Το φθινόπωρο του 1948 η γραμματέας του Ρομπέρτο Ροσελίνι του φέρνει ένα γράμμα. Είχε σταλεί απο τις ΗΠΑ, πριν από δύο χρόνια και είχε την υπογραφή «Ινγκριντ Μπέργκμαν».
Ο Ροσελίνι την είχε ακουστά. Είχε παίξει στο αριστούργημα «Καζαμπλάνκα» με τον Bogart, ήταν διάσημη με τις ταινίες του Χίτσκοκ. Ηταν η παγωμένη βόρεια ομορφιά, η νέα Γκρέτα Γκάρμπο που είχε κατακτήσει το Χόλιγουντ.
Η Μπέργκμαν ήταν παντρεμένη εκείνη την εποχή με έναν αμερικανό οδοντίατρο, τον Peter Lindstrom και είχαν μια κόρη, την Πία. Ηταν διάσημη, είχε πάρει Οσκαρ, είχε όσα ήθελε.
Αλλά ο φίλος της φωτογράφος Robert Capa την μύησε εκείνη την εποχή στον ευρωπαϊκό κινηματογράφο και στις ιταλικές νεορεαλιστικές ταινίες. Η Μπέργκμαν παθιάστηκε. Ετσι, σε μια στιγμή συγκίνησης έγραψε το γράμμα στον Ροσελίνι.
«Αγαπητέ Ρομπέρτο, Είδα τις ταινίες σου “Open City” και “Paisan” και μου άρεσαν πάρα πολύ. Αν χρειάζεσαι μία Σουηδή ηθοποιό που μιλάει πολύ καλά αγγλικά, δεν έχει ξεχάσει τα γερμανικά της, δεν είναι πολύ κατανοητή στα γαλλικά και στα ιταλικά, ξέρει μόνο να λέει “ti amo”, είμαι έτοιμη να έρθω και να κάνω μία ταινία μαζί σου» του έγραφε.
Η Ιταλία εκείνη την περίοδο ήταν μια κατεστραμμένη χώρα από τον πόλεμο, ήταν μια φασιστική χώρα, ένας εχθρός για τις ΗΠΑ. «Οταν η μητέρα μου έγραψε στον Ροσελίνι ήταν σαν να έγραφε σήμερα η Τζούλια Ρόμπερτς σε έναν ιρακινό σκηνοθέτη» έχει πει η κόρη της Ισαμπέλα Ροσελίνι.
Ο ιταλός σκηνοθέτης δεν μπόρεσε να αντισταθεί στην πρόκληση. Εγκατέλειψε για χάρη της την ερωμένη του, διάσημη σταρ της εποχής Αννα Μανιάνι, την οποία είχε κάνει σταρ ο ίδιος, λέγοντάς της «Πάω τα σκυλιά μια βόλτα».
Εφυγε από το ξενοδοχείο Excelsior όπου διέμεναν στη Ρώμη και μπήκε σε ένα αεροπλάνο για τη Νέα Υόρκη.
Αυτή ήταν η πρώτη πράξη ενός δράματος που συγκλόνισε τον πλανήτη και έγινε γνωστό ως «ο πόλεμος των ηφαιστείων». Ο Ροσελίνι πρότεινε στην Μπέργκμαν το ρόλο στην ταινία που σχεδίαζε, Stromboli και θα γυρνούσαν πάνω στο ηφαίστειο της Σικελίας. Αυτός ο ρόλος όμως είχε γραφεί για την Αννα Μανιάνι.
Ροσελίνι και Μπέργκμαν επιστρέφουν στην Ιταλία. Τον Μάρτιο του 1949 βρίσκονται στο πλοίο San Lorenzo που ο Ροσελίνι είχε νοικιάσει, με κάμερες, καλώδια, κουτιά με ντομάτες και σακιά με αλεύρι με κατεύθυνση το νησί Στρόμπολι, όπου το ομώνυμο ηφαίστειο σιγοκαίει από αιώνες. Στο νησί δεν υπάρχουν ξενοδοχεία και τηλέφωνα. Μόνο σπιτάκια με μπουκαμβίλιες, νόστιμα αχλάδια, 370 μόνιμοι κάτοικοι και ένα ενεργό ηφαίστειο. Ο Ροσελίνι νοικιάζει ένα μικρό ροζ σπιτάκι, όπου μένει με την Μπέργκμαν, την αδελφη του και τη γραμματέα του. Δεν υπάρχει μπάνιο, ένας βοηθός ρίχνει νερό με τον κουβά για να πλυθούν. Ενας γάιδαρος χρησιμεύει για τις μετακινήσεις.
