Η ιταλίδα σταρ, 78χρονη Κλαούντια Καρντινάλε είναι η γυναίκα που επέλεξε το Φεστιβάλ των Καννών για την αφίσα του, ενόψει της τελετής που θα γίνει στις 17 ως τις 28 Μαίου 2017.
«Χαρούμενη, ελεύθερη και τολμηρή» χαρακτηρίζει το Φεστιβάλ των Καννών την διάσημη ντίβα, έτσι όπως απεικονίζεται στην αφίσα, η οποία εκπροσωπεί την καλλιτεχνική ελευθερία, την ομορφιά και την κομψότητα.
Η Κλαούντια Καρντινάλε είχε κάνει το ντεμπούτο της στις Κάννες το 1961, ενώ ήταν 23 ετών, στον ρόλο της Aïda, μιας χορεύτριας.
«Είμαι περήφανη και αποτελεί τιμή να επιλεγώ για την αφίσα του 70ού Φεστιβάλ των Καννών 2017 και είμαι πολύ χαρούμενη για την επιλογή αυτής της φωτογραφίας. Χορεύω σε μια στέγη της Ρώμης, το 1959. Κανείς δεν θυμάται ποιός ήταν ο φωτογράφος, ούτε εγώ. Αλλά αυτή η φωτογραφία μου θυμίζει την αρχή της καριέρας μου, σε μια εποχή που δεν φανταζόμουν ότι μια μέρα θα ανέβαινα τα σκαλιά του πιο διάσημου Φεστιβάλ του κινηματογράφου» δήλωσε από την πλευρά της η Κλαούντια Καρντινάλε.
Είναι μια από τις διασημότερες ηθοποιούς του κόσμου, εμβληματική μορφή του ιταλικού σινεμά της δεκαετίας του '60. Η Κλαούντια Καρντινάλε ενσαρκώνει την μεσογειακή ομορφιά, με τα μάτια γαζέλας, το μεσογειακό δέρμα και την προφορά της στις ξένες γλώσσες που παραπέμπει στη νότια Ευρώπη.
Κόρη ενός μηχανικού σιδηροδρόμων, η ιταλίδα Κλαούντια Καρντινάλε μεγάλωσε στην Τυνησία. Η ομορφιά της ήταν εκθαμβωτική πολύ νωρίς και εξελέγη «Βασίλισσα ομορφιάς», ως η πιό όμορφη ιταλίδα που ζούσε στην Τυνησία, σε ηλικία 16 ετών.
Είναι λίγο πολύ γνωστή η ιστορία της Καρντινάλε στα 19 της. Κανείς δεν ήξερε εκείνη την εποχή ότι η νεαρή καλλονή ήταν έγκυος, σε ένα ανεπιθύμητο παιδί, το απέκτησε απέκτησε μετά από βιασμό και αποφάσισε να κρατήσει. Ολα τα διηγήθηκε η σταρ, μετά από χρόνια, στην αυτοβιογραφία της. Ενας αεροπόρος την βίασε, σε μια στιγμή που όλοι απουσίαζαν από το πατρικό σπίτι. Συνέχιζε όμως να τον βλέπει, για έναν χρόνο.
«Οι άνδρες δεν θα καταλάβουν ποτέ την ικανότητα των γυναικών να πληγώνονται οι ίδιες. Αυτή η απίστευτη έλξη για το κενό, αυτή η εμμονή στον πόνο, αυτή η ανάγκη να αποδείξουν την ίδια τους την αδυναμία, αυτή η παράδοξη, καυτή ανάγκη για ένα αρσενικό-προστάτη που οι ίδιες προσπάθησαν μάταια να απωθήσουν», έγραψε.
Ετσι γεννήθηκε ο γιός της Πατρίκ και τον αγάπησε. «Πάντα αυτό το παιδί με στήριξε, με έκανε να προχωρήσω. Μπήκα στον κινηματογράφο γι'αυτόν, γιατί ήταν ο συντομότερος τρόπος να αποκτήσω χρήματα, να αποκτήσω ανεξαρτησία και επομένως να μπορέσω να τον μεγαλώσω σε καλύτερες συνθήκες».
Αλλά στη δεκαετία του '60 ο κινηματογράφος δεν ήταν έτοιμος να προσλάβει μια ανύπαντρη μητέρα. Ούτε το κοινό ήταν έτοιμο για να δεχθεί κάτι τέτοιο. Τότε, ο παραγωγός της Κλαούντια Καρντινάλει διοργανώνει το ψέμμα: θα έλεγαν ότι είναι ο μικρός της αδελφός.
Η σταρ μετάνιωσε πικρά γι'αυτή την φρικτή συμφωνία. Αλλά ποιός μπορούσε να αρνηθεί εκείνη την εποχή; Οταν ο Μπαρτ Λάνκαστερ, ο παρτενέρ της στην ταινία «Γατόπαρδος», που την έκανε διάσημη, έλεγε για εκείνη «Δεν είναι γυναίκα, είναι αντράκι». Και είχε δίκιο γιατί η ιταλίδα ντίβα αγωνίστηκε με νύχια και με δόντια σε πολλά μέτωπα.
Το βραβείο για την νίκη της ως βασίλισσα ομορφιάς στην Τυνησία ήταν μια διαμονή στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, τον Σεπτέμβριο του 1955. Η ομορφιά της προσελκύει αμέσως όλα τα βλέμματα και δέχεται προτάσεις για ρόλους.
Ο Mario Monicelli κατόρθωσε να πείσει τους γονείς της κοπέλας να επιστρέψει στη Ρώμη για να γυρίσει την πρώτη της ταινία, Pigeon (1958), δίπλα στον Βιτόριο Γκάσμαν. Η νεαρή ηθοποιός αρχίζει μαθήματα κινηματογράφου στη Ρώμη και υπογράφει 7ετές συμβόλαιο με τον παραγωγό Franco Cristaldi.
Ετσι ξεκινούν οι επιτυχίες: «Εγκλημα α λα ιταλικά» (1959), «Το κορίτσι με τη βαλίτσα» (1961) και γυρίζει στη Γαλλία με τον Ζαν Πολ Μπελμοντό. Το 1963 η ιταλίδα σπάει ταμεία με την συμμετοχή της στην ταινία «8 1/2» του Φελίνι και «Ο Γατόπαρδος» του Λουκίνο Βισκόντι. Η Κλαούντια Καρντινάλε γίνεται διεθνής σταρ και συνεχίζει τις μεγάλες επιτυχίες.
Μεγάλοι σταρ του σινεμά την ερωτεύτηκαν, ο Μαρτσέλο Μαστρογιάννι, ο Μάρλον Μπράντο, ο Αλέν Ντελόν. Το φιλί που έδωσε στον Αλέν Ντελόν στον Γατόπαρδο θεωρείται το καλύτερο φιλί του κινηματογράφου. «Το μόνο που μπορώ να σας πω είναι όταν έπρεπε να φιλήσω τον Αλέν Ντελόν, ο Λουκίνο Βισκόντι μου είπε στο αυτί: «Κλαούντια, θέλω να δω γλώσσα». Και το έκανε!» έχει εξομολογηθεί η σταρ.
«Δεν έχω παίξει ποτέ με τον Μάρλον Μπράντο, παρότι ήταν ο αγαπημένος μου ηθοποιός. Παρολίγο να δουλέψω μαζί του αλλά ο παραγωγός δεν με ήθελε. Μια μέρα, στο Λος Αντζελες, ο Μάρλον ήρθε και χτύπησε την πόρτα μου. Εκανε τα πάντα για να του αρέσω, έβαλε πραγματικά τα δυνατά του. Οταν κατάλαβε ότι ήταν χαμένος κόπος, άρχισε να γελάει και μου είπε: «Είσαι κριός, όπως κι εγώ». Μόλις έφυγε το μετάνιωσα, είπα στον εαυτό μου κρίμα που τον έχασα!», έχει διηγηθεί η ντίβα.
Και ξαφνικά, στα μέσα της δεκαετίας του '70 σταματάει τον κινηματογράφο και γνωρίζει τον σκηνοθέτη Pasquale Squitieri, τον σύντροφό της και μοναδικό έρωτα της ζωής της, με τον οποίο γύρισε μετά το 1981 πολλές ταινίες, ενώ το 2000 έπαιξε σε θεατρική παράσταση στο Παρίσι. Εξακολουθεί να παίζει στον κινηματογράφο, στην τηλεόραση, στο θέατρο ως το 2017.
Από τη σχέση της με τον Pasquale Squitieri η Καρντινάλε απέκτησε μια κόρη, την Claudia, η οποία βρίσκεται, εδώ, στη μέση:
Είναι η μοναδική παγκόσμιας εμβέλειας ντίβα που δεν φοβάται τις ρυτίδες και αρνήθηκε πάντα να κάνει την παραμικρή επέμβαση στο σώμα της. «Η μητέρα μου μού έλεγε αν χαμογελάς συνέχεια δεν θα φαίνονται οι ρυτίδες», δήλωσε η ίδια η σταρ σε γαλλικό κανάλι.
«Δεν υπάρχουν μόνο γυναίκες που καταστρέφονται με την πλαστική, υπάρχουν και άνδρες. Εμένα δεν μου αρέσει. Κοιτάζεσαι στον καθρέφτη και δεν ξέρεις ποιός είσαι. Ολες οι γυναίκες που κάνουν πλαστική μοιάζουν μεταξύ τους.
Δεν μπορείς να σταματήσεις το χρόνο. Ο χρόνος περνάει, δεν σταματάει», λέει φιλοσοφημένα.