Γαβρόγλου: Τον Ιούνιο οι ανακοινώσεις για τις Πανελλαδικές -Θα αφορούν μαθητές της Α' Λυκείου - iefimerida.gr

Γαβρόγλου: Τον Ιούνιο οι ανακοινώσεις για τις Πανελλαδικές -Θα αφορούν μαθητές της Α' Λυκείου

Φωτογραφία: SOOC
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Την αποφασιστικότητα να προχωρήσει το υπουργείο σε αλλαγές εξέφρασε σε συνέντευξη που παραχώρησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου.

«Έχουμε ένα σχέδιο για την Εκπαίδευση, πρέπει να ρυθμίσουμε τα θέματα της τριτοβάθμιας, έχουμε ένα σχέδιο για τον Ενιαίο Χώρο Έρευνας και Εκπαίδευσης, έχουμε ένα σχέδιο για το λύκειο, τα ΕΠΑΛ και τα ΓΕΛ, και θα προχωρήσουμε», δήλωσε, εκφράζοντας παράλληλα την αισιοδοξία ότι με το νομοσχέδιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, που παρουσιάστηκε την περασμένη εβδομάδα, θα επιτευχθεί «πλατιά συναίνεση».

Ο υπουργός χαρακτήρισε το νομοσχέδιο «απαιτητικό και περίπλοκο» και τόνισε ότι βασική αρχή αποτελεί να αναδειχθεί το κυρίαρχο χαρακτηριστικό των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ, ότι «είναι εκπαιδευτικά και ερευνητικά ιδρύματα».

Σε αυτό το πλαίσιο, εντάσσεται και η δυνατότητα παρακολούθησης από τους φοιτητές του 25% των μαθημάτων ενός τμήματος συναφούς με το αντικείμενο του βασικού πτυχίου, μετά το τρίτο έτος σπουδών, δωρεάν, λαμβάνοντας και τα συγγράμματα που χρειάζονται. «Εμείς λέμε, αν κάποιος είναι σε ένα Α τμήμα, στη Νομική, και θέλει να μάθει κάποια πράγματα από την Οικονομία, ή είναι στο Φυσικό και θέλει να μάθει ακόμη περισσότερα Μαθηματικά, γιατί να μη μπορεί να έχει αυτή τη δυνατότητα; Και βεβαίως, όταν λέμε το 25% των μαθημάτων, δεν θα είναι το 25% των όποιων μαθημάτων. Εμείς ζητάμε τα τμήματα να αρχίσουν να συνεννοούνται μεταξύ τους, για να δούνε ποιο φάσμα μαθημάτων θα είναι το καταλληλότερο που θα μπορεί να προσφέρεται. Και δεν θα το παίρνει από την πρώτη μέρα που θα μπει στο τμήμα του το κανονικό, θα περάσουν πρώτα δύο χρόνια, και αφού λίγο κατασταλάξει και στα δικά του και τι ενδιαφέροντα πρόσθετα θα μπορεί να έχει ή να αποκτήσει, τότε θα μπορεί να έχει αυτή τη δυνατότητα. Και όλη αυτή τη χρονιά που μας έρχεται, θα προχωρήσουν σε αυτές τις συζητήσεις τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ», σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Γαβρόγλου.

Ο υπουργός Παιδείας τόνισε ότι δεν επηρεάζονται τα επαγγελματικά δικαιώματα από τη θεσμοθέτηση της δυνατότητας αυτής και, παράλληλα, ανέφερε ότι έχουν γίνει βήματα προς την «κανονικοποίηση» της υπόθεσης των επαγγελματικών δικαιωμάτων, μέσω ειδικής επιτροπής η οποία «ήδη άρχισε να εγκρίνει τα επαγγελματικά προσόντα».

Εξάλλου, ο υπουργός ανέφερε στο Πρακτορείο ότι θα γίνει μία πρώτη παρουσίαση των βασικών σημείων του νομοσχεδίου για το λύκειο και την εισαγωγή στα ΑΕΙ, μετά το Πάσχα, στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και εξήγησε ότι το αναλυτικό σχέδιο θα παρουσιαστεί τον Ιούνιο, μετά τις εξετάσεις, ώστε να γίνει «μία πιο ήρεμη συζήτηση πριν θεσμοθετήσουμε».

Για το θέμα της αλλαγής των προγραμμάτων σπουδών του μαθήματος της Ιστορίας, ο κ. Γαβρόγλου επανέλαβε ότι θα πρέπει να γίνει μία «συζήτηση επί της ουσίας», με ανοικτό χρονοδιάγραμμα, και ανακοίνωσε ότι από το τέλος του μήνα θα εγκαινιαστεί ένα σύνολο ημερίδων για τον λόγο αυτό.

Τέλος, για το ζήτημα της επιλογής διευθυντών, με εκκρεμή τη δημοσίευση της απόφασης του ΣτΕ που αφορά τη συνταγματικότητα της διαδικασίας, ο υπουργός Παιδείας τόνισε στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ότι το υπουργείο έχει επεξεργαστεί κάποια νομικά σενάρια για να ανταποκριθεί άμεσα και να υπάρξουν βελτιώσεις στη διαδικασία. «Εκείνο που είναι σίγουρο, είναι ότι αυτό που θα νομοθετήσουμε θα είναι νομικά άψογο και θα μεριμνήσουμε και για έναν ουσιαστικό ρόλο του συλλόγου διδασκόντων, ως προς την κατοχύρωση παραπέρα της δημοκρατίας στα σχολεία», κατέληξε ο κ. Γαβρόγλου.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