Η Μπέργκμαν, μαθημένη στις ανέσεις του Χόλιγουντ, αρχίζει να αγανακτεί.
«Κατάρα σ'αυτές τις νεορεαλιστικές ταινίες, σε αυτούς τους ανθρώπους που δεν ξέρουν τι είναι ο διάλογος και δεν ξέρουν να κινούνται μπροστά στην κάμερα. Ρομπέρτο, δεν αντέχω να δουλέψω για σένα ούτε για μια μέρα ακόμη!», γράφει στο ημερολόγιό της.
Ο Ρομπέρτο για να την καλμάρει της φτιάχνει σπαγγέτι και της αγοράζει ένα γαλλικό μπουλντόγκ. Χρόνια αργότερα θα της κάνει δώρο και μια Ferrari, ειδικά σχεδιασμένη από την εταιρεία Scaglietti. Αυτό το μοναδικό μοντέλο φέρει την ονομασία 375 MM « Ingrid Bergman ». Το γκρι χρώμα που διάλεξε η διάσημη σταρ έγινε στη συνέχεια το χρώμα « Grigio Ingrid » στην παραγωγή της Ferrari.
Τα νέα συγκλόνισαν τη συντηρητική αμερικάνικη κοινωνία της εποχής. Η γυναίκα που είχαν ως πρότυπο ομορφιάς, χαρακτήρα και αγνότητας, απατούσε τον σύζυγό της μπροστά στης κάμερες. Η κατάσταση χειροτέρεψε, όταν μαθεύτηκε ότι η Μπέργκμαν ήταν έγκυος με το παιδί του Ροσελίνι....
Η Ινγκριντ Μπέργκμαν ήταν ήδη παντρεμένη και μητέρα. Γνώρισε τον σύζυγό της Πίτερ Λίντστρομ, έναν οδοντίατρο 9 χρόνια μεγαλύτερό της, όταν ήταν 21 ετών. Η Μπέργκμαν παραδέχτηκε σε συνέντευξή της ότι άθελά της έψαχνε ένα πατρικό σύμβολο στον σοβαρό σύζυγό της.
Το ζευγάρι είχε ήδη αποκτήσει μία κόρη, την Πία, όταν ένας Αμερικάνος παραγωγός ανακάλυψε το νέο ανερχόμενο αστέρι από τη Σουηδία. Πέρασαν δύο χρόνια μέχρι η Μπέργκμαν να εγκατασταθεί στη Νέα Υόρκη και να φέρει μαζί της τον σύζυγο και την κόρη της. Το πρόγραμμά της ήταν τόσο φορτωμένο, που δεν έμενε ποτέ περισσότερο από τέσσερις μήνες με την οικογένειά της.
Η Μπέργκμαν εγκαταλείπει λοιπόν τον σύζυγό της Πίτερ Λίντστρομ και του αφήνει και την κόρη της Πία για να ζήσει με τον Ροσελίνι στην Ιταλία.
Η ψυχρή σουηδή ξανθιά ντίβα του Χόλιγουντ και η φλογερή μελαχρινή ιταλίδα αποτέλεσαν θέμα που πάθιασε τα ΜΜΕ της εποχής. Ολοι σχολιάζουν το ερωτικό τρίο που γίνεται πρωτοσέλιδα. Η Μανιάνι έχει έναν ανάπηρο γιό, ο Ροσελίνι έχασε το γιό του ενώ ο πατέρας του αυτοκτόνησε σε ηλικία 25 ετών, η Μπέργκαν δεν λογαριάζει τίποτα και θυσιάζει τον σύζυγο και την κόρη της για να ξαναζήσει στην Ευρώπη. Η ιστορία συγκλονίζει.
Αρχίζουν τότε να καταφθάνουν γράμματα από τον σύζυγο της Μπέργκμαν -ο οποίος αργότερα πήρε διαζύγιο και την κόρη τους Πία μαζί του. Κραυγές άρχισαν να ακούγονται και από την προδομένη Αννα Μανιάνι, μαζί με βρισιές για «την Σουηδή απατεώνισσα». Οι κραυγές ακούγονται από το διπλανό νησί, το Lipari, όπου η διάσημη ιταλίδα ντίβα έχει αποφασίσει να γυρίσει μια παρόμοια ταινία, το Volcano. Την σκηνοθετεί ο William Dieterle, και είναι ένα μελόδραμα σαν αυτό που είχε στο μυαλό του ο Ροσελίνι.
