Η διαρκής συρρίκνωση του εισοδήματος των καταναλωτών έχει προκαλέσει και αναγκαστικές αλλαγές στις διατροφικές συνήθειές τους.
Ενδεικτικό είναι πως πλέον τα ελληνικά νοικοκυριά αγοράζουν λιγότερο γάλα, περισσότερα κατεψυγμένα τρόφιμα τα οποία είναι μικρότερης αξίας από τα αντίστοιχα νωπά, ενώ σταθερά προμηθεύονται προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Συγκεκριμένα καταγράφεται αύξηση της αξίας πωλήσεων σε σχέση με πέρυσι: πρόκειται για τα κατεψυγμένα τρόφιμα (4,1%), κατηγορία με ιδιαίτερη δυναμική από την εποχή της επιβολής των capital controls και τα αλκοολούχα ποτά (2,3%). Η αύξηση της αξίας πωλήσεων στην τελευταία αυτή κατηγορία αποδίδεται στην αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης το καλοκαίρι του 2016 στην μπίρα.
Κατά τα άλλα με απώλειες έκλεισε το πρώτο τρίμηνο του 2017 για τα σούπερ μάρκετ, καθώς οι πωλήσεις τους σε αξία υποχώρησαν κατά 4% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2016.