Πριν από μερικές εβδομάδες, η αμερικανική φίρμα Estée Lauder προσέλαβε μια νέα «πρέσβειρα»: τη Γαλλίδα μακιγιέζ Violette, η οποία ανέλαβε ρόλο Global Beauty Director του αμερικανικού κολοσσού προϊόντων ομορφιάς.
Η ίδια η Βιολέτ είναι μια γυναίκα που ζηλεύουν όλες οι υπόλοιπες στον πλανήτη: ενσαρκώνει την απόλυτα ραφινάτη Γαλλίδα. Είναι αδύνατη, κομψή, φωτογενής και έγινε διάσημη ως YouTuber με το δικό της κανάλι, στο οποίο προτείνει κανόνες ομορφιάς, χωρίς καμία υπερβολή. Η ίδια φοράει ελάχιστο μακιγάζ, αλλά έχει κατακόκκινα χείλη, ρετρό βάψιμο στα μάτια και επιμελώς ακατάστατα μαλλιά.
Η νεαρή Βιολέτ παρακολούθησε μαθήματα Καλών Τεχνών στην École du Louvre, έχει πάθος με τη ζωγραφική και χρησιμοποιεί το Instagram σαν ημερολόγιο όπου δημοσιεύει τα συναισθήματά της. Γυρίζει τα βίντεό της συνήθως μέσα σε καφέ χαλαρά και όχι επιτηδευμένα.
Η Βιολέτ είναι η ονειρεμένη πρέσβειρα ομορφιάς made in France. Εφυγε από τη Γαλλία στα 19 της για να κάνει καριέρα στις ΗΠΑ και μένει στο Μπρούκλιν. Στα βίντεό της μιλάει άψογα αγγλικά με ένα γλυκό accent γαλλικών, το οποίο τής προσθέτει χάρη και ξετρελαίνει τους Αμερικανούς. Η φίρμα Estée Lauder θέλει η Βιολέτ «να ξεκινήσει μια νέα συζήτηση δυναμικής ομορφιάς με τις γυναίκες παντού στον κόσμο».
Με άλλα λόγια, ο μύθος της Γαλλίδας που χρησιμοποιεί η βιομηχανία της μόδας και της ομορφιάς καλά κρατεί.
Οι Γάλλοι το ξέρουν και το «πουλάνε» ακριβά: οι φίρμες Clare Vivier και Être Cécile ξεπουλάνε τα μπλουζάκια τους στις ΗΠΑ όταν έχουν φράσεις στα γαλλικά. Το αμερικανικό σάιτ που αγαπούν οι millennials, το Man Repeller, γράφει συχνά για «τη Γαλλίδα» όταν δίνει συμβουλές lifestyle, είτε αφορούν τα ζευγάρια είτε την επιλογή ενός κρασιού. Με άλλα λόγια, ο μύθος της Γαλλίδας δεν σταματάει ποτέ: ακόμη και η φίρμα γιαουρτιού Yoplait λάνσαρε πρόσφατα στις ΗΠΑ το «Oui», ένα κρεμώδες γιαούρτι το οποίο κάνει θραύση στο Instagram. Τελευταία μόδα στην αμερικανική αγορά, επιπλέον, κυρίως μέσω των εξειδικευμένων σάιτ, είναι τα γαλλικά φαρμακεία και φαρμακευτικά προϊόντα.
Πολλές φίρμες που κατάλαβαν την τρέλα με το γαλλικό πρότυπο πουλάνε γαλλικό στιλ, χωρίς να είναι γαλλικές: αυτό ισχύει για τη The French Girl ή τη σειρά προϊόντων Glossier, την οποία λάνσαρε η Αμερικανίδα Emily Weiss από την Νέα Υόρκη, η οποία έχει ευρωπαϊκό στιλ. «Η Glossier έπιασε το νόημα της γαλλικής ομορφιάς. Πήρε όλους τους κώδικες και κατήργησε την αμερικανική υπερβολή στο μακιγιάζ», δηλώνει η Mathilde Lacombe, συνιδρύτρια της σειράς Birchbox.
Το εκπληκτικό είναι ότι οι περισσότερες fashion icons της ομορφιάς made in France δεν είναι όλες Γαλλίδες: η Αννα Καρίνα είναι Δανή, η Σαρλότ Ράμπλινγκ και η Τζέιν Μπίρκιν είναι Αγγλίδες.
Ακόμη και η Alexa Chung θεωρείται «μια βρετανή σε αγορίστικο στιλ, πολύ γαλλικό».
Αλλοι γαλλικοί μύθοι της coolitude είναι η Jeanne Damas και η Louise Follain, στη σύγχρονη γενιά.
Η Jeanne Damas:
«Ο μύθος πουλάει ακόμη. Είναι πολυτέλεια και τύχη να είναι Γαλλίδα μια γυναίκα στον κόσμο της μόδας. Για μένα είναι περηφάνια και κάτι πολύ ευχάριστο. Πάντα από εκεί ξεκινούν όλες οι συζητήσεις μου», εξηγεί η επιτυχημένη Γαλλίδα μπλόγκερ Camille Charrière.
«Η Γαλλίδα είναι ένας αιώνιος και παγκόσμιος μύθος, αλλά είναι κυρίως ένα πρότυπο που θέλουν να ακολουθήσουν οι γυναίκες σε όλο τον κόσμο. Αυτό που μαγεύει σήμερα είναι η αίσθηση της ελευθερίας που βγάζει αυτή η άρνηση να μπει σε κουτάκια στην προσωπική της ζωή, αλλά και το γεγονός ότι έχει μια ιδιαίτερη αίσθηση για την ομορφιά. Είναι σοφιστικέ χωρίς προσπάθεια, σούπερ απλή και ωστόσο πολύ δύσκολο να την ελέγξεις. Ακόμη και το μακιγιάζ της είναι φυσικό, επιλέγει να δείχνει τον εαυτό της παρά να τον κρύβει», δηλώνει η γενική διευθύντρια της Lancôme Françoise Lehmann.
Η Louise Follain:
Η Γαλλίδα είναι μια γυναίκα που δεν παίρνει την ομορφιά πολύ σοβαρά. «Οι Γαλλίδες συνεχίζουν να μαγεύουν γιατί είναι αδιαπέραστες στις τάσεις, μένουν πιστές στο στιλ τους. Δεν έχουν εμμονή με τις δίαιτες γιατί ο τρόπος ζωής τους είναι αξεπέραστος, τρώνε σπιτικά φαγητά και δεν πίνουν πολύ», εξηγεί η μπλόγκερ Camille Charrière.
Αυτό που αναζητά η σύγχρονη Γαλλίδα, προσθέτει η μπλόγκερ, είναι τα καλλυντικά με απλά συστατικά, τα φυτικά έλαια σε ψυχρή έκθλιψη και αμφισβητεί τα χημικά προϊόντα. Η φίρμα Birchbox, για παράδειγμα, άλλαξε τα προϊόντα green στις αρχές του 2017 για να ικανοποιήσει τις πελάτισσες «που ξέρουν τα πάντα και αναζητούν με κριτήρια».