Οι Γερμανοί Φιλελεύθεροι (FDP) ετοιμάζονται στις εκλογές της μεθεπόμενης Κυριακής να επιστρέψουν στο Ομοσπονδιακό Κοινοβούλιο, έπειτα από μια τετραετία οδυνηρού αποκλεισμού.
Οι δημοσκοπήσεις δείχνουν ποσοστά λίγο κάτω από το 10% για το κόμμα του φωτογενή Κρίστιαν Λίντνερ. Δείχνουν ωστόσο και κάτι ακόμη: ότι μετά από αυτόν το χάος.
Σύμφωνα με την τελευταία δημοσκόπηση του Ινστιτούτου Forsa για το περιοδικό Stern και τον τηλεοπτικό σταθμό RTL, το 49% των Γερμανών δεν γνωρίζει κανέναν άλλον πολιτικό από το κόμμα των Φιλελευθέρων. Κανένα πρόβλημα, θα έλεγε ο ίδιος ο Λίντνερ, που στα 18 του είχε ιδρύσει επιχείρηση στο πατάρι του σπιτιού του, κυκλοφορούσε με κοστούμι, γραβάτα και Mercedes, ενώ στα 19 είχε αγοράσει την πρώτη του Porsche.
Η δε προεκλογική εκστρατεία του FDP είναι ουσιαστικά «one man show», με τον ίδιο να φιγουράρει σχεδόν σε όλα διαφημιστικά του κόμματος μόνος, φορώντας μοντέρνα κοστούμια, συχνά χωρίς γραβάτα, με ύφος κινηματογραφικού σταρ. Ματαιοδοξία; «Κάθε έντεκα λεπτά ένας φιλελεύθερος ερωτεύεται τον εαυτό του», είναι το ανέκδοτο που συνοδεύει την καμπάνια του.
«Δεν κληρονόμησα τίποτα. Δεν μου χαρίστηκε τίποτα», θα πει ο ίδιος σε προεκλογική του συνέντευξη.
Πριν από λίγες ημέρες στην Γερμανία κυκλοφόρησε βίντεο από το νεανικό τηλεοπτικό μαγκαζίνο «100 Grad», στο οποίο είχε το 1997 φιλοξενηθεί ο Κρίστιαν Λίντνερ, επειδή, ως μαθητής ακόμη, είχε συστήσει τη δική του εταιρία συμβούλων επιχειρήσεων. Ο 18χρονος Κρίστιαν εμφανίζεται με κοστούμι, γραβάτα (με αγελάδες), χαρτοφύλακα, αλλά και μαλλιά καρφάκια και νεανική ακμή.
«Τα προβλήματα είναι μόνο ακανθώδεις ευκαιρίες», δηλώνει με φιλοσοφική διάθεση και πρωτοφανή άνεση στην κάμερα. Και είχε δίκιο, αφού λίγα χρόνια μετά, η δεύτερη επιχειρηματική του απόπειρα, με μια εταιρία υψηλής τεχνολογίας, πέφτει θύμα της κρίσης του 2000.