Ειρωνεία της τύχης θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η προφητική συνέντευξη που έδωσε το Δεκέμβριο του 2010 σε τσέχικη εφημερίδα ο καπετάνιος του κρουαζιερόπλοιου Costa Concordia, στην οποία δήλωνε ότι δε θα ήθελε με τίποτα να βρεθεί στη θέση του καπετάνιου του Τιτανικού.
Σίγουρος για τον εαυτό του, ο Φραντσέσκο Σκετίνο είχε πει τότε ότι «δεν θα ήθελα με τίποτα να βρεθώ στη θέση του καπετάνιου του Τιτανικού, αναγκασμένος να πλεύσω σε έναν ωκεανό από παγόβουνα, αλλά πιστεύω πως εάν προετοιμαστεί κανείς σωστά, μπορεί να θέσει υπό έλεγχο κάθε κατάσταση και να προλάβει ενδεχόμενα προβλήματα. Όσο για την ασφάλεια των επιβατών, αυτή είναι υψίστης σημασίας».
Ένα χρόνο μετά, θα αυτοδιαψευδόταν με τον χειρότερο δυνατό τρόπο, καθώς μπορεί να μην βρέθηκε αντιμέτωπος με παγόβουνα, αλλά κατάφερε να αναβιώσει την τραγωδία του Τιτανικού και μάλιστα σε μία καλά χαρτογραφημένη «κουταλιά νερό», μόλις 150 μέτρα από τις ιταλικές ακτές.
Το χειρότερο είναι δε, πως 7 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και 29 αγνοούνται, επειδή ο 52χρονος Φραντσέσκο Σκετίνο ήταν εγκληματικά ανεύθυνος, όποιο από τα τρία σενάρια που έχουν καταθέσει μέχρι στιγμής μάρτυρες κι αν ισχύει, δηλαδή είτε γιατί οδήγησε το κρουαζιερόπλοιο στην ακτή για να ευχαριστήσει τον αρχισερβιτόρο που κατάγεται από το νησί, είτε γιατί ήθελε να χαιρετήσει έναν φίλο του και να προσφέρει «θέαμα» στους κατοίκους, είτε γιατί αντί να βρίσκεται στο πόστο του, τα έπινε στο μπαρ με μια όμορφη κυρία.
Μάλιστα, σαν να μην έφταναν οι λάθος χειρισμοί, ο 52χρονος «καπετάνιος της συμφοράς» φέρεται να εγκατέλειψε το βυθιζόμενο καράβι όχι τελευταίος, όπως θα όφειλε, αλλά πρώτος, αφήνοντας πίσω του αβοήθητους χιλιάδες επιβάτες, ενώ, σύμφωνα με ηχογραφημένη τηλεφωνική συνομιλία ανάμεσα στο λιμεναρχείο και τον ίδιο, του ζητήθηκε να επιστρέψει στο κρουαζιερόπλοιο, αλλά αυτός αρνήθηκε.
Πλέον όλοι, η ιταλική Εισαγγελία, η πλοιοκτήτρια εταιρεία, οι επιβάτες και φυσικά η κοινή γνώμη, τον έχουν στήσει στον τοίχο, υποστηρίζοντας πως οι δικοί του λάθος χειρισμοί ήταν που ναυάγησαν το μήκους 290 μέτρων πλοίο με τους 4.229 επιβαίνοντες και ο Σκετίνο κρατείται κατηγορούμενος για ανθρωποκτονία κατά συρροήν, πρόκληση ναυαγίου και εγκατάλειψη πