Βελτιωμένες προσφορές από τους ενδιαφερόμενους για τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης θα ζητήσει μέσα στις επόμενες ημέρες η ελληνική κυβέρνηση ενώ μέχρι τα μέσα Μαίου θα μπορέσει να επιλεγεί ο επενδυτής για το 67% του λιμανιού.
Οπως μεταδίδει το πρακτορείο Reuters στη διαδικασία συμμετέχουν τρεις διεκδικητές, η εταιρεία International Container Terminal Services με έδρα τις Φιλιππίνες, η P&O Steam Navigation Company με έδρα το Ντουμπάι και μία σύμπραξη που περιλαμβάνει τη γερμανική Deutsche Invest Equity Partners.
Σύμφωνα με μία από τις πηγές του διεθνούς πρακτορείου, αφού ολοκληρωθεί η φάση των βελτιωμένων προσφορών, η Αθήνα θα μπορεί να επιλέξει τον νικητή έως τα μέσα Μαΐου.
Η αξία του ΟΛΘ υπολογιζόταν σε περίπου 200 εκατομμύρια ευρώ το 2016. Ο νικητής του διαγωνισμού θα αναλάβει τη διαχείριση του λιμανιού για 40 χρόνια, θα κληθεί να επενδύσει 180 εκατομμύρια ευρώ έως το 2021 για την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και θα πρέπει να δεσμευθεί για αύξηση των κοντέινερ που μπορεί να εξυπηρετήσει το λιμάνι κατά περίπου 60%.
Βάσει του τρέχοντος Μνημονίου, η Ελλάδα οφείλει να εξασφαλίσει έσοδα της τάξης των 6 δισεκατομμυρίων ευρώ μέσω παραχωρήσεων ή πωλήσεων δημόσιας περιουσίας έως το 2018.