Εδώ και δεκαετίες, το Χόλιγουντ ήταν συνώνυμο με την πολυτέλεια, τη λάμψη και την... καλή ζωή. Αντίθετα, η Σίλικον Βάλεϊ, η «Μέκκα» της τεχνολογίας, είναι ο τόπος όπου «βασιλεύουν» οι επονομαζόμενοι geeks – οι άνθρωποι που φορούν μοντομάνικα μπλουζάκια και φούτερ και σχεδιάζουν τα φουτουριστικά γκάτζετ του μέλλοντος.
Πρόκειται, ουσιαστικά, για δύο διαφορετικούς κόσμους που μπορεί να απέχουν μόλις 553 χλμ μεταξύ τους αλλά φαίνεται ότι το τελευταίο διάστημα έχουν αρχίσει να έρχονται... πολύ κοντά. Και αυτό γιατί οι τεχνολογικοί κολοσσοί εμφανίζουν επεκτατικές τάσεις και έχουν αρχίσει να επενδύουν στον κινηματογράφο αλλά και την τηλεόραση.
Σε δημοσίευμά της, η εφημερίδα Guardian αναφέρει ότι η Apple ετοιμάζεται να ενοικιάσει τα κινηματογραφικά στούντιο «The Culver Studios», τους χώρους όπου γυρίστηκαν ορισμένες από τις μεγαλύτερες επιτυχίες όλων των εποχών όπως το «Όσα Παίρνει ο Άνεμος» και το «Τhe Matrix».
Για πολλούς, η κίνηση αυτή είναι συμβολική. Και αυτό γιατί έρχεται σε μια περίοδο που οι μεγάλοι παίκτες της Σίλικον Βάλεϊ έχουν ήδη αρχίσει να... παρεισφρέουν στο Χόλιγουντ και να δίνουν σκληρές «μάχες» για να εξασφαλίσουν τα καλύτερα σενάρια αλλά και τηλεοπτικά πρότζεκτ. Έτσι, αρκετοί είναι αυτοί που εικάζουν πως η Apple αποφάσισε να εγκατασταθεί στο εμβληματικό αυτό στούντιο για να «σηματοδοτήσει» πως θέλει να επενδύσει σοβαρά στον κινηματογραφικό χώρο.
Έτσι και αλλιώς, η Αpple έχει ανακοινώσει ότι σκοπεύει να επενδύσει 1 δισ. δολάρια σε τηλεοπτικές σειρές μέσα στον επόμενο χρόνο.
Η κίνηση αυτή δεν είναι η μόνη που προδίδει το έντονο ενδιαφέρον της εταιρίας για τον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Ήδη, «έκλεψε» τους δύο επικεφαλής του τηλεοπτικού προγράμματος της Sony Jamie Erlicht και Zack Van Amburg, τους ανθρώπους που έβαλαν την «υπογραφή» τους σε δημοφιλείς τηλεοπτικές σειρές όπως το Breaking Bad και το The Crown.
Και το «πνευματικό τέκνο» του Στιβ Τζομπς δεν είναι το μόνο που προσπαθεί να κατακτήσει μια θέση στο Χόλιγουντ. Το YouTube της Google έχει ήδη ξεκινήσει να δημιουργεί τις δικές του τηλεοπτικές σειρές ενώ η Amazon έδωσε μια μικρή περιουσία για να πάρει τα δικαιώματα της ταινίας«Μanchester by the Sea».
Τις δικές του τηλεοπτικές σειρές παρήγγειλε και το Facebook ενώ το Snapchat υπέγραψε πρόσφατα συμβόλαιο 100 εκατομμυρίων δολαρίων με την Τime Warner για να εξασφαλίσει τα δικαιώματα 10 σίριαλ. Σε αντίστοιχες κινήσεις έχουν προχωρήσει και οι εταιρίες Vice και Musical.ly.
Το τεράστιο αυτό ενδιαφέρον των τεχνολογικών κολοσσών να μπουν δυναμικά στο χώρο του κινηματογράφου και της τηλεόρασης έχει προκαλέσει τον προβληματισμό του Χόλιγουντ, καθώς αυτοί είναι σε θέση να αλλάξουν εντελώς το τοπίο και να κερδίσουν τους νεότερους χρήστες που επιλέγουν να παρακολουθούν σειρές και ταινίες online από τα κινητά τους τηλέφωνα ή τις ταμπλέτες τους.
Μάλιστα, αναλυτές αμερικανικών ΜΜΕ ισχυρίζονται ότι η... επέλαση αυτή έχει μόλις ξεκινήσει και πως δεν αποκλείεται στο μέλλον να γίνει ακόμη πιο δυναμική.
Και κάτι τέτοιο, όπως είναι άλλωστε και αναμενόμενο, μπορεί να δημιουργήσει «τσουνάμι» προβλημάτων πολύ μεγαλύτερο από αυτό που προκάλεσαν Netflix και Amazon.