Ένα νέο αυτοκόλλητο θα κάνει την εμφάνισή του αυτές τις ημέρες σε όλα τα λεωφορεία της Μαδρίτης.
Το αυτοκόλλητο αυτό δείχνει έναν άνδρα να κάθεται με απλωμένα τα πόδια. Πάνω στην εικόνα αυτή υπάρχει ένας μεγάλος κόκκινος σταυρός, σημάδι απαγόρευσης.
Το κόμμα των Ποδέμος επιθυμεί αυτή η καμπάνια να επεκταθεί σε όλη τη χώρα και σε όλα τα μεταφορικά μέσα.
«Πιστεύουμε ότι το να καταστεί ορατή αυτή η καθημερινή πρακτική αλαζονείας η οποία περνά απαρατήρητη από πολλούς, είναι η μόνος δρόμος προς τα εμπρός».
Η πρακτική στην οποία αναφέρεται η βουλευτής των Ποδέμος Κλάρα Σέρα Σάντσεθ σε βίντεο που ανάρτησε στο Twitter, είναι το λεγόμενο «manspreading», η συνήθεια -μανία θα λέγαμε- κάποιων ανδρών να κάθονται στα μέσα μεταφοράς με απλωμένα και ανοιχτά πόδια, καταλαμβάνοντας δύο θέσεις και παρενοχλώντας συνήθως τις γυναίκες.
Στις 6 Ιουνίου, το κόμμα των Ποδέμος κατέθεσε ένα νομοσχέδιο στο κοινοβούλιο στην περιφέρεια της Μαδρίτης ώστε η εκστρατεία, που ξεκίνησε από τον δήμαρχο της πόλης και τους αρμόδιους των δημοτικών μεταφορών κατά της συνήθειας αυτής, να επεκταθεί σε ολόκληρη την περιοχή.
Λίγες εβδομάδες νωρίτερα, το κόμμα της άκρας αριστεράς UPC είχε προτείνει μια παρόμοια εκστρατεία στην Καταλονία, περιγράφοντας το «manspreading» ως «μικρο-επιθέσεις που ενοχλούν εκείνες και εκείνους που τις υφίστανται».
Από τα μέσα Ιουνίου, τα νέα σύμβολα θα προστεθούν στα απαγορευτικά σήματα για το κάπνισμα, στο να ακούς μουσική χωρίς ακουστικά και στο να μιλάς πολύ δυνατά στο κινητό, καθώς και στην υποχρέωση να παραχωρείς θέση στις εγκύους και στα άτομα με ειδικές ανάγκες.
Η Μαδρίτη δεν είναι η μοναδική πόλη η οποία ξεκίνησε μία τέτοια εκστρατεία ευαισθητοποίησης του κοινού. Το σύμβολο του αυτοκόλλητου είναι κυρίως εμπνευσμένο από μια εκστρατεία ευαισθητοποίησης στο μετρό της Νέας Υόρκης, το 2014. Μετά τον Guardian, που είχε δημοσιεύσει μια σειρά βίντεο για να καταγγείλει το «manspreading», η Νέα Υόρκη υπήρξε πρόδρομος και στη συνέχεια ακολούθησαν η Ιαπωνία και η Πενσιλβάνια των ΗΠΑ.
Αλλά η διεθνής πλατφόρμα μικρομπλόγκερ «Tumblr» ήταν η πρώτη που είχε καταγγείλει αυτό το φαινόμενο, ενώ στη Γαλλία μία ομάδα με την επωνυμία: Osez le féminisme (Τολμήστε τον φεμινισμό) είχε προβάλει το 2014 το hashtag #Takebackthemetro, ενώ πρόβαλε ένα σχετικό βίντεο με τους ίδιους κωδικούς που χρησιμοποιούσε και ο οργανισμός αστικών συγκοινωνιών του Παρισιού. Στην Ισπανία οι οργανισμοί μέσων μαζικής μεταφοράς δεν έχουν διευκρινίσει ακόμη εάν, παρά την απαγόρευση, ο παραβάτης θα πρέπει να πληρώσει κάποιο πρόστιμο.
(ΑΠΕ-ΜΠΕ)