Με πυρετώδεις ρυθμούς εργάζεται η ρωσική αμυντική βιομηχανία για την κατασκευή ενός «αόρατου» πυρηνικού τρένου και την ανάπτυξη ενός πυρηνικού πυραύλου βάρους 100 τόνων, γνωστού ως “Satan 2” που θα μπορεί να εξαφανίσει ολόκληρες χώρες από το χάρτη, σε μια περίοδο που κλιμακώνονται οι εντάσεις με τις ΗΠΑ.
Σύμφωνα με το Ρωσικό υπουργείο Άμυνας το τρένο-φάντασμα Μπαργκούζιν, που μεταφέρει βαλλιστικούς πυραύλους και λειτουργεί ως εξέδρα εκτόξευσης, θα μπορεί να διανύσει απόσταση 2.400 χιλιομέτρων ημερησίως και θα είναι «μεταμφιεσμένο» σε εμπορικό ή επιβατικό τρένο, ώστε να είναι πρακτικά αδύνατο να αναγνωριστεί η πραγματική του ταυτότητα.
Η ανάπτυξη των δύο όπλων καθυστέρησε αρκετά, αλλά όπως δήλωσε ο αντιπρόεδρος της ρωσικής κυβέρνησης Ντμίτρι Ρογκόζιν, οι εργασίες για την ολοκλήρωσή τους αρχίζουν άμεσα.
Ο πύραυλος RS-28 Sarmat, που το ΝΑΤΟ αποκαλεί “Satan 2”, διαφεύγει τα εχθρικά ραντάρ, αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα επτά χιλιομέτρων το δευτερόλεπτο και σχεδιάστηκε ώστε να παρακάμπτει τις αντιπυραυλικές ασπίδες. Μπορεί να μεταφέρει πυρηνικές κεφαλές 40 μεγατόνων, δηλαδή 2.000 φορές ισχυρότερες από τις ατομικές βόμβες που ισοπέδωσαν τη Χιροσίμα και το Ναγκασάκι το 1945.
Η Ρωσία έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες εικόνες του μεγαλύτερου πυραύλου που διαθέτει το οπλοστάσιό της τον περασμένο Οκτώβριο.
Ο RS-28 Sarmat αναμένεται να έχει βεληνεκές 10.000 χιλιομέτρων, επιτρέποντας στις ρωσικές ένοπλες δυνάμεις να εξαπολύσουν επιθέσεις κατά του Λονδίνου και άλλων ευρωπαϊκών μεγαλουπόλεων αλλά και να πλήξει στόχους στις δυτικές και ανατολικές ακτές των ΗΠΑ.
Ο πύραυλος θα αντικαταστήσει τον R-36 Voevoda, τον οποίο το ΝΑΤΟ είχε βαφτίσει “Satan” τη δεκαετία του 1970.
Το πυρηνικό τρένο Μπαργκούζιν αποτελεί βελτιωμένη εκδοχή προηγούμενου σχεδίου που βρισκόταν στα σκαριά από τη δεκαετία του 1960.
Το τρένο, που μεταφέρει βαλλιστικούς πυραύλους, μπορεί ανά πάσα στιγμή να σταματήσει την πορεία του στις ράγες για να αναπτύξει τις εξέδρες εκτόξευσης.
Οι πύραυλοι αναπτύσσονται συνήθως από το δρόμο, αλλά με το τρένο αυτό θα μπορούν να μεταφέρονται πολύ μακρύτερα σε πολύ λιγότερο χρόνο.
Οι πρώτες δοκιμές λέγεται ότι έλαβαν χώρα τον περασμένο Νοέμβρο.
Το 2016 το ρωσικό κοινό είχε την ευκαιρία να δει έναν διηπειρωτικό βαλλιστικό πύραυλο τύπου Yars RS-24 στη διάρκεια της παρέλασης για τη νίκη των σοβιετικών στρατευμάτων επί των Ναζί, αλλά δεν υπήρξε ίχνος του RS-28 Sarmat.
Ο Ρώσος ειδικός σε θέματα άμυνας, Βίκτωρ Μουρακόφσκι είπε ότι τα νέα τρένα θα αποτελούν «εφιάλτη» για τους ξένους κατασκόπους.
Και η ΕΣΣΔ χρησιμοποιούσε κινητές μονάδες πυραύλων, γνωστές ως “Molodets” με 12 πυρηνικά τρένα να σταθμεύουν στις περιοχές Κοστρομα, Περμ και Κρασνογιάρσκ. Εντάχθηκαν ενεργά στο οπλοστάσιο της Σοβιετικής Ένωσης το 1987 λίγα χρόνια π[ριν την κατάρρευσή της και στη Δύση τα αποκαλούσαν «τρένα φαντάσματα».
Τα τρένα αυτά μετέφεραν πυραύλους, που ο καθένας ζύγιζε πάνω από 100 τόνους και τέθηκαν εκτός λειτουργίας στο διάστημα 2003-2005.
Οι πύραυλοι στα νέα τρένα θα ζυγίζουν λιγότερο από 47 τόνους, καθιστώντας έτσι αποτελεσματικότερα τα νέα πυρηνικά τρένα.