Με την καταβολή του εφάπαξ τιμήματος 1,2 δισ. ευρώ στο ΤΑΙΠΕΔ, ολοκληρώνεται σήμερα η παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport Greece.
Η διαδικασία ξεκίνησε νωρίς το πρωί της Μ. Δευτέρας, σύμφωνα με την «Καθημερινή» και συνεχίστηκε ως αργά το βράδυ με την επιχείρηση να συντονίζεται από το κέντρο που έχει δημιουργήσει η εταιρεία στην Καλογρέζα. Με βάση τον σχεδιασμό της παραχωρησιούχου, στόχος ήταν οι πρώτες πρωινές πτήσεις της Μ. Τρίτης να εκτελεστούν από την ίδια.
Ετσι από εχθές, «έπεσαν» οι υπογραφές των πρωτοκόλλων παράδοσης-παραλαβής σε κάθε ένα από τα αεροδρόμια. Τα πρωτόκολλα περιλαμβάνουν αναλυτική καταγραφή όσων περνούν στα «χέρια» της Fraport. Η εταιρεία αναλαμβάνει, λοιπόν, για τα επόμενα 40 χρόνια τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Ακτίου, Καβάλας, Χανίων, Κέρκυρας, Κεφαλλονιάς, Κω, Μυκόνου, Μυτιλήνης, Ρόδου, Σάμου, Σαντορίνης, Σκιάθου και Ζακύνθου.
Μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένονται παρεμβάσεις σε όλα τα αεροδρόμια, που θα σχετίζονται με γενικό καθαρισμό, βάψιμο των εγκαταστάσεων και ανακαίνιση των χώρων υγιεινής.
Η Fraport, όπως αποκάλυψε ο ΣΚΑΙ, λόγω της οικονομικής αβεβαιότητας ζήτησε εγγυήσεις πως δεν θα χαθούν τα κεφάλαιά της ακόμα και αν η χώρα χρεοκοπήσει ή αλλάξει νόμισμα.
Η κυβέρνηση, λοιπόν, παρείχε τις εγγυήσεις, ενεργοποιώντας βασιλικό διάταγμα του 1953.
Σύμφωνα με αυτό, η κυβέρνηση μπορεί να επιτάξει την επένδυση της Fraport μόνο σε περίπτωση πολέμου, αλλά ακόμα και αν υπάρξει τέτοιο σενάριο το ελληνικό δημόσιο θα πρέπει να αποζημιώσει τη γερμανική εταιρεία για το διάστημα που θα διαρκέσει η επίταξη.