Η διαδρομή της BMW M3 μέσα στον χρόνο [εικόνες & βίντεο] - iefimerida.gr

Η διαδρομή της BMW M3 μέσα στον χρόνο [εικόνες & βίντεο]

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Μ3! Δύο χαρακτήρες που κάνουν τους περισσότερους άνδρες που έχουν μία ιδιαίτερη αγάπη προς την απόλαυση που ονομάζεται αυτοκίνητο, να νοιώθουν πάλι σαν παιδιά. Άσχετα από τις προτιμήσεις που έχει ο καθένας αναφορικά με μοντέλα και μάρκες, λίγοι είναι αυτοί που θα αμφισβητήσουν την αξία της BMW M3. Μία αξία η οποία μόνο ως διαχρονική μπορεί να χαρακτηριστεί.

Το iefimerida.gr κάνει ένα μικρό αφιέρωμα στο αυτοκίνητο που γαλούχησε όχι μόνο τις εμπειρίες, αλλά και τα όνειρα πολλών ανδρών από τα τέλη της δεκαετίας του '80 μέχρι σήμερα.

Για την ακρίβεια όλα ξεκίνησαν το 1986, όταν και παρουσιάστηκε η πρώτη Μ3, η οποία και κατασκευάστηκε προκειμένου να συμμετάσχει σε αγώνες τουρισμού ανά την Ευρώπη. Το αυτοκίνητο αυτό κυκλοφόρησε με έναν τετρακίλυνδρο κινητήρα 2,3 λίτρων με 195 ίππους, και 23 κιλά ροπής στις 4700 στροφές. Η Μ3 ήταν διαθέσιμη τόσο σε κουπέ, όσο και σε κάμπριο έκδοση (από το1989). Έκανε πολλούς τυχερούς (όσοι την οδήγησαν) της εποχής να νοιώσουν ρίγη συγκίνησης όταν γυρνώντας την μίζα ο 2,3 λίτρων κινητήρας έπαιρνε ζωή.

Το ανάποδο αγωνιστικό κιβώτιο ταχυτήτων ήταν κάτι πρωτόγνωρο (η πρώτη ήταν πίσω σαν την δευτέρα), ενώ το αμάξωμα μπορούσε να αντεπεξέλθει σε πολλές από τις ορέξεις του οδηγού. Το αυτοκίνητο ξεχώριζε από το μοντέλο παραγωγής, από τα φουσκωμένα φτερά, και τα φαρδυά ζαντολάστιχα, που «έβγαζαν μάτι», και φυσικά από τον απόκοσμο ήχο της εξάτμισης μόλις οι στροφές ανέβαιναν... Η Μ3 Ε30 παρέμεινε στην παραγωγή έως το 1991.

Έναν χρόνο μετά την διακοπή της Ε30 Μ3, έκανε την εμφάνισή της η δεύτερη γενιά Μ3 που παρουσιάστηκε το 1992 από την BMW στην έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού. Μετά την διόγκωση του μοντέλου εμφανισιακά, ακολούθησε και η μεγέθυνση του κινητήρα όπως ήταν αναμενόμενο. Έτσι οι λάτρεις της προηγούμενης γενιάς βρήκαν πλέον για να ασχοληθούν ένα τρίλιτρο εξακλυλινδρο κινητήρα με 286 ίππους.

Μετά από τέσσερα χρόνια παραγωγής η Μ3 δέχθηκε αλλαγές οι οποίες είχαν να κάνουν και με την απόδοση του αυτοκινήτου. Πλέον ο κινητήρας έφθασε τα 3,2 λίτρα και οι ίπποι τους 321, ονομάζοντας το συγκεκριμένο μοντέλο ως Μ3 EVO. Τρία αμαξώματα ήταν διαθέσιμα, το κουπέ, το κάμπριο και για πρώτη φορά το σεντάν . Από το 1997 η Μ3 ήταν διαθέσιμη και με το ημιαυτόματο κιβώτιο SMG 6 σχέσεων, που κατασκευαζόταν από την Getrag. Συνολικά κατασκευάστηκαν 71.242 αντίτυπα της Μ3 Ε36.

Η τρίτη γενιά της Μ3 παρουσιάστηκε το 2000 και ήταν ίσως το πιο επιτυχημένο μοντέλο από τα δύο που προηγήθηκαν. Όπως και το προηγούμενο μοντέλο, η Ε46 όπως ονομάστηκε, είχε έναν εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα 3,2 λίτρων που απέδιδε 343 ολόκληρα άλογα! Ήταν διαθέσιμη με δύο τύπους κιβωτίων ταχυτήτων, ένα χειροκίνητο 6 σχέσεων και ένα εντελώς νέο ημι-αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, με την ονομασία SMG II. Όμως η νέα αυτή Μ3 δεν ξεχώριζε από τις απλές εκδόσεις μόνο από μηχανικής πλευράς.

Η Ε46 έγινε η πιο ποθητή εμφανισιακά Μ3 και αυτό γιατί εν αντιθέσει με το προηγούμενο μοντέλο, ήταν απολαυστική και στην εμφάνιση. Φουσκωμένα φτερά μπρος-πίσω, τεράστια ζαντολάστιχα (18 και 19 ιντσών), αλλά και τέσσερις (!) εξατμίσεις, έκαναν πολλούς από τους ιδιοκτήτες των βασικών εκδόσεων να σπαταλήσουν δεκάδες χιλιάδες ευρώ προκειμένου να μεταμορφώνουν τα μοντέλα τους έτσι ώστε να μοιάζουν όλο και περισσότερο στην M3.

Η τέταρτη γενιά της Μ3 παρουσιάστηκε το 2007 στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης. Δεν έχει τα φουσκώματα της πρώτης και της τρίτης γενιάς, αλλά αυτό δεν την κάνει «απλή». Όπως είναι φυσικό ξεχωρίζει από το διαφορετικό (πιό άγριο και διογκωμένο) καπό, τους αεραγωγούς, τους προφυλακτήρες και φυσικά τις τεράστιες ζάντες και τις 4 εξατμίσεις.


Η τελευταία γενιά της Μ3 είναι η πιο δυνατή που πέρασε μέχρι στιγμής καθώς το μοτέρ της είναι ένα κυριολεκτικό διαμάντι. Ο V8 οχτακύλινδρος 4,200 κυβικών, με 414 ίππους κινητήρας μπορεί να ικανοποιήσει όλες τις ορέξεις των οδηγών. Τα 40 κιλά ροπής και το τελευταίας τεχνολογίας 7ταχυτο διπλού συμπλέκτη κιβώτιο, μπορεί μάλλον να ικανοποιήσει ορέξεις πολύ μεγαλύτερες από τις ικανότητες των περισσοτέρων οδηγών! Και αυτό το μοντέλο βγαίνει σε κουπέ, κάμπριο και σεντάν έκδοση.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