Δημοσιογράφοι από κουτσομπολίστικα περιοδικά και εφημερίδες της εποχής αρχίζουν να καταφθάνουν κατά κοπάδια. Δεν ενδιαφέρονται καθόλου για τις ταινίες που γυρίζονται και όλοι ρωτούν να μάθουν με ποιόν κοιμάται η Μπέργκμαν. Ο «πόλεμος των ηφαιστείων» ξεκινάει. Stromboli εναντίον Volcano, ένα ηφαίστειο από την Σουηδία εναντίον ενός ιταλικού. Δεν έχει ξαναγίνει!
Εξαιτίας του αριθμού των φωτογράφων και των δημοσιογράφων που βρίσκονται στο νησί, η ταινία Stromboli γυρίζεται σε 102 μέρες, αντί για 42 όπως είχε προγραμματιστεί. Το Χόλιγουντ αρχίζει να δυσανασχετεί με τις φήμες για τον έρωτα της Μπέργκμαν με τον Ροσελίνι και την ανακηρύσσει persona non grata. Ο Τύπος την κακομεταχειρίζεται και οι ύβρεις πέφτουν βροχή, είναι η εποχή του σκληρού Μακκαρθισμού.
Η Αμερική σοκαρίστηκε. Η αμερικανική σόου μπιζ αρνούνταν να τη δεχτεί πίσω και ο Λίντστρομ καθυστέρησε να συμφωνήσει στο διαζύγιο για να αναγκάσει την Μπέργκμαν να γεννήσει το παιδί της με τον Ροσελίνι ως «μπάσταρδο». Το σκάνδαλο έφτασε μέχρι την αμερικάνικη γερουσία, μέσω του γερουσιαστή του Κολοράντο, ο οποίος κατήγγειλε την «ανήθικη συμπεριφορά» της ηθοποιού. Η αμερικανική γερουσία έφτασε στο σημείο να δηλώσει ότι η διάσημη σταρ «ήταν υπό την ισχυρή επήρρεια του σατανά».
Η Μπέργκμαν αναγκάστηκε να φύγει απ’ την Αμερική και αφού παντρεύτηκε τον Ροσελίνι στο Μεξικό, να εγκατασταθεί στην Ευρώπη, όπου τα ήθη ήταν πιο χαλαρά. Μπέργκμαν και Ροσελίνι παντρεύτηκαν και απέκτησαν τρία παιδιά, τις δίδυμες Ιζαμπέλα και Ιζότα Ροσελίνι και τον Ρενάτο Ροσελίνι.
Αν και ήταν φανερά ερωτευμένοι, η σχέση του Ροσελίνι και της Μπέργκμαν άρχισε να φθείρεται καθώς περνούσαν τα χρόνια. Οι ταινίες που γύρισαν μαζί δεν είχαν καθόλου απήχηση και η αποτυχίες τους κούρασαν. Όπως δήλωσε η ίδια η Μπέργκμαν σε συνέντευξή της «Ήταν ένας φανταστικός σκηνοθέτης που έκανε καλύτερα ντοκιμαντέρ από οποιονδήποτε άλλο. Μετά κόλλησε με εμένα. Ήμουν ηθοποιός και ήξερα μόνο να ψυχαγωγώ. Προσπάθησε να κάνει ταινίες που μου ταίριαζαν, αλλά δεν μπορούσαμε να τις κάνουμε μαζί. Ήταν δύσκολο να κάνουμε ταινίες χωρίς επιτυχίες. Αλλά ήταν διαφορετική και η ιδιοσυγκρασία μας. Σουηδοί και Ιταλοί δεν ταιριάζουν».
Πέρασαν εφτά χρόνια και ένα διαζύγιο από τον Ροσελίνι, μέχρι να καταφέρει η Μπέργκμαν να επιστρέψει στην Αμερική και μάλιστα αποκατέστησε εντελώς τη σχέση της με την πρώτη κόρη της Πία.
Πριν χωρίσει με τον Ροσελίνι, η Μπέργκμαν είχε ήδη βρει τον επόμενο άντρα της ζωής της, τον Σουηδό Λαρς Σμιτ. Τον παντρεύτηκε μερικούς μήνες μετά το διαζύγιό της.
Ο Ροσελίνι, απ’ τη μεριά του, είχε βρει την ερωμένη του όσο ήταν παντρεμένος με τη Μπέργκμαν. Στην ερώτηση αν το άσχημο τέλος της σχέσης τους την πίκρανε, η Μπέργκμαν απάντησε:
«Όχι, δεν σκέφτομαι έτσι. Είμαι σαν τον Χέμινγουεϊ, λέω απλά: “Ευχαριστώ για τα ωραία χρόνια”».