Για την «τρελή» ιδέα που έφερε «τρελή επιτυχία» μίλησαν στο Forbes η σύζυγος του Κυριάκου Μητσοτάκη, Μαρέβα Γκραμπόφσκι, και η συνεργάτιδά της Δήμητρα Κολοτούρα, οι δύο γυναίκες που ρίσκαραν να λανσάρουν στην αγορά brand πολυτελείας εν μέσω της οικονομικής κρίσης.
«Όταν ίδρυσαν το brand πολυτελείας κατά τη διάρκεια της συνεχώς κλιμακούμενης ελληνικής οικονομικής κρίσης, φίλοι, συνάδελφοι, ακόμη και οι σύζυγοί τους τούς έλεγαν ότι ήταν τρελές. Πέντε χρόνια αργότερα, το Zeus + Dione -πήρε το όνομά του από τους γονείς της Αφροδίτης- διατίθεται σε 55 καταστήματα ανά τον κόσμο, έχει 27 εργαζόμενους στο στούντιο της Αθήνας και δημιουργεί ευκαιρίες εργασίας για περισσότερους από 150 τεχνίτες ανά την Ελλάδα. Παράλληλα, έχει προσελκύσει διασημότητες διεθνούς φήμης, όπως η Κέιτ Μος, η Ολίβια Παλέρμο και ο Ρόμπιν Ράιτ», γράφει το άρθρο του Forbes στην εισαγωγή του.
Όπως εξήγησε η Δήμητρα Κολοτούρα, η ιδέα για το brand γεννήθηκε το καλοκαίρι του 2011. «Η Μαρέβα ήρθε στο εξοχικό μου στο νησί της Σύρου και συζητούσαμε την κατάσταση στην Ελλάδα. Και μετά είπαμε “γιατί δεν κάνουμε κάτι για αυτό;”», είπε χαρακτηριστικά.
Με τη σειρά της, η σύζυγος του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης είπε ότι στόχος ήταν να αναβιώσει και να επαναπροσδιοριστεί η τοπική χειροτεχνία στην Ελλάδα. «Θέλαμε να στηρίξουμε τα μικρά εργαστήρια, τους τεχνίτες -άνδρες και γυναίκες- την υφαντουργία. Θέλαμε να σώσουμε αυτές τις βιομηχανίες, εκείνες που χάνονταν, και να δημιουργήσουμε δουλειές στην Ελλάδα. Είχαμε παρατηρήσει ένα trend αποστροφής στα προϊόντα μαζικής παραγωγής ή όσων είναι κατασκευασμένα στην Κίνα και μια στροφή στην αυθεντικότητα και τις τέχνες - και έτσι σκεφτήκαμε, γιατί να μη συνδυάσουμε αυτά με την αγάπη μας για τη μόδα;», δήλωσε η Μαρέβα Γκραμπόφσκι.
Ερωτηθείσα από τη δημοσιογράφο εάν όλοι θεώρησαν ότι είναι τρελές, η κυρία Μητσοτάκη απάντησε: «Ήταν μια ρομαντική αντίδραση στην οικονομική κρίση – ένα ισχυρό αίσθημα πατριωτισμού. Θέλαμε να στηρίξουμε τη χώρα μας. Πιστεύαμε ότι ήταν πολύ σημαντικό να συμμετάσχουμε σε μια συλλογική προσπάθεια να βγει η Ελλάδα από την κρίση, ενώ παράλληλα κάναμε και κάτι που μας ευχαριστούσε. Ήταν επίσης σημαντικό να αποδείξουμε στον επιχειρηματικό κόσμο ότι υπάρχουν ακόμη σημαντικές ευκαιρίες στην Ελλάδα, ότι δεν είναι όλα μαύρα. Έτσι, αυτή η τρελή, ρομαντική, πατριωτική ιδέα ήταν, επίσης, και μια πολύ θετική ευκαιρία – να δημιουργήσουμε θέσεις εργασίας εντός της Ελλάδας και να πωλούμε σε διεθνές επίπεδο».
Το Zeus + Dione διέθεσε σε ξενοδοχεία ένα ζευγάρι σανδάλια το 2012 και μόλις δύο εβδομάδες αργότερα έγιναν ανάρπαστα.
Η οικονομική κρίση στην Ελλάδα, όμως, άρχισε να βαθαίνει. «Η κατάσταση χειροτέρεψε και αυτό σίγουρα δεν μας βοήθησε, αλλά μας έκανε να σκεφτούμε διαφορετικά. Έπρεπε να δράσουμε γρήγορα, να είμαστε πολύ εποικοδομητικές και να προσπαθήσουμε να βρούμε εναλλακτικά αλλά και τα χειρότερα σενάρια. Έτσι, η κατάσταση έγινε πιο κακή, αλλά ακόμη και τη χειρότερη χρονιά καταφέραμε ανάπτυξη άνω του 50%. Οπότε αυτό δείχνει ότι μπορείς να κάνεις πολλά πράγματα παρά τις πολύ αρνητικές συγκυρίες», είπε η κυρία Μητσοτάκη.
Οι δύο επιχειρηματίες δήλωσαν, παράλληλα, ότι μέχρι στιγμής το εγχείρημά τους δεν έχει αποτύχει. «Διαφορετικά δεν θα ήμασταν εδώ. Αναγκαστήκαμε να κάνουμε ένα βήμα πίσω και έχουμε κάνει κάποια λάθη. Όσα χρήματα κι αν έχεις -και εμείς δεν είχαμε- κάνεις λάθη γιατί πρέπει να περάσεις μέσα από αυτό για να κατανοήσεις τη διαδικασία», συμπλήρωσε η σύζυγος του αρχηγού της Νέας Δημοκρατίας.
Τέλος, ερωτηθείσα εάν ενοχλείται που αρκετές επιχειρήσεις αντιγράφουν τα πολυτελή προϊόντα τους, η κυρία Μητσοτάκη απάντησε: «Δεν παραπονιόμαστε. Μας παίρνουν τηλέφωνο και λένε “δείτε, έφτιαξαν τα ίδια σανδάλια”. Ε, αφήστε τους. Αν μας αντιγράφουν, αυτό σημαίνει ότι κάτι κάνουμε καλά – και διαχέουμε και την ελπίδα».