Τι πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές όταν ταξιδεύουν με τρένο;
Τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους, αναφέρει σε ενημερωτικό έγγραφό της ενόψει των καλοκαιρινών διακοπών και της αύξησης των μετακινήσεων, η Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής (ΕΠΟΙΖΩ).
Συγκεκριμένα, οι καταναλωτές πρέπει να γνωρίζουν τα εξής:
Καθυστέρηση
Αν σας πουν ότι θα φτάσετε στον προορισμό σας με καθυστέρηση τουλάχιστον μίας ώρας έχετε τα εξής δικαιώματα:
- Ακύρωση του ταξιδιού και επιστροφή του αντιτίμου (ολόκληρου ή για τη διαδρομή που δεν πραγματοποιήθηκε). Ενδεχομένως να δικαιούστε δωρεάν ταξίδι επιστροφής στο σημείο αναχώρησής σας.
- Προώθηση στον τελικό προορισμό το ταχύτερο δυνατό, ακόμη και με εναλλακτικό μέσο μεταφοράς, εάν το τρένο είναι ακινητοποιημένο ή δεν λειτουργεί.
Επιπλέον πρέπει να σας προσφερθούν γεύματα και αναψυκτικά (ανάλογα με τον χρόνο αναμονής) και κατάλυμα σε περίπτωση που χρειάζεται να διανυκτερεύσετε.
Αν αποφασίσετε να συνεχίσετε το ταξίδι σας ή να προωθηθείτε στον προορισμό σας με εναλλακτικό μέσο μεταφοράς, δικαιούστε αποζημίωση ίση με:
- 25% του αντιτίμου του εισιτηρίου αν το τρένο καθυστερήσει περισσότερο από μία έως δύο ώρες.
- 50% του αντιτίμου του εισιτηρίου αν το τρένο καθυστερήσει πάνω από δύο ώρες.
Απώλεια-Φθορά αποσκευών
Αν οι αποσκευές χαθούν ή φθαρούν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού δικαιούστε αποζημίωση:
- Έως 1.300 ευρώ ανά αποσκευή, αν μπορείτε να αποδείξετε την αξία της.
- 330 ευρώ σε κάθε άλλη περίπτωση.
Κατοικίδια
Τα κατοικίδια επιτρέπονται στα τρένα αρκεί να συνοδεύονται από τον ιδιοκτήτη τους με ενημερωμένο το βιβλιάριο υγείας τους.
Τα μικρόσωμα μεταφέρονται στο ειδικό κλουβί μεταφοράς και τα μεγαλόσωμα με φίμωτρο και λουρί δίπλα στον ιδιοκτήτη τους.
Τα μικρόσωμα ζώα μεταφέρονται σε ασφαλές κλουβί μεταφοράς με μέγιστη διάσταση 50Χ40Χ70 εκ. για τις αμαξοστοιχίες ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Δεν απαιτείται εισιτήριο.
Πληροφορίες και καταγγελίες
Αν θεωρείτε ότι τα δικαιώματά σας δεν έγιναν σεβαστά μπορείτε να υποβάλετε καταγγελία στη σιδηροδρομική εταιρεία, η οποία πρέπει να σας απαντήσει εντός ενός μηνός.
Για πληροφορίες και καταγγελίες: ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Γραμμή Παραπόνων: 2130121121
Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή: 1520, E-mail: 1520@efpolis.gr Fax: 2103843549.
πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