Από τη στιγμή που πατάνε το πόδι τους στο κόκκινο χαλί, οι ηθοποιοί, τα μοντέλα και οι επώνυμες περιγράφονται από την κορυφή ως τα νύχια. Οι περιγραφές είναι μάλλον σεξιστικές και βασίζονται σε στερεότυπα, τα οποία δεν ισχύουν για τους άρρενες ομολόγους τους.
Η Λετίσια Κάστα παρολίγο να δείξει το εσώρουχο», έγραψε το Closer. «Uma Thurman, Emily Ratajkowski, Susan Sarandon…Τα ντεκολτέ κυριαρχούν στο κόκκινο χαλί», περιγράφει η Madame Figaro. «Μόνικα Μπελούτσι η κυρίαρχη της τελετής έναρξης», έγραψε το LCI.
Είναι γεγονός ότι το Φεστιβάλ των Κανών περιορίζει τις γυναίκες που εμφανίζονται εκεί μόνο στην εξωτερική εμφάνιση, το ρούχο και τα μαλλιά, και αυτό συνεχίστηκε με αμείωτη ένταση και στο 70ό Φεστιβάλ που μόλις ολοκληρώθηκε. Ελάχιστες είναι οι πληροφορίες που διαχέονται για τον ρόλο ή την επίδοσή τους, όλοι επικεντρώνονται στα ρούχα και στην εμφάνιση.
Το ρούχο αποτελεί βεβαίως ένα must για το Φεστιβάλ: από την στιγμή που ξεκίνησε, το 1946, οι εμφανίσεις είναι αυστηρά προκαθορισμένες από τον ίδιο τον κανονισμό. Για να ανέβει κάποιος τα διάσημα σκαλιά, όπως γράφει το επίσημο σάιτ του Φεστιβάλ, «είναι απαραίτητο το σμόκιν και η βραδυνή τουαλέτα.
Οι κανόνες της γυναικείας τουαλέτας παραμένουν αρκετά φλου και επιτρέπουν παρατυπίες, υπερβολές και ξεγυμνώματα. Λεπτομέρειες για τις οποίες τα εξειδικευμένα μίντια καραδοκούν, περιμένοντας ένα λάθος, ένα υπερβολικό μπούστο, μια απροσδόκητη εμφάνιση.
Υπάρχει ωστόσο μια κόκκινη γραμμή την οποία οι γυναίκες δεν μπορούν να ξεπεράσουν. «Το 2004, η Ophélie Winter ήρθε στο Φεστιβάλ κινηματογράφου σε μια τουαλέτα την οποία προφανώς είχε αγοράσει σε sex-shop, από δαντέλα και διαφανές μετάξι...Απίστευτο», είχε γράψει εκείνη την εποχή το Télé-Loisirs.fr, περιγράφοντας τα στιλιστικά λάθη των Κανών.
Ολοι θυμούνται το 2016 την Τζούλια Ρόμπερτς να ανεβαίνει τα σκαλιά των Κανών ξυπόλητη, ενώ την προηγούμενη χρονιά πολλές γυναίκες αποκλείστηκαν γιατί δεν φορούσαν ψηλά τακούνια.
«Είχα παπούτσια αλλά με στένευαν», ήταν η δικαιολογία της διάσημης σταρ, η οποία προκάλεσε παγκόσμιο θόρυβο με μια απλή κίνηση πρόκλησης.
Οι ηθοποιοί, όσο σημαντικές και να είναι, παίζουν το παιχνίδι, ώστε να προσελκύσουν τους φωτογράφους, τα μίντια και τους Οίκους που τις ντύνουν και ανεβάζουν ασταμάτητα την εικόνα τους στα social media.
«Οι σταρ είναι οι κρεμάστρες των σχεδιαστών, οι οποίοι μαλώνουν για το ποιός θα τις πρωτοπάρει. Και αυτό δημιουργεί ανταγωνισμό ανάμεσα στις ίδιες τις ηθοποιούς» δηλώνει υπεύθυνος των Κανών στην Liberation.
«Γι'αυτές τις γυναίκες το να παίζουν το παιχνίδι της ομορφιάς είναι ένας τρόπος για να «πουλήσουν» καλύτερα και για αυξήσουν τις μετοχές τους. Είναι ένας τρόπος για να διατηρηθούν στην «εξουσία»», προσθέτει.