Πότε το Δημόσιο παίρνει πίσω τα χρήματά του από τη διάσωση μίας τράπεζας; Τι κίνητρο έχει το ΔΝΤ για να βοηθήσει μία χώρα; Ποια είναι τα κίνητρα πίσω από τη διάσωση μίας τράπεζας; Επιβαρύνουν τα δάνεια της Ελλάδας τους υπόλοιπους Ευρωπαίους φορολογούμενους;
«Τα οικονομικά είναι απλά» θέλει να πείσει τον μέσο πολίτη ομάδα φοιτητών και αποφοίτων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, που έπειτα από σχετική έρευνα διαπίστωσε ότι πολλοί οικονομικοί όροι και έννοιες, παρά το ότι έχουν γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της ειδησεογραφικής καθημερινότητας, παραμένουν, σε ό,τι αφορά το περιεχόμενό τους, άγνωστοι σε πολλούς.
Η ιστοσελίδα «τα οικονομικά της καθημερινότητας dailyeconomics.gr είναι το αποτέλεσμα μία προσπάθειας, που ξεκίνησαν το 2015 οι -σήμερα- τελειόφοιτοι του Τμήματος Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής, Χρήστος Πολίτης και Σταύρος Ροδίφτσης και οι απόφοιτοι του ίδιου Τμήματος, Αμαλία Καραχάλιου και Δωρόθεος Νικολαΐδης.
«Οικονομικοί όροι, όπως Spread, Ανακεφαλαιοποίηση, Bail-in και PSI, των οποίων η σημασία είναι άγνωστη στο ευρύ κοινό, παρεισφρέουν συχνά στη φρασεολογία πολιτικών και δημοσιογράφων, αφαιρώντας, ουσιαστικά, το δικαίωμα κατανόησης της είδησης από πλήθος συμπολιτών μας.
Όραμά μας είναι να μειώσουμε την απόσταση ανάμεσα στον μέσο πολίτη και την επιστήμη των Οικονομικών, βοηθώντας πρώτα απ' όλα τους συμπολίτες μας να γνωρίσουν την πραγματική σημασία ορισμένων βασικών οικονομικών όρων», αναφέρουν οι δημιουργοί της ιστοσελίδας, που εδώ και λίγες μέρες είναι στον διαδικτυακό «αέρα» και επεξηγεί με τρόπο απλό και κατανοητό κάποιους από τους οικονομικούς όρους που χρησιμοποιούνται πολύ συχνά.
«Στόχος μας είναι να παρέχουμε την πληροφόρηση που χρειάζεται ο μέσος πολίτης, ώστε να καταλαβαίνει αυτά που ακούει στις ειδήσεις, να μπορεί να αντιλαμβάνεται τι συμβαίνει στην οικονομία και ποιες είναι οι επιπτώσεις της οικονομίας στη ζωή του, να κατανοεί όσα πρέπει να γνωρίζει πριν πάει να ψηφίσει», ανέφερε στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο κ. Πολίτης, προσθέτοντας ότι η ομάδα συνεχίζει να εργάζεται για τον εμπλουτισμό της ιστοσελίδας με περισσότερους όρους.
«Δεν βλέπουμε επιχειρηματικά την προσπάθεια, ούτε την επαγγελματική μας αποκατάσταση μέσα από αυτήν. Δημιουργήσαμε την ιστοσελίδα, κυρίως, επειδή νιώθαμε ότι υπάρχει ανάγκη για πληροφόρηση. Ακόμη και αν προκύψουν κάποια διαφημιστικά έσοδα θα κατευθυνθούν στην κάλυψη των λειτουργικών εξόδων της ιστοσελίδας. Δεν ξεκινήσαμε την ιστοσελίδα με στόχο να βγάλουμε χρήματα, ούτε υπάρχει κάτι τέτοιο στο πλάνο», συμπλήρωσε.
Ερωτηθείς ποια είναι η κατάλληλη ηλικία για να ξεκινήσει η εξοικείωση ενός ατόμου με βασικές οικονομικές έννοιες, εξήγησε: «Αν ξεκινούσε για τα παιδιά ακόμη και από το δημοτικό θα ήταν μεγάλη ευτυχία για την κοινωνία, γιατί τα σημερινά παιδιά αύριο ως πολίτες θα ήταν πιο έτοιμοι να πάρουν σημαντικές αποφάσεις.
Πρέπει να μιλάμε στα παιδιά μας και να τους εξηγούμε βασικά πράγματα, κυρίως γι' αυτά που έχουν ακούσει στην τηλεόραση, πράγματα που τους έχουν ήδη τραβήξει την προσοχή».
(ΑΠΕ-ΜΠΕ)