Ισως η πιο δημοφιλής Ιταλίδα σταρ της γενιάς της, παγκόσμιο σύμβολο του σεξ. Η εικόνα της με το βρεγμένο φουστάνι κολλημένο πάνω της με φόντο τη γραφική Υδρα, καθιέρωσε την ίδια στον διεθνή κινηματογράφο και έκανε το ελληνικό νησί πασίγνωστο στον κόσμο. Ο λόγος για την Σοφία Λόρεν η οποία σήμερα γιορτάζει τα 83 χρόνια της.
Γεννημένη στη Ρώμη, στις 23 Σεπτεμβρίου 1934, ως Σοφία Βιλάνι Σικολόνε. Μεγαλώνει χωρίς πατέρα -παράτησε την οικογένειά του ενώ η Λόρεν ήταν μικρή- με την καθηγήτρια πιάνου μητέρα της. Εκείνη είναι που της περνά το μικρόβιο της υποκριτικής. Στα 14 της συμμετέχει σε καλλιστεία, ακολουθούν τα μαθήματα υποκριτικής, επιλέγεται ως κομπάρσα στην ταινία Κβο Βάντις και σιγά σιγά ξεκινά η μεγάλη καριέρα. Κάπου εκεί αλλάζει και το όνομά της σε Σοφία Λόρεν.
Σε ηλικία 22 ετών, το 1956, επιλέγεται για να πρωταγωνιστήσει στην ταινία «Το παιδί και το δελφίνι». Την ταινία με την οποία έκανε το ντεμπούτο της στον αμερικανικό κινηματογράφο και η οποία την καθιέρωσε ως ένα από τα παγκόσμια σύμβολα του σεξ. Η ταινία γυρίστηκε στην Υδρα, ένα νησί που όπως η ίδια έχει αποκαλύψει δεν θα ξεχάσει ποτέ... Οπως και ο ντόπιοι δεν ξέχασαν ποτέ την Λόρεν.
Οι σκηνές που, ως κόρη σφουγγαρά, αναδύεται από τη θάλασσα θεωρούνται ανεπανάληπτες ως σήμερα.
«Το παιδί και το δελφίνι»
Η υπόθεση του μυθιστορήματος του Ντιβάιν και της ταινίας που επρόκειτο να το ακολουθήσει είναι μια σύγχρονη ιστορία:Μμια αρχαιολογική αποστολή ανασύρει από τον βυθό ένα αρχαίο πλοίο. Ωστόσο, το πιο πολύτιμο εύρημα του ναυαγίου, ένα αρχαίο χρυσοχάλκινο άγαλμα ενός παιδιού πάνω σε ένα δελφίνι (το οποίο μάλιστα υποτίθεται ότι έχει μαγικές δυνατότητες), το ανακαλύπτει μια φτωχή υδραία δύτρια σφουγγαριών. Το γεγονός θα προκαλέσει φασαρίες. Ο φίλος της «σφουγγαρούς» θέλει να το πουλήσει σε έναν ύποπτο συλλέκτη αρχαιοτήτων, ενώ η Φαίδρα θέλει να το δώσει στον ανθρωπολόγο που τη φλερτάρει και που με τη σειρά του θα το επιστρέψει στην ελληνική κυβέρνηση.
Η άφιξη της Λόρεν στην Αθήνα
Η Σοφία Λόρεν, γνωστή σταρ στην Ελλάδα τότε, φθάνει το Σεπτέμβριο του 1956 στην Αθήνα. Στο αεροδρόμιο την υποδέχονται άνθρωποι της παραγωγής αλλά και θαυμαστές που έχουν πληροφορηθεί την άφιξή της και θέλουν να την δουν από κοντά. Η κατάσταση ξεφεύγει σε σημείο που χρειάστηκε και επέμβαση της αστυνομίας για να διαλυθεί το πλήθος!
Η Ιταλίδα αργότερα παραδέχεται ότι ποτέ δεν είχε ζήσει κάτι ανάλογο στη ζωή της με θαυμαστές της. Κάτι ανάλογο, βεβαίως, έγινε και κατά την άφιξή της στην Υδρα.
Σ' αυτή την ταινία, η Σοφία Λόρεν τραγούδησε και το περίφημο «τι είναι αυτό που το λένε αγάπη» με τον Τόνυ Μαρούδα να την συνοδεύει με την κιθάρα του.
Η Λόρεν παρέμεινε 39 ημέρες στην Ύδρα, ενώ γύρισε νυχτερινά πλάνα στην Ακρόπολη, στο μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη και στη Γλυφάδα. Ακολούθησαν γυρίσματα στον Πειραιά, όπου συμμετείχε ο Αλέξης Μινωτής, στην Επίδαυρο και τα Μετέωρα, όπου παρέμεινε μια εβδομάδα.
«Δεν θα ξεχάσω ποτέ την Υδρα...»
Μιλώντας πριν μερικά χρόνια στους New York Times η Σοφία Λόρεν για την Υδρα είπε: «Εκανα μια ταινία, "Το παιδί και το δελφίνι", στην Υδρα, ένα από τα ωραιότερα μέρη στον κόσμο. Το θυμάμαι με πολύ μεγάλη χαρά γιατί για μένα ήταν η στιγμή που ξεκίνησα την καριέρα μου στο αμερικανικό σινεμά και παράλληλα, ξεκινούσε τότε η ερωτική μου σχέση με τον άντρα μου (τον Κάρλο Πόντι). Μου θυμίζει όλα όσα ανακάλυψα στον σύζυγό μου. Ήταν μία υπέροχη στιγμή στη ζωή μου, γεμάτη ευφορία. Δεν θα ξεχάσω ποτέ την Υδρα».
Ταινία διαφήμιση του ΕΟΤ
Οσο η Υδρα υπήρξε σημαδιακή για τη ζωή της Λόρεν, έτσι και η Λόρεν υπήρξε σημαδιακή και για το νησί. Οπως είχε προβλέψει ο Ρουμάνος σκηνοθέτης της Γιαν Νεγκουλέσκο η προβολή της ταινίας εκτόξευσε τον τουρισμό στο νησί με πολλούς να πιστεύουν ότι απλά η συγκεκριμένη ταινία άλλαξε τη μοίρα του πανέμορφου ούτως ή άλλως νησιού, λειτουργώντας σαν διαφημιστικό του ΕΟΤ.
Η μεγαλύτερη δυσκολία στα γυρίσματα
Η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετώπισε η ταινία, σύμφωνα με το ydrainfo.gr, ήταν η διαφορά ύψους των δύο πρωταγωνιστών. Η Σοφία Λώρεν είναι 1,73, ενώ ο Aλαν Λαντ είναι 1,68 και πρέπει να βρίσκονται συνέχεια τρόποι ώστε ο κύριος καθηγητής (Αμερικάνος αρχαιολόγος στην ταινία ) να φαίνεται ψηλότερος.
Σύμφωνα με την ίδια πηγή, η πρεμιέρα της ταινίας τον Μάρτιο του 1957 στην Νέα Υόρκη είχε φιλανθρωπικό χαρακτήρα για τα ορφανά της Ελλάδας.
Φωτογραφίες: ΑΡ