμή. Η Βosch είναι η μεγαλύτερη εταιρεία ανταλλακτικών που τροφοδοτεί τις αυτοκινητοβιομηχανίες.