Εντός δωδεκαμήνου θα λειτουργήσουν οι επτά σταθμοί των επεκτάσεων του Μετρό της Αθήνας προς Ελληνικό, Ανθούπολη και Χαϊδάρι, στους οποίους δεν έχει εγκατασταθεί το σύστημα σηματοδότησης, λόγω της εμπλοκής της σύμβασης της «Αττικό Μετρό» με την εταιρία Siemens για την προμήθειά του.
Όπως εκτίμησε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μάκης Βορίδης μετά την απεμπλοκή του, το έργο δρομολογείται με στόχο να ολοκληρωθεί νωρίτερα και από τις συμβατικές προθεσμίες και συγκεκριμένα σε 12 μήνες αντί 24.
Οι βουλευτές μέλη της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας (πλην του ΚΚΕ), στην οποία και συζητήθηκε το θέμα, εκπροσωπώντας τα κόμματά τους, έδωσαν το «πράσινο φως» στην κυβέρνηση να άρει την εκκρεμότητα, που υφίσταται από τον Ιούνιο του 2009, καθώς ο Μάκης Βορίδης διαβεβαίωσε ότι νομικά η σύμβαση δεν έχει κανένα πρόβλημα, ενώ αν δεν υπογραφεί, οι συνέπειες από την απώλεια εσόδων, την απένταξη των έργων, το πρόσθετο κόστος και τη διακοπή της δανειοδότησης για το ελληνικό δημόσιο θα είναι τεράστιες.
Μάλιστα, ο αρμόδιος υπουργός είπε πως η υλοποίηση της σύμβασης είναι μονόδρομος για τον επιπρόσθετο λόγο ότι από τη μη λειτουργία των σταθμών αυτών απεμπολούνται έσοδα 65 εκ. ευρώ ετησίως.
Ως προς το πολιτικό ζήτημα- την ύπαρξη του οποίου αναγνώρισε ο υπουργός Υποδομών- τόνισε ότι βρίσκεται στα χέρια του αντιπροέδρου της κυβέρνησης Ευάγγελου Βενιζέλου, ο οποίος βρίσκεται σε εντατική συνεννόηση με τη γερμανική Siemens, στην κατεύθυνση της αποκατάστασης της βλάβης που υπέστη το Δημόσιο (κυρίως της ηθικής βλάβης), αλλά και για τα ποσά που σχετίζονται με αυτή.
Όπως είπε ο Μάκης Βορίδης, το θέμα αυτό έχει ωριμάσει και εκτίμησε ότι θα καταλήξει σύντομα, ώστε να υπάρξουν καταβολές αποζημιώσεων και να αποκατασταθεί η βλάβη του Δημοσίου.