H documenta συνεχίζεται με δράσεις και εγκαταστάσεις σε όλη την πόλη σε εσωτερικούς χώρους και ύπαιθρο.
Το πρόγραμμα μέχρι την Κυριακή περιλαμβάνει παραστάσεις, περφόρμανς, προβολές, εργαστήρια και περιηγήσεις.
Τρίτη 30-Κυριακή 4 Ιουνίου
Γιάννης Χρήστου, Epicycle for any participant
Περφόρμανς
Ωδείο Αθηνών, όλη μέρα
Το έργο μπορεί να διαρκέσει οποιοδήποτε χρονικό διάστημα: μέρες, εβδομάδες, μήνες, χρόνια. Αυτό το χρονικό διάστημα είναι το χρονικό μέτρο για την εκδήλωση με διάρκεια 1 και αντιστοιχεί στον Επίκυκλο του συνεχούς (continuum). Οποιοσδήποτε θέλει να συμμετάσχει στο συνεχές είναι ευπρόσδεκτος.
–Επίκυκλος, 1968-2017, προσαρμογή για την πραγματοποίηση από τον Rupert Huber
Marie Cool Fabio Balducci, Untitled
Μόνιμη εγκατάσταση κατά τη διάρκεια της ημέρας με καθημερινές δράσεις όταν ο ήλιος εισέρχεται στον εκθεσιακό χώρο
Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ), 11:00-13:00
Η ιδιαίτερη φύση του σύγχρονου κράτους, με τις περίπλοκες και λεπτές λειτουργίες τους, και τη βαρύτητα των πολιτικών, οικονομικών και κοινωνικών προβλημάτων…
–Curzio Malaparte (1898–1957), Tecnica del colpo di Stato, 1931
Annie Vigier & Franck Apertet (les gens d’Uterpan), Géographie-Athènes, 2017
Περφόρμανς και εγκατάσταση
Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ), όλη μέρα
Μια εφαρμογή της διαδικασίας re|action.
Περφόρμανς και εγκατάσταση με τους Στέλλα Δημητρακοπούλου, Νίκο Καλύβα, Εμμανουέλα Πεχυνάκη-Μαμουνάκη και Βασίλειο Σκαρμούτσο.
Mattin, Social Dissonance
Mε τους Δάφνη Κραζούδη, Δανάη Λιοντάκη, Ιωάννη Σαρρή και Ελένη Ζέρβου
Κονσέρτο διαρκείας, 163 ημέρες
Ωδείο Αθηνών, 19:00-20:00
Το έργο Social Dissonance είναι μια καθοδηγητική σύνθεση που αναπτύσσεται στο πλαίσιο ενός εκτεταμένου κονσέρτου καθ’ όλη τη διάρκεια της documenta 14 στην Αθήνα και στο Κάσελ.
Ζωντανή μετάδοση και τεκμηρίωση: www.periscope.tv/socialdissonanc
Τρίτη 30 Μαΐου, Πέμπτη 1 και Σάββατο 3 Ιουνίου
Pope.L, Whispering Campaign (2016–17)
Δρόμοι της Αθήνας, 11:00-20:00 (Τρ. και Πε.), 13:00-19:00 (Σάβ.)
Οι περφόρμερ διαδίδουν ψιθύρους στους δρόμους, προσθέτοντας μια απρόβλεπτη, ολοζώντανη διάσταση σε αυτό το ευρείας κλίμακας ηχητικό έργο που σκιαγραφεί ησύχως μια μικρή ιστορία της πόλης.
Τρίτη 30 Μαΐου
Anne-Laure Franchette, New semantic for wild greens
Εργαστήριο εντύπου τυπώματος
Ελπίδος 13, Πλατεία Βικτωρίας, 16:00-18:00
Έπειτα από έναν περίπατο στην πλατεία Βικτωρίας, βλέπουμε εικονογραφήσεις βοτάνων και χρησιμοποιούμε την τεχνική της φυσικής αποτύπωσης για να δημιουργήσουμε ένα zine (μια μικρή, χειροποίητη έκδοση) σε μέγεθος Α5. Παράλληλα, φανταζόμαστε νέα ονόματα για τις άγριες πρασινάδες που έχουμε μαζέψει, οι οποίες βλέπουμε πως αποτελούν κάτι παραπάνω από απλά «άσχημα φυτά» ("mauvaises herbes" στα Γαλλικά).
