Στα μέσα Ιουλίου, πιο συγκεκριμένα στις 11, η Audi θα παρουσιάσει στη Βαρκελώνη τη νέα της ναυαρχίδα, το καινούργιο Α8, που πέρα από όλα τα άλλα θα διαθέτει και σύστημα αυτόνομης οδήγησης 3ου επιπέδου.
Το οποίο χάρη στο Traffic Jam Pilot θα δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό και μέχρι τα 56 χλμ./ ώρα, να παίρνει τα χέρια του από το τιμόνι, αφήνοντας το αυτοκίνητο να κάνει τα πάντα. Δηλαδή να στρίψει, να επιταχύνει και να φρενάρει.
Προκειμένου το συγκεκριμένο σύστημα να μπορεί να χρησιμοποιηθεί κανονικά θα πρέπει να προηγηθεί η τροποποίηση της ισχύουσας νομοθεσίας, ώστε να επιτρέπεται η κίνηση οχημάτων χωρίς το πλήρη έλεγχό τους από τον οδηγό. Ενδεικτικά, οι Γερμανικές αρχές εξετάζουν το ενδεχόμενο ανανέωσης του συμφώνου της Βιέννης, του 1968, γύρω από την κίνηση στους δημόσιους δρόμους, με στόχο την προσθήκη μίας τροπολογίας που θα επιτρέπει την αυτόνομη οδήγηση επιπέδων 3 και 4.
Για να δώσουμε μία εικόνα του πως ορίζεται η αυτόνομη οδήγηση, η SAE (Society of Automotive Engineers) έχει θεσπίσει 6 διαφορετικά επίπεδα, από το 0 έως το 5. Το πρώτο δεν περιλαμβάνει κανέναν αυτοματισμό, ενώ το τελευταίο είναι πλήρως ελεγχόμενο από ηλεκτρονικούς υπολογιστές, σε βαθμό που θα μπορούσε να μην υπάρχει καν τιμόνι εντός του οχήματος… Η κατηγορία 3 ορίζεται ως «υπό όρους αυτοματοποιημένη» επιτρέποντας στο όχημα να στρίβει, να επιταχύνει και να φρενάρει μόνο του, εφόσον ο δρόμος και οι συνθήκες το επιτρέπουν.