Το Διοικητικό Συμβούλιο του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών αποδοκίμασε καθολικά την προωθούμενη νομοθετική ρύθμιση, με την οποία μεταβάλλεται η βάση υπολογισμού των ασφαλιστικών εισφορών επί τα χείρω, επιτείνοντας το δημευτικό αποτέλεσμα του νόμου 4387/2016.
Κατόπιν αυτού, αποφάσισε :
- Την αποχή των δικηγόρων από τα καθήκοντά τους την Τετάρτη 17 Μαΐου 2017.
Κατ’ εξαίρεση συζητούνται κανονικά (χωρίς άδεια) :
Α) Οι υποθέσεις στις οποίες υφίσταται ζήτημα παραγραφής ή προθεσμίας,
Β) Οι προσωρινές διαταγές, τα ασφαλιστικά μέτρα και οι αιτήσεις αναστολών (Πολιτικά και Διοικητικά Δικαστήρια), συμπεριλαμβανομένων των αναστολών πλειστηριασμών.
Επιπλέον γίνονται κανονικά (χωρίς άδεια) :
Α) Οι καταθέσεις ενδίκων βοηθημάτων και μέσων σε όλες τις διαδικασίες (πολιτικά και διοικητικά), καθώς επίσης και αγωγών.
Β) Κατάθεση προτάσεων (20ήμερο και 100 ημέρες)
Γ) Προσθήκη - Αντίκρουση
Αναβολές :
Σημειώνεται ότι επιτρέπεται στους συναδέλφους η παράσταση για την υποβολή αιτήματος αναβολής με την υποχρέωση – στην περίπτωση μη παράστασης της πλευράς του αντιδίκου – ειδοποίησης αμελλητί και με κάθε πρόσφορο μέσο του αντιδίκου για την ημερομηνία της νέας δικασίμου. Κατ’ άρθρον 36 του ν. 4446/2016 όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 40 παρ. 2 του ν. 4465/2017, δεν απαιτείται στην περίπτωση αυτή η έκδοση παραβόλου αναβολής.
- Να εξουσιοδοτηθεί ο Πρόεδρος του ΔΣΑ, αφού προηγουμένως ακούσει και σταθμίσει τις θέσεις που θα αναπτυχθούν στην Ολομέλεια της Τρίτης 16 Μαΐου, να τοποθετηθεί επί του ζητήματος της αποχής για την Πέμπτη 18 Μαΐου 2017. Ο ΔΣΑ θα συνταχθεί με την απόφαση που θα λάβει η Ολομέλεια.
- Την προσφυγή ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας κατά των διοικητικών πράξεων που θα εκδοθούν σε εφαρμογή των νέων διατάξεων.
- Την προσφυγή ενώπιον της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, λόγω παραβίασης του ενωσιακού δικαίου από τις ασφαλιστικές ρυθμίσεις.
- Ειδικώς, από Δευτέρα 22 Μαΐου έως και Τρίτη 6 Ιουνίου, σε ό,τι αφορά τον ΕΦΚΑ, το ΕΤΕΑΕΠ και τον ΕΟΠΥΥ το Δ.Σ. αποφάσισε τα εξής:
α) Την αποχή των εμμίσθων δικηγόρων των ως άνω φορέων από όλες τις ενέργειες που εμπίπτουν στα καθήκοντά τους και αφορούν την εφαρμογή του ασφαλιστικού νόμου (σύνταξη γνωμοδοτήσεων, σχεδίων διοικητικών πράξεων, κ.λπ.).
β) Στοχευμένη αποχή από δίκες του ΕΦΚΑ, του ΕΤΕΑΕΠ και του ΕΟΠΥΥ, στον πρώτο βαθμό, όπου οι παραπάνω φορείς είναι ενάγοντες, αιτούντες, προσφεύγοντες ή ανακόπτοντες. Στον δεύτερο βαθμό δικαιοδοσίας και στο στάδιο της αναίρεσης, αποχή από δίκες όπου ο ΕΦΚΑ, το ΕΤΕΑΕΠ ή ο ΕΟΠΥΥ έχουν ασκήσει το ένδικο μέσο και στον πρώτο βαθμό ήταν ενάγοντες, αιτούντες, προσφεύγοντες ή ανακόπτοντες. Κατ’ εξαίρεση των παραπάνω, η αποχή δεν εκτείνεται στις περιπτώσεις που ο ΕΦΚΑ, το ΕΤΕΑΕΠ ή ο ΕΟΠΥΥ έχουν επιτύχει υπέρ αυτών προσωρινή δικαστική προστασία ή υπάρχει υπέρ αυτών αυτοδίκαιο ανασταλτικό αποτέλεσμα (οπότε το ένδικο βοήθημα ή μέσο εκδικάζεται κανονικά).
Ειδικώς ενώπιον του Ελεγκτικού Συνεδρίου, αποχή από όλες τις διαδικασίες όπου ο ΕΦΚΑ, το ΕΤΕΑΕΠ ή ο ΕΟΠΠΥ έχουν ασκήσει το ένδικο βοήθημα ή μέσο.
γ) Ποινικές δίκες: αποχή από κοινωνικοασφαλιστικές υποθέσεις (μη καταβολή ασφαλιστικών εισφορών). Η αποχή ισχύει και στις περιπτώσεις συρροής με άλλα ποινικά αδικήματα. Από τις ως άνω περιπτώσεις η αποχή δεν εκτείνεται: ι) στα Πλημμελήματα όταν συντρέχει περίπτωση παραγραφής, ήτοι όταν έχει συμπληρωθεί από τον χρόνο τελέσεως της πράξεως εξαετία σε α’ βαθμό και επταετία σε β’ βαθμό, και ιι) σε όλες τις περιπτώσεις όπου υπάρχουν κρατούμενοι.