Απομένουν λιγότερες από 8 εβδομάδες μέχρι τις εκλογές και το Σοσιαλδημοκρατικό Κόμμα ζεσταίνει τις «μηχανές» του για την τελική ευθεία.
Οι πρώτες αφίσες είναι έτοιμες και ο Μάρτιν Σουλτς περιοδεύει με αντίπαλο τις δημοσκοπήσεις, σχολιάζει η Deutsche Welle.
«Ο Χουμπέρτους Χάιλ έχει αυτόν τον καιρό ένα εξαιρετικά δύσκολο έργο. Ως Γενικός Γραμματέας του Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος είναι ο άνθρωπος-κλειδί του προεκλογικού αγώνα. Φέρει την ευθύνη για την καμπάνια, συντονίζει, εμψυχώνει και παράλληλα δεν πρέπει να χάνει τη γενικότερη εποπτεία. Και φυσικά πρέπει να δικαιολογεί τους πάντες και τα πάντα.
Πού είναι ο Μάρτιν Σουλτς;
Aυτό το ζεστό μεσημέρι, πάνω στη στενή σκηνή στα κεντρικά γραφεία του κόμματος στο Βερολίνο, έχει να αντιμετωπίσει τους δημοσιογράφους. Τους παρουσιάζει τα πρώτα πέντε πλακάτ της προεκλογικής εκστρατείας με θέματα την οικογένεια, την εκπαίδευση, τις συντάξεις, την εργασία και την καινοτομία. Σύνθημα η εξίσωση των αποδοχών ανάμεσα σε άνδρες και γυναίκες, δωρεάν παιδεία και συντάξεις αξιοπρέπειας. Θέματα που δεν εκπλήσσουν, φαίνεται εξ άλλου και από τις αντιδράσεις. Πού είναι τα θέματα που απασχολούν αυτήν την εποχή τη Γερμανία, όπως το περιβάλλον και η κινητικότητα, ρώτησε κάποιος δημοσιογράφος τον Χάιλ. Γιατί το SPD περιορίζει την εκστρατεία σε "εύκολα" θέματα, που δεν προκαλούν και δεν μαρτυρούν διάθεση επίθεσης κατά του πολιτικού αντίπαλου; Και πού είναι ο Μάρτιν Σουλτς; Το πρόσωπό του δεν υπάρχει σε καμιά αφίσα.
Ο Χάιλ δεν χάνει τη ψυχραιμία του. «Το SPD δεν θέλει να προκαλέσει φόβο, γι αυτό δεν υπάρχουν πρόσωπα με θλιμμένα χαρακτηριστικά στις αφίσες», λέει. «Πρόκειται για τη δικαιοσύνη, ένα από τα κεντρικά θέματα στον προεκλογικό αγώνα των Σοσιαλδημοκρατών, θα ακολουθήσουν πλακάτ με θέματα το μέλλον και την Ευρώπη». Η αφισοκόλληση συμπίπτει με την έναρξη της περιοδείας «Σουλτς Live Tour», όπως η σειρά συναυλιών που δίνουν συγκροτήματα της ροκ. Σε 30 ημέρες θα εμφανιστεί σε 60 συγκεντρώσεις, μια περιοδεία πάνω από 20.000 χιλιόμετρα. Η προετοιμασία της έγινε με μεγάλη ακρίβεια, το κόστος κυμαίνεται στα 24 εκ. ευρώ, λίγο παραπάνω από το 2013. «Πρόσωπο, πρόγραμμα και περφόρμανς θα πρέπει να εναρμονίζονται για μια καλή εκστρατεία, κι αυτό ακριβώς συμβαίνει», είπε ο Χάιλ εκπέμποντας αισιοδοξία.
500 συναντήσεις σε όλη την χώρα
Τα προγνωστικά όμως δεν αφήνουν περιθώριο για αισιοδοξία. Σύμφωνα με δημοσκόπηση που διεξήχθη για λογαριασμό του περιοδικού Stern, η κατρακύλα συνεχίζεται. Στην υποθετική περίπτωση που ο καγκελάριος εκλεγόταν απευθείας τον Μάρτιν Σουλτς θα ψήφιζε ένα ποσοστό της τάξης του 21%, που είναι το χαμηλότερο από αρχές Ιανουαρίου, από τότε που πήρε το χρίσμα της υποψηφιότητας. Την Άνγκελα Μέρκελ θα ψήφιζε σταθερά ένα 52%. Στις κομματικές προτιμήσεις η κατάσταση παραμένει ως έχει. Το SPD ψηφίζει ένα 22%, τη Χριστιανική Ένωση 40%. Σύμφωνα με το ινστιτούτο infratest dimap ¾ των ερωτηθέντων δηλώνουν ικανοποιημένοι από τη δουλειά της κυβέρνησης, στην οποία συμμετέχει το SPD. Ακόμη και ψηφοφόροι των Πρασίνων και του κόμματος Η Αριστερά (Die Linke) καταλήγουν σε αυτό το συμπέρασμα. Ωστόσο, επωφελείται μόνο η Μέρκελ. Η πλειοψηφία των ψηφοφόρων του SPD θεωρεί ότι η καγκελάριος έχει κάνει καλή δουλειά.
Θα έχουμε επανάληψη του μεγάλου συνασπισμού; «Σήμερα το κόμμα είναι πιο συσπειρωμένο στο πλευρό του Μάρτιν Σουλτς, μάχεται γι αυτόν και στο τέλος θα έχουμε επιτυχία», υποστηρίζει ο Χουμπέρτους Χάιλ. «Σημασία έχει το τελικό σπριντ, γι αυτό είμαστε καλά προετοιμασμένοι». Αγώνας μέχρις εσχάτων, από πόρτα σε πόρτα, με προσωπικές συναντήσεις με δυνητικούς ψηφοφόρους και με ενεργοποίηση όλων, ακόμη και των μελών του προεδρείου. 500 συναντήσεις έχουν προγραμματιστεί από τη μια πλευρά της χώρας ως την άλλη, σε πόλεις αλλά και σε χωριά και κωμοπόλεις. Προπάντων όχι απελπισία και εγκατάλειψη, αυτή είναι η πιο βασική αποστολή για τους Σοσιαλδημοκράτες.»
Πηγή: DW