Απευθείας αεροπορική σύνδεση με την Κίνα από τον Σεπτέμβριο προανήγγειλε ο υφυπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Στέργιος Πιτσιόρλας εστιάζοντας στις σημαντικές ροές κινέζων μετά την εμπλοκή της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά.
Επιπλέον προωθείται άμεσα από το ΤΑΪΠΕΔ η προκήρυξη για πέντε μαρίνες αλλά η δημιουργία νέων υποδομών σε πολλά σημεία της Ελλάδας για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας.
Το γεγονός ότι βρισκόμαστε σε μια σημαντική αφετηρία για την ανάπτυξης της κρουαζιέρας στη χώρα μας, με τη δημιουργία νέων υποδομών σε πολλά σημεία της Ελλάδας πέρα από τον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη αλλά και μαρινών, επισήμανε στη διάρκεια ομιλίας του ο υφυπουργός Ανάπτυξης Στέργιος Πιτσιόρλας στο πλαίσιο του 4ου Posidonia Sea Tourism Forum που διεξάγεται στο Μέγαρο Μουσικής με θέμα «Αναζητώντας νέες στρατηγικές για το θαλάσσιο τουρισμό και την κρουαζιέρα στην Ανατολική Μεσόγειο».
Ο κ. Πιτσιόρλας ανέφερε ότι μετά την παραχώρηση του λιμανιού του Πειραιά στην κινεζική cosco, αλλά και την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, τα δεδομένα στον χώρο των λιμανιών και των μεταφορών θα αλλάξουν σημαντικά, αλλά και συνολικότερα αναφορικά με την παρουσία της χώρας στον θαλάσσιο χώρο με την κρουαζιέρα και τον τουρισμό.
Αναφερόμενος στις παραχωρήσεις μαρινών είπε ότι είναι θέμα ελαχίστου χρόνου σε σχέση με το πρόγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ να βγει η προκήρυξη για τον Άλιμο, τη Χίο, τη Θεσσαλονίκη, την Κεφαλλονιά και το Αργοστόλι, ενώ ανέφερε ότι τον Ιούνιο αναμένονται οι προσφορές για τη μαρίνα στην Πύλο, «ένα παλιό έργο που ύστερα από πολλές περιπέτειες ολοκληρώνεται».
Ο υφυπουργός είπε επίσης ότι εκτός από τη Θεσσαλονίκη και τον Πειραιά υπάρχουν άλλοι 12 Οργανισμοί Λιμένος στην Ελλάδα, πολύ σημαντικοί, που απασχολούν την κυβέρνηση με τι τρόπο θα καταφέρει να τους αξιοποιήσει.
Εξέφρασε την εκτίμηση ότι η αξιοποίηση πρέπει να έχει μεικτό χαρακτήρα και ανέφερε ως παράδειγμα τον Οργανισμό Λιμένα Καβάλας, όπου υπάρχει το καινούργιο λιμάνι ενώ είναι σε εξέλιξη συζήτηση με τον δήμο και τον Οργανισμό για το παλιό, ώστε να δημιουργηθεί εκεί μια μαρίνα.
Οι οργανισμοί Λιμένος έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν μαρίνες ή να αναβαθμίσουν τα αλιευτικά καταφύγια, όπου υπάρχουν, προκειμένου να δημιουργηθούν σημαντικές υποδομές πρόσθεσε ο υφυπουργός και επισήμανε: «Το κεντρικό θέμα είναι να αποφασίσουμε ότι σε αυτή τη διαδικασία θα πρέπει να εμπλακεί αποφασιστικά ο ιδιωτικός τομέας, καθώς οι δημόσιες επενδύσεις και τα ευρωπαϊκά προγράμματα είναι δύσκολα να ικανοποιήσουν άμεσες ανάγκες».
«Αν ξεκαθαρίσουμε το θέμα αυτό, πιστεύω ότι θα προχωρήσουμε πολύ γρήγορα και αποφασιστικά στη δημιουργία υποδομών σημαντικών για μαρίνες σε πρώτη φάση και σε δεύτερη για λιμάνια κρουαζιέρας» σημείωσε.
Ο κ. Πιτσιόρλας δήλωσε επίσης ότι έχει ξεκινήσει διάλογος με το υπουργείο Τουρισμού, προκειμένου να δημιουργηθούν εγκαταστάσεις σε πολλά σημεία της χώρας για την κρουαζιέρα είτε με την επέκταση μόλων, είτε με τη δημιουργία νέων βάσεων.
«Πιστεύω, μέσα στο καλοκαίρι, θα μπορούμε να έχουμε μια πρώτη πρόταση από την πλευρά μας πού θα μπορούσαν να γίνουν αυτές οι βάσεις και έχουμε τις δυνατότητες που είναι πολύ σημαντικές» πρόσθεσε.
Αναφερόμενος τέλος στο πρόσφατο ταξίδι στην Κίνα, τόνισε ότι μετά την εμπλοκή της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά διαφαίνεται μια δυνατότητα που δεν υπήρχε έως σήμερα, καθώς υπάρχουν σημαντικές ροές Κινέζων τουριστών που θέλουν να επισκεφθούν την Ελλάδα, προαναγγέλλοντας απευθείας αεροπορική σύνδεση με την Κίνα από τον Σεπτέμβριο.