Ο Χρήστος Σπίρτζης επανήλθε στο θέμα των εργασιών στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», τονίζοντας ότι δεν τίθεται θέμα για το αν θα συνεχιστούν.
Σε περίπτωση παύσης των εργασιών, το Δημόσιο θα κληθεί να καταβάλλει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, ενώ σε μεγάλα ποσά διαμορφώνονται και οι αποζημιώσεις που θα πρέπει να δοθούν σε εργολάβους που έχουν αναλάβει το έργο, δήλωσε ο υπουργός Υποδομών, σε συνέντευξη Τύπου στη ΔΕΘ.
Πρόκειται για δύο έργα συγχρηματοδοτούμενα, ύψους άνω του 1 δισ. ευρώ. Η ηγεσία του υπουργείου επιμένει στην πραγματοποίηση των έργων αυτών, για την αναβάθμιση των δύο διαδρόμων προσγειώσεων/απογειώσεων του αεροδρομίου «Μακεδονία». Ομως, η Fraport αλλά και τοπικοί φορείς διαφωνούν, υποστηρίζοντας ότι αν τελικά ξεκινήσουν τα έργα το φθινόπωρο, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, τότε η δυνατότητα εξυπηρέτησης επιβατών θα μειωθεί κατά 75%, επιφέροντας πλήγμα στον τουρισμό και την οικονομία.
«Αν δεν γίνει το έργο θα πρέπει να επιστρέψουμε μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή καθώς και σε αποζημιώσεις και ρήτρες στους εργολάβους. Το έργο έχει σχεδιαστεί από άλλες κυβερνήσεις, αλλά τα έργα ανήκουν σε αυτόν που τα πληρώνει. Στον ελληνικό λαό. Έχει γίνει μια ολοκληρωμένη μελέτη και θα προσεγγίσει τη δυναμικότητα που πρέπει να έχει το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης. Είναι ένα αεροδρόμιο που δεν εξυπηρετεί μόνο τη Θεσσαλονίκη αλλά και άλλες μεγάλες περιοχές», δήλωσε την Τετάρτη ο κ. Σπίρτζης.
Ακόμη, ο υπουργός σημείωσε ότι οι εργασίες αναστάλθηκαν για λίγους μήνες, για να μην συμπέσουν με την τουριστική περίοδο, έπειτα από αίτημα της Fraport και της τοπικής κοινωνίας. «Το κόστος το πληρώνει το ελληνικό Δημόσιο. Δεν πιστεύω ότι υπάρχει θέμα στην κίνηση του αεροδρομίου μέσα στους μήνες από το Νοέμβριο μέχρι τον Μάρτιο. Δεν είναι τουριστική περίοδος», συμπλήρωσε.