Τις καταναλωτικές συνήθειες του 93% των Ελλήνων έχει επηρεάσει η οικονομική κρίση που περνάει η χώρα μας, σύμφωνα με τα αποτελέσματα παγκόσμιας έρευνας για την καταναλωτική εμπιστοσύνη για το δ' τρίμηνο του 2011, που διεξήγαγε η εταιρία Nielsen.
Σύμφωνα με την έρευνα, ένας στους τρεις Έλληνες οριακά καλύπτει τις βασικές του ανάγκες, ενώ οι Έλληνες καταναλωτές συγκαταλέγονται στους πιο απαισιόδοξους της Ευρώπης, με την καταναλωτική τους εμπιστοσύνη να έχει υποχωρήσει κατά 10 μονάδες σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο και να σημειώνει ιστορικό χαμηλό ρεκόρ.
Όπως φαίνεται και από το διάγραμμα που ακολουθεί (πηγή newsbomb.gr), οι Έλληνες κόβουν από παντού. Το 80% των ερωτηθέντων έχει σταματήσει τη διασκέδαση εκτός σπιτιού, το 50% δεν ψωνίζει καινούργια ρούχα, το 50% δεν παραγγέλνει πλέον φαγητό απ'έξω, σχεδόν το 40% δεν κάνει πλέον καθόλου διακοπές, ενώ το 50% κάνει οικονομία στο ρεύμα και τη βενζίνη.