Η γερμανική βουλή ενέκρινε με νόμο τη δυνατότητα των αυτοκινητοβιομηχανιών να κάνουν δοκιμές μοντέλων με συστήματα αυτόνομης οδήγησης στους δημόσιους δρόμους της χώρας.
Ο νόμος απαιτεί κάθε αυτοκίνητο να είναι εφοδιασμένο με ένα «μαύρο κουτί», το οποίο θα καταγράφει τις παραμέτρους κίνησής του. Όπως αναφέρει το πρακτορείο Reuters, ο νέος νόμος θα επιτρέπει στους οδηγούς να παίρνουν τα χέρια τους μακριά από το τιμόνι και να μην έχουν την προσοχή τους στον δρόμο όταν είναι σε λειτουργία το αυτόνομο σύστημα.
Η ενσωμάτωση του «μαύρου κουτιού» θεωρείται απαραίτητη προκειμένου να μπορεί να βρεθεί ο ένοχος σε περίπτωση ατυχήματος.
Ο νόμος ξεκαθαρίζει ότι αν την στιγμή του συμβάντος τον έλεγχο τον έχει ο οδηγός, τότε η ευθύνη θα βαραίνει τον άνθρωπο. Αν όμως με βάση τα δεδομένα του «μαύρου κουτιού» τον έλεγχο κατά την κρίσιμη περίοδο την έχει το αυτόνομο σύστημα, τότε την ευθύνη θα την έχει η εταιρία κατασκευής του αυτοκινήτου.
Οι Γερμανικές εταιρίες μεταξύ των οποίων και η VW, η Daimler, η ΒMW και η Audi είναι όλες σε προχωρημένο στάδιο εξέλιξης αυτόνομων συστημάτων οδήγησης. Όλοι -εκτός της Audi- κάνουν τις δοκιμές τους στην Αμερική, κυρίως στην Καλιφόρνια, κάτι που με βάση το νέο νόμο θα αλλάξει, με τις εταιρίες να φέρνουν την δραστηριότητά τους στην Γερμανία.