Bratz εναντίον Barbie σημειώσατε 1 – 0Σε μια πλαστική δικαστική διαμάχη επικών διαστάσεων για τα δικαιώματα της Bratz (δηλαδή της κούκλας με τα έντονα σαρκώδη χείλη και το τεράστιο κεφάλι), η Mattel, η εταιρεία παιχνιδιών πίσω από την Barbie κλήθηκε να αποζημιώσει μια μικρότερη αντίπαλο της, την MGA Entertainment – τον επίσημο κατασκευαστή της Bratz - με το ποσό των περίπου 88 εκατομμυρίων δολαρίων. Οι κούκλες Bratz, με motto «τα κορίτσια με πάθος για τη μόδα», κυκλοφόρησαν στα μέσα της δεκαετίας του 2000 και γρήγορα έγιναν παγκόσμιο φαινόμενο. Μοντέρνες και πολυφυλετικές φιγούραραν με αληθινά καθημερινά ρούχα και γνώρισαν τεράστια επιτυχία. Στo κορύφωμα της δημοτικότητας τους τα ετήσια κέρδη τους έφτασαν γύρω στα 1 δισεκατομμύριο δολάρια. Δεν έλειψε βέβαια η κατακραυγή όταν τις κατηγόρησαν ότι ωθούσαν τα νεαρά κορίτσια σε πρόωρη “γνωριμία με το σεξ”. Το οικονομικό πλήγμα ήταν τεράστιο για την πιο σεμνή Barbie που οι πωλήσεις της μειώθηκαν κατακόρυφα και οδήγησαν τη Mattel στα δικαστήρια το 2006 με κατηγορίες ότι η MGA τους έκλεψε την ιδέα. Της κούκλας το κάγκελο
Η Mattel ισχυρίστηκε ότι ο σχεδιαστής της κούκλας Carter Bryant δημιούργησε την ιδέα για τις Bratz όταν δούλευε για την εταιρεία στα τέλη της δεκαετίας του 90 και την έδωσε κρυφά στην MGA. Η MGA αρνήθηκε τις κατηγορίες και έκανε με τη σειρά της μήνυση στη Mattel για κατασκοπεία. Η MGA επίσης κατηγόρησε τη Mattel ότι απείλησε με διακοπή συνεργασίας, έμπορούς και γραφεία τύπου αν προωθούσαν τη Bratz.Η αρχική δίκη είχε λήξει υπέρ της Mattel με 100 εκατομμύρια αποζημίωση από τη MGA. Ο δικαστής επίσης είχε αποφασίσει να δοθούν τα δικαιώματα των Bratz στη Mattel. Το 2010 σε μια καινούργια δίκη τα δεδομένα αντιστράφηκαν και το δικαστήριο δικαίωσε τη MGA.Φέτος, στην τελευταία έφεση, το δικαστήριο εξέτασε τους ισχυρισμούς και των δύο και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η ιδέα των Bratz δεν ανήκει στη Mattel ούτε κανένα από τα σχέδια που οδήγησαν στη δημιουργία τους. Ο Isaac Larial, διευθυντικό στέλεχος της MGA έκλαψε από τη χαρά του μόλις άκουσε την ετυμηγορία. Η τύχη όμως έπαιξε ένα διαφορετικό παιχνίδι και στις δύο εταιρείες. Σύμφωνα με την Guardian αν και πέρσι η MGA γιόρτασε τα 10 χρόνια των Bratz κυκλοφορόντας μια νέα γενιά από κούκλες που δεν έχουν τόσο σαρκώδη χείλη, η πιο σοβαρή Bratz δεν τα πήγε καθόλου καλά στην αγορά. Αντίθετα η Barbie σημείωσε άνοδο στις πωλήσεις της αλλά από ότι φαίνεται όλα τα έσοδα θα πάνε στους δικηγόρους.