Μετά τη σημερινή καταδίκη της από τη γαλλική δικαιοσύνη, η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους EasyJet καλείται να αναπροσαρμόσει μία σειρά από γενικούς όρους που εφαρμόζει για τους επιβάτες της, κυρίως να καταργήσει ορισμένα έξοδα που τους χρεώνει.
Ενοχλημένη από τα πολυάριθμα παράπονα παθόντων, η οργάνωση προστασίας καταναλωτών UFC Que Choisir προσέφυγε στη δικαιοσύνη, καταγγέλλοντας κατά την ακροαματική διαδικασία τους «νεφελώδεις» όρους, που δημιουργούν μία «ανισορροπία σε βάρος του καταναλωτή».
Στην 57σέλιδη απόφασή του παρισινό δικαστήριο δικαίωσε σήμερα την οργάνωση, επιβάλλοντας στην εταιρεία την καταβολή αποζημιώσεων ύψους 300.000 ευρώ, συν τους τόκους.
Σύμφωνα με το δικαστήριο, μεταξύ των όρων που καταγγέλλει η UFC, οι 23 είναι «παράνομοι», ή «καταχρηστικοί»: αφορούν τα ωράρια, τις αποσκευές, τις καθυστερήσεις, τη χρέωση φόρων αεροδρομίου, τα προσωπικά δεδομένα κ.ο.κ.
Η EasyJet οφείλει να αφαιρέσει αυτούς τους όρους εντός διμήνου, στην αντίθετη περίπτωση θα κληθεί να πληρώσει «150 ευρώ ανά όρο και ημέρα» καθυστέρησης.
Για την πλειοψηφία των επίμαχων όρων, το δικαστήριο έκρινε πως η διατύπωσή τους είναι «ασαφής» και «διφορούμενη».
Ένα άλλο σημαντικό σημείο που ρυθμίζεται με την παρέμβαση του δικαστηρίου: οι δικαστές αναγνώρισαν και απαγορεύουν την επιπρόσθετη χρέωση 4 ευρώ για κάθε κράτηση που γίνεται μέσω Διαδικτύου και η πληρωμή τους δεν γίνεται με Visa Electron ή Carte Bleue (Cashcard).
Το γαλλικό δικαστήριο κρίνει επίσης πως πολύ συχνά η αγγλική εταιρεία προσπαθεί να αποφύγει τις ευθύνες της, συνεπώς, «δεν μπορεί, χωρίς να υποβαθμίζει το δικαίωμα αποζημίωσης της βλάβης που υπέστη ο καταναλωτής, να αποποιείται κάθε ευθύνης κατά τις παραλείψεις και τα λάθη που έχει διαπράξει στα ωράριά της, και να τονίζει επιπλέον πως τα ωράρια των πτήσεων δεν συμπεριλαμβάνονται στο συμβόλαιο».
(ΑΠΕ-ΜΠΕ)