Οι εντυπωσιακοί πίνακες των 2 μέτρων του Γιάννη Αδαμάκου στη γκαλερί Citronne στον Πόρο [εικόνες] - iefimerida.gr

Οι εντυπωσιακοί πίνακες των 2 μέτρων του Γιάννη Αδαμάκου στη γκαλερί Citronne στον Πόρο [εικόνες]

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Είκοσι πέντε ζωγραφικά έργα, λάδια σε μεγάλο μέγεθος και μικρές ακουαρέλες, συνθέτουν την έκθεση Re-emergence (Ανάδυση) του Γιάννη Αδαμάκου. Η έκθεση εγκαινιάζεται στην Γκαλερί CITRONNE στον Πόρο στις 15 Ιουλίου και εντάσσεται στην εφετινή θεματική της Γκαλερί με τίτλο «Τα Όρια».

Ταυτοχρόνως, συνεχίζει την προγενέστερη εικαστική δημιουργία του καλλιτέχνη, «The Space Between Us», η οποία είχε παρουσιαστεί στην γκαλερί το καλοκαίρι του 2011. Στα τελευταία αυτά έργα, ο ζωγράφος εισάγει την γεωμέτρηση στην οργάνωση του ζωγραφικού χώρου.

Λάδια σε μεγάλο και μικτό μέγεθος όπως και μικρές ακουαρέλες συνθέτουν την εφετινή έκθεση.

Οι εντυπωσιακοί πίνακες των 2 μέτρων του Γιάννη Αδαμάκου στη γκαλερί Citronne στον Πόρο [εικόνες]  | iefimerida.gr 0

Οπως αναφέρει στον κατάλογο της έκθεσης η Διευθύντρια της Γκαλερί Citronne Τατιάνα Σπινάρη-Πολλάλη, τα μεγάλα έργα αποσκοπούν να επεκταθούν στον χώρο, να μην αφήσουν, δηλαδή, στον θεατή περιθώρια να αποσπάσει την προσοχή του εκτός πίνακα, εκτός έργου.

Οι μικρές ακουαρέλες λειτουργούν αυτοτελώς, αλλά, ταυτοχρόνως, ως προσχέδια-μελέτες για τα μεγάλα έργα, ως υποθήκες για το μέλλον.

Οι εντυπωσιακοί πίνακες των 2 μέτρων του Γιάννη Αδαμάκου στη γκαλερί Citronne στον Πόρο [εικόνες]  | iefimerida.gr 1

Στα πρόσφατα έργα του ο Γιάννης Αδαμάκος εισάγει και ένα νέο στοιχείο, την γεωμέτρηση στην οργάνωση του ζωγραφικού χώρου. Και αυτό το στοιχείο, όμως, εντάσσεται στο πλαίσιο του αφηρημένου εικαστικού ιδιώματος: όπως πάντα, ο ζωγράφος, αναζητεί κατ’αρχήν την δημιουργία μιας ατμόσφαιρας, ελεύθερα, χωρίς να περιορίζεται από ρεαλιστικές δεσμεύσεις.

Η επιλογή αυτή ιχνηλατείται διαχρονικά, σε όλες τις δημιουργίες του.

Οι εντυπωσιακοί πίνακες των 2 μέτρων του Γιάννη Αδαμάκου στη γκαλερί Citronne στον Πόρο [εικόνες]  | iefimerida.gr 2

Η εικαστική διαδρομή του καλλιτέχνη ξεκινά από τον εξπρεσιονισμός, δηλαδή με δημιουργίες-κραυγές και εξελικτικά καταλήγει σε μια ονειρική ακινησία, με δημιουργίες σιωπηλές.
Τα εκτιθέμενα έργα κινούνται στην ιδεατή μεθόριο ανάμεσα στον υπόκωφο θόρυβο και την εκκωφαντική σιωπή.

Οι εντυπωσιακοί πίνακες των 2 μέτρων του Γιάννη Αδαμάκου στη γκαλερί Citronne στον Πόρο [εικόνες]  | iefimerida.gr 3

Ο Γιάννης Αδαμάκος κινείται πάνω στο Όριο, σε μια νοητή ιδεατή μεθόριο.

Στα εκτιθέμενα έργα του επιχειρεί να συνθέσει, να γεφυρώσει, αλλά και να εξαντλήσει τα όρια ανάμεσα στον αισθητό κόσμο και την υποκειμενική-υποσυνείδητη πρόσληψη της πραγματικότητας.
Ανασύρει και εξηγεί τα ίχνη της μνήμης. Περιγράφει την περιβάλλουσα φύση, με βασική αναφορά την ομιχλώδη θάλασσα, ως στοιχείο-σύνορο που παραπέμπει σε αρχέγονες μνήμες και πολυποίκιλους συσχετισμούς.

