H γέφυρα του Χάρακα, το έργο που αποτελεί ένα μικρό θαύμα της μηχανικής, μοναδικό στην Ευρώπη, με πολλές ιδιομορφίες και πρωτιές, παραδίδεται αυτή την εβδομάδα στους κατοίκους και τους επισκέπτες της Κεφαλονιάς.
Το νησί θα δει επιτέλους το βόρειο κομμάτι του, να έρχεται και πάλι πιο... κοντά, τουλάχιστον κατά 30-40 λεπτά της ώρας. Οι επισκέπτες θα μπορέσουν και πάλι να χρησιμοποιήσουν τον φιδωτό και δύσκολο δρόμο, με την συγκλονιστική όμως θέα πάνω από τον Μύρτο, την Άσσο κ.λπ.
Ουσιαστικά η γέφυρα είναι χτισμένη πάνω σε ένα ενεργό σεισμικό ρήγμα. Tο συνολικό μήκος του ρήγματος φτάνει τα 80 μέτρα. Η γέφυρα είναι η μοναδική στην Ευρώπη (ίσως και στον κόσμο) που καλείται να γεφυρώσει, όχι ένα ποτάμι ή άλλους δρόμους ή έναν γκρεμό, αλλά ένα ενεργό ρήγμα.
«Η γέφυρα στηρίζεται στο στερεό κομμάτι έξω από το ρήγμα. Ακόμα κι αν υποχωρήσει ένα κομμάτι του ρήγματος, είναι έτσι κατασκευασμένη ώστε να παραμείνει στη θέση της. Άλλωστε φτιάχτηκε για να αντέχει σεισμικές επιταχύνσεις που φτάνουν το 0,45 g», λέει ο αντιπεριφερειάρχης Κεφαλονιάς, Παναγής Δρακουλόγκωνας.
«Η γέφυρα πατάει πάνω σε 4 ειδικά εφέδρανα, τα οποία επιτρέπουν οριζόντια ολίσθηση μέχρι μισό μέτρο». Με λίγα λόγια η γέφυρα είναι κατασκευασμένη να «χορεύει» πάνω από το έδαφος, όταν ο Εγκέλαδος έχει... κέφια.
Μεγάλη προσοχή έχει δοθεί και στο θέμα της υδραυλικής προστασίας της γέφυρας εμποδίζοντας τα νερά της βροχής να λιμνάζουν πάνω σ' αυτή ή να δημιουργούν χειμάρρους που φθείρουν το έργο. Τα νερά, μέσα από χαντάκια που δημιουργήθηκαν στο βουνό, συγκεντρώνονται και κατευθύνονται σε αγωγό δημιουργώντας ένα ιδιότυπο bypass.
Η γέφυρα κόστισε 7 εκατ. ευρώ.
Πηγή: kefalonitikanea.gr