Στα 212 δισ. δολάρια έφτασαν το 2015 οι πωλήσεις των προϊόντων πολυτελείας από τις 100 κορυφαίες εταιρείες του κόσμου που διατηρούν τα έσοδά τους σε υψηλά επίπεδα κυρίως λόγω της δυναμικής που υπάρχει στις αναδυόμενες οικονομίες.
Οι καταναλωτές στις συγκεκριμένες αγορές που έχουν χαρακτηριστεί ως αναδυόμενες, όπως η Κίνα, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα ή η Ρωσία εξακολουθούν να ενισχύουν σημαντικά την αγορά ειδών πολυτελείας, όπως προκύπτει από την τέταρτη ετήσια έρευνα της Deloitte «Παγκόσμιες Δυνάμεις των Ειδών Πολυτελείας».
Στις χώρες αυτές το ποσοστό των καταναλωτών που δηλώνουν ότι έχουν αυξήσει τις δαπάνες τους τα τελευταία 5 χρόνια είναι 70%, σε σύγκριση με το 53% στις αναπτυγμένες αγορές (Ε.Ε., Η.Π.Α. και Ιαπωνία).
Η έκθεση εξετάζει και καταγράφει τις 100 μεγαλύτερες εταιρίες ειδών πολυτελείας παγκοσμίως, βάσει των δημοσιευμένων στοιχείων για τις ενοποιημένες πωλήσεις τους.
H LVMH Moet Hennessy- Louis Vuitton είναι η πρώτη σε πωλήσεις με βάση την έρευνα της Deloitte
Επίσης, παρουσιάζει τις βασικές τάσεις που διαμορφώνουν την αγορά ειδών πολυτελείας, παρέχοντας μια παγκόσμια οικονομική προοπτική για τον κλάδο.
Σύμφωνα με τα δημοσιευμένα στοιχεία, οι συνολικές πωλήσεις των 100 μεγαλύτερων εταιριών ειδών πολυτελείας ανήλθαν σε 212 δισ. δολάρια για το οικονομικό έτος 2015, παρουσιάζοντας μείωση 4,5% σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό έτος.
Για ακόμα μία χρονιά, η Ιταλία είναι η χώρα με τις περισσότερες εταιρίες ειδών πολυτελείας – από τις κορυφαίες 100 εταιρίες του κλάδου, οι 26 είναι ιταλικές – ενώ η Γαλλία, αν και με αρκετά λιγότερες εταιρίες, κατέχει το υψηλότερο μερίδιο πωλήσεων.
Οι ιταλικές εταιρίες, οι οποίες είναι κατά κύριο λόγο οικογενειακές, έχουν μέσο όρο πωλήσεων 1,3 δις δολάρια έναντι 5,1 δισ. για τις γαλλικές εταιρίες.
Παρατηρείται ότι τα ταξίδια και ο τουρισμός εν γένει εξακολουθούν να αποτελούν σημαντική ευκαιρία ανάπτυξης για τα είδη πολυτελείας. Μάλιστα, οι μισές περίπου αγορές πραγματοποιούνται είτε από καταναλωτές που ταξιδεύουν σε μια ξένη χώρα (31%) είτε κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στο αεροδρόμιο (16%).
Το ποσοστό αυτό αυξάνεται στο 60% για τους καταναλωτές των αναδυόμενων αγορών, οι οποίοι πιθανότατα δεν έχουν πρόσβαση στη μεγάλη ποικιλία προϊόντων και μαρκών που είναι διαθέσιμες στις αναπτυγμένες αγορές.
Ωστόσο, ο τρόπος με τον οποίο αντιλαμβάνονται οι καταναλωτές την πολυτέλεια αλλάζει.
Η εμπειρία και η αίσθηση που τους δημιουργεί αποκτούν όλο και μεγαλύτερη βαρύτητα, ενώ η υλική απόλαυση έρχεται δεύτερη. Βέβαια, η κορυφαία ποιότητα εξακολουθεί να αποτελεί προτεραιότητα για τους καταναλωτές, των οποίων το ενδιαφέρον παραμένει αμείωτο για τα χειροποίητα προϊόντα και την υψηλή δεξιοτεχνία.
Οι πρώτες δέκα εταιρείες
- LVMH Moet Hennessy- Louis Vuitton: Η γαλλική εταιρεία με τα κορουφαία brand LV, Fendi, Bulgari, Loro Piana, Emilli Pucci, Donna Karan, TAG Heuer κα.
- Compagnie Financiere Richemont SA: Κάτω από την «ομπρέλα» της ελβετικής εταιρείας βρίσκονται τα Cartier, Van Cleef & Arpels, Montblanc, Chloe .
- The Estee Lauder Companies, η μία εκ των τριών αμερικανικών εταιρειών που βρίσκονται στις δέκα κορυφαίες εταιρείας, με τα γνωστά Estee Lauder, MAC, Aramis, Clinique, Aveda, Jo Malone
- H ιταλική Luxottica Group SpA: Εχει τα brands Ray Ban, Oakley, Vogue Eyewear, Persol, Oliver Peoples, που είδε τις πωλήσεις της να αυξάνονται.
- H γαλλική Kering με τα brands Cucci, Bottega, Veneta, Saint Laurenta, Balenciaga, Brioni, Sergio Rossi κα.
- H Eλβετική Swatch Group, η οποία εκτός από τα ομώνυμα ρολόγια έχει και τα Omega, Longines, Breguet, Harry Winston κα.
- H γνωστή L’ Oreal γαλλικής προέλευσης, με τα Lancome, Biotherm, Helena Rubisntein κ.α
- Η Ralph Lauren είναι δεύτερη αμερικάνικη εταιρεία που περιλαμβάνεται στο top 10
- Στην ένατη θέση με βάση τις πωλήσεις είναι μια εταιρεία από το Χονγκ Κονγκ, η Chow Tai Fook Jewellery Group
- Η τρίτη αμερικανική της λίστας, η εταιρεία με τα brands Calvin Klein και Timmy Hilfiger.