Τα όρια ανάμεσα στο παρόν και το παρελθόν συντίθενται μέσα στην Μνήμη.
Τα όρια ανάμεσα στο φως και το σκοτάδι, στον θόρυβο και την σιωπή, το όνειρο και το βίωμα, την φύση και την φαντασία συγχέονται μέσα στο χρώμα.

Το μεταίχμιο, η «μεθόριος» ανάμεσα στο υπάρχον και το φαντασιακό ορίζεται από το χρώμα, ένα βαθύ μπλε με αποχρώσεις που παραπέμπουν και πάλι σε μνήμες, προσωπικές ή συλλογικές.
Η εικαστική άποψη, η ερμηνεία της ανθρώπινης πραγματικότητας, βασίζεται κατά το μεγαλύτερό της μέρος σε μια σειρά από συνειρμούς και υποκειμενικές αναφορές.

Οι εντυπωσιακοί πίνακες των 2 μέτρων του Γιάννη Αδαμάκου στη γκαλερί Citronne στον Πόρο [εικόνες]  | iefimerida.gr 4

«Όπως κάθε χρόνο, η γκαλερί CITRONNE στεγάζει κατά την καλοκαιρινή περίοδο, εκθέσεις με μια συμπληρωματική οπτική, θεματική και εικαστική» αναφέρει η επιμελήτρια της έκθεσης, Δρ της Ιστορίας της Τέχνης Τατιάνα Σπινάρη – Πολλάλη.
«Εισάγει έναν ευρύτερο διάλογο, εντάσσοντας τις δημιουργίες των καλλιτεχνών στους ευρύτερους προβληματισμούς του σύγχρονου κόσμου. Η εφετινή θεματική εστιάζεται στα «Όρια». Τα .Όρια. περιορίζουν, επεκτείνονται, αναστέλλουν, λειτουργούν, απαγορεύουν ή ξεπερνιούνται. Με κυρίαρχο στοιχείο την Μνήμη, προσωπική ή συλλογική, οι καλλιτέχνες εντοπίζουν καταβολές και συγκροτούν ταυτότητες».

Η αλήθεια του Γιάννη Αδαμάκου μας παραπέμπει στην αρχική της έννοια, δηλαδή τον εξοστρακισμό της λήθης, τον θρίαμβο της μνήμης.

Επιμέλεια: Τατιάνα Σπινάρη – Πολλάλη, Δρ της Ιστορίας της Τέχνης

Η έκθεση θα διαρκέσει από τις 15 Ιουλίου ως τις 4 Σεπτεμβρίου 2017.
Κείμενα καταλόγου έκθεσης Γ. Αδαμάκου: Τατιάνα Σπινάρη–Πολλάλη και Γρηγόρης Μανιαδάκης.

Οι εντυπωσιακοί πίνακες των 2 μέτρων του Γιάννη Αδαμάκου στη γκαλερί Citronne στον Πόρο [εικόνες]  | iefimerida.gr 5

Γκαλερί CITRONNE

Η φετινή σεζόν άρχισε με την post mortem εναρκτήρια ατομική έκθεση του Γιώργου Λάππα. Συνεχίζεται με την έκθεση του Γιάννη Αδαμάκου και ολοκληρώνεται με τα έργα της Αλεξάνδρας Αθανασιάδη.

Οι εντυπωσιακοί πίνακες των 2 μέτρων του Γιάννη Αδαμάκου στη γκαλερί Citronne στον Πόρο [εικόνες]  | iefimerida.gr 6

Ο Γιάννης Αδαμάκος γεννήθηκε στον Πύργο Ηλείας το 1952. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας, στα εργαστήρια Δ. Μυταρά και Π. Τέτση (1973-1978). συνέχισε με ελεύθερες σπουδές στο Παρίσι (1978-1981). Έχει διδάξει σχέδιο και χρώμα στο εργαστήρι Τέχνης της Χαλκίδας και στην σχολή Βακαλό. Το 2008 κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Άγρα το λεύκωμα Γιάννης Αδαμάκος: Ζωγραφική 1977-2007. Εκθέτει έργα του από το 1978 σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Έργα του βρίσκονται σε ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.

ΓΚΑΛΕΡΙ CITRONNE – ΠΟΡΟΣ, ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2017

ΓΙANNHΣ ΑΔΑΜΑΚΟΣ/ RE-EMERGENCE
15 Ιουλίου - 4 Σεπτεμβρίου 2017
Εγκαίνια: Σάββατο, 15 Ιουλίου, 8:30 μμ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Γκαλερί CITRONNE Πόρος Γιάννης Αδαμάκος
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