Jonas Mekas, Reminiszenzen aus Deutschland (1971/1993, επεξεργασμένο το 2012), Reminiscences of a Journey to Lithuania (1972)
Προβολή ταινίας
Ταινιοθήκη της Ελλάδος, 20:00
Reminiszenzen aus Deutschland (Αναμνήσεις από τη Γερμανία, 2012), μια μη χρονολογική παρουσίαση της παραμονής του κινηματογραφιστή σε γερμανικά στρατόπεδα καταναγκαστικής εργασίας και εκτοπισμένων ατόμων, μια ιστορία που ξεκινά το 1944 και διαρκεί έως το 1949.
Reminiscences of a Journey to Lithuania (Αναμνήσεις από ένα ταξίδι στη Λιθουανία, 1972), ένα κινηματογραφικό ημερολόγιο που συνοδεύεται από αφήγηση, με προσωπικές λήψεις που κινηματογραφήθηκαν σε διαφορετικές χρονικές στιγμές και χώρους κατά τη διάρκεια της ζωής του σκηνοθέτη.
Γιάννης Χαμηλάκης και Arnisa Zeqo, Συναντήσεις #7: documenta 12: Is Modernity Our Antiquity?
Συζήτηση
Λόφος Φιλοπάππου, Μονοπάτια και Περίπτερο του Πικιώνη, Αθήνα, 20:00-21:30
Αφετηρία στο Περίπτερο του Πικιώνη
Η νεοτερικότητα είναι η αρχαιότητά μας; Αυτό ήταν το ερώτημα που έθεσε η documenta 12 το 2007. Υπό το φως των κοινωικών, πολιτικών και ασθητικών/καλλιτεχνικών εξελίξεων κατά τα χρόνια που μεσολάβησαν, αξίζει να ξαναδούμε αυτό το ερώτημα σήμερα, αφού μας καλεί να σκεφτούμε τη νεοτερικότητα ως αρχαιολογική περίοδο, ως φάση που μπορεί να εξεταστεί με βάση την υλικότητα και τη χρονικότητά της.
Τετάρτη 31 Μαΐου
Κωστής Α. Μακρής, Η Εβίτα που νίκησε τα Αποθαρρύνια
Εργαστήριο
Ελπίδος 13, Πλατεία Βικτωρίας, 19:00
Ένα εργαστήρι για τα παιδιά και τους γονείς/συνοδούς τους ηλικίας από 4 ετών και πάνω, με τη συνεργασία της μουσειοπαιδαγωγού Τίνας Χαραλάμπους από τους Museum Friends®
Πέμπτη 1 Ιουνίου
Βίκυ Λάζου, Εργαστήριο πηλού και ελεύθερης έκφρασης
Ελπίδος 13, Πλατεία Βικτωρίας, 16:00-18:00
Η Βίκυ Λάζου σάς προσκαλεί σ’ ένα βιωματικό ταξίδι εξερεύνησης του πηλού με έναν διαφορετικό τρόπο.
Iain Chambers και Ελένη Κυραμαργιού, Studio 14: Their Mediterranean (Η δική τους Μεσόγειος)
Ομιλία
Ωδείο Αθηνών, 18:30
Οι παγκόσμιες διαδρομές των σύγχρονων διασχίσεων της Μεσογείου αποκαλύπτουν διασυνδεδεμένες διαδικασίες που συνδέουν και χωρίζουν, ενώ παράλληλα δημιουργούν την πιθανότητα μιας πολυφωνικής και πολυκατευθυντικής ιστορίας.
Εργαστήρι Ειδικής Αγωγής Μαργαρίτα, Τείχη
Παράσταση
Ελπίδος 13, Πλατεία Βικτωρίας, 19:00-21:00
Ο Θίασος του Ε.Ε.Α. Μαργαρίτα παρουσιάζει το έργο Τείχη, βασισμένο στο ομότιτλο ποίημα του Κωνσταντίνου Καβάφη. Η διασκευή του ποιήματος έγινε από τη Μάνια Συριοπούλου, σκηνοθέτρια και δραματοθεραπεύτρια.
Seth Parker Woods και Peter Zinovieff, Listening Space
Συναυλίες
Ωδείο Αθηνών, 21:00
21:00: πρεμιέρα από τον Peter Zinovieff μίας σύνθεσης που εμπνεύστηκε ο Andrew Spyrou βασιζόμενος στο τραγούδι της γαλάζιας φάλαινας
22:00: Seth Parker Woods, σόλο περφόρμανς με τσέλο του Not Alone του George Lewis και του asinglewordisnotenough3 (invariant) του Alexander Tremblay
Douglas Gordon, I had nowhere to go
Προβολή
Δημοτικός Κινηματογράφος Στέλλα, 21:30
Η ταινία αποτελεί πορτρέτο του κινηματογραφιστή, ποιητή και καλλιτέχνη Jonas Mekas, από τη νεαρή ηλικία του σε στρατόπεδο καταναγκαστικής εργασίας έως την άφιξή του στη Νέα Υόρκη ως μετανάστη από τη Λιθουανία.
Παρασκευή 2-Κυριακή 4 Ιουνίου
Κώστας Τσιούκας (χορογράφος), Μυρτώ Κοντονή, Τάσος Κουκουτάς και Κώστας Τσιούκας (περφόρμερς), Collective Exhibition for a Single Body (2017)
Περφόρμανς
Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά, 12:00-14:30
Αυτή η περφόρμανς, που λαμβάνει χώρα με συμμετοχή του κοινού του μουσείου, ανατρέπει την κανονιστική συμπεριφορά του σώματος σε δημόσιο χώρο, αλλά στόχος της είναι επίσης να καταδείξει την ανώμαλη φύση της ίδιας της κανονιστικότητας όπως η κοινωνία την επιβάλλει στο σώμα. Ο ρυθμός της περφόρμανς βασίζεται στην τυχαιότητα, οι εμφανίσεις είναι απροσχεδίαστες και η επαναληπτικότητα συνεχής.
Σκορ (σε εξέλιξη): Pierre Bal-Blanc, Marie Cool Fabio Balducci, Yael Davids, Maria Eichhorn, Anna Halprin, David Lamelas, Prinz Gholam, Ashley Hans Scheirl, Κώστας Τσιούκας, Μαρία Χασάπη, Annie Vigier & Franck Apertet (les gens d’Uterpan), Lois Weinberger, Artur Żmijewski
Nevin Aladağ με τους Δημήτρη Χιώτη, Δημήτρη Κούρτη, Νίκο Μαρδάκη, Μανώλη Παπαδόπουλο και Χρυσάνθη Τσουκαλά, Music Room
Είδη επίπλωσης, καθημερινά αντικείμενα, μουσικά όργανα και περφόρμανς
Ωδείο Αθηνών, 17:00-18:00
Είδη επίπλωσης και καθημερινά αντικείμενα μετατρέπονται σε σώματα που αντηχούν και αναπτύσσουν τις δικές τους ακουστικές ιδιότητες που μπορούν να αποδοθούν στα σχήματά τους τα οποία απηχούν το ανθρώπινο σώμα. Κατά τη διαδικασία αυτή, αμφισβητούνται οι καθιερωμένες απόψεις περί λειτουργικότητας, εργονομίας και καθαρότητας του ήχου.
Παρασκευή 2 Ιουνίου
Studio 14, Περιήγηση στις προσφυγικές συνοικίες του Πειραιά
Αφετηρία: Παλιός σιδηροδρομικός σταθμός του Αγίου Διονυσίου (απέναντι από την Πύλη Ε3 στο λιμάνι), Πειραιάς, 11:00
Κατά τη διάρκεια της περιήγησης θα έχετε την ευκαιρία να περπατήσετε στον προσφυγικό συνοικισμό της Δραπετσώνας και να συζητήσετε για την αστική ανάπτυξη του Πειραιά από τότε που οι πρόσφυγες εγκαταστάθηκαν στην περιοχή – συγκεκριμένα, την πορεία από τα πρώτα αυτοσχέδια καταλύματα μέχρι την εφαρμογή του σχεδίου αστικής ανάπλασης.
Βάσια Α. Βανέζη, Υφαίνοντας μαζί
Ελπίδος 13, Πλατεία Βικτωρίας, 18:00-20:00
Το "υφαίνοντας μαζί" είναι ένα έργο καλλιτέχνη και κοινού. Αφορά το να βρισκόμαστε μαζί, το να καθόμαστε μαζί, να μιλάμε μαζί, να φτιάχνουμε μαζί, να φέρνουμε τις ζωές μας, τον πολιτισμό μας κοντά, να μοιραζόμαστε λέξεις, τις ιστορίες μας, την ιστορία μας, τον πόνο και τους φόβους μας, τις ελπίδες μας. Πρόκειται για την συντροφικότητα. Πρόκειται για την συνάθροιση. Πρόκειται για την ανθρώπινη κατάσταση.
Dirty Athens Brass Band (Ελλάδα) και Blech & Schwefel Brass Band (Γερμανία),
A-Letheia: Brass Walk
Περίπατος, μουσική περφόρμανς Από το περίπτερο στου Ψυρρή μέχρι το περίπτερο στην Κυψέλη, Αθήνα, 19:00-21:00
Δύο ορχήστρες χάλκινων ενώνουν τις δυνάμεις τους για μια διαδρομή 3 χιλιομέτρων ανάμεσα στα δύο περίπτερα. Αυτή η συνεργατική εκδήλωση, κατά την οποία η μία ορχήστρα μαθαίνει διαφορετικές μουσικές φόρμες από την άλλη, αποτελεί την πρώτη συνάντηση των μουσικών, ενώ η δεύτερη θα λάβει χώρα στο Κάσελ τον Αύγουστο.
Περίπτερο: Πλατεία Ηρώων, Αγ. Αναργύρων και Καραϊσκάκη, Ψυρρή
Περίπτερο: Φωκίωνος Νέγρη και Επτανήσου, Κυψέλη
Irena Haiduk, Oration in Greek of the In-Corporation Documents of Yugoexport
Περφόρμανς
Στοά του Βιβλίου, 21:00
Ένα μέλος του Στρατού των Όμορφων Γυναικών, φορώντας τα παπούτσια Yugoform παραγωγής της εταιρείας Yugoexport, διαβάζει μεγαλόφωνα στα ελληνικά, αξιοποιώντας στο έπακρο τα ιδρυτικά έγγραφα της επιχείρησης.
Σάββατο 3 Ιουνίου
Άντζελα Δημητρακάκη και Antonia Majaca σε συνεργασία με τη Sanja Iveković, Τέχνη του Eφικτού: Προς ένα Αντιφασιστικό Φεμινιστικό Μέτωπο
Συλλογικό προφορικό κείμενο
Πλατεία Αυδή, 11:00-21:00
Αυτό το πολύγλωσσο προφορικό κείμενο συνενώνει τις φωνές περίπου τριάντα καλλιτεχνών, θεωρητικών και ακτιβιστών που αναλύουν τον φεμινισμό ως κριτική του φασισμού και φαντάζονται την άνοδο ενός αντιφασιστικού φεμινιστικού μετώπου. Η συλλογική πράξη λόγου βρίσκεται σε διάδραση με το πρότζεκτ δημόσιας τέχνης Monument to Revolution της Sanja Iveković.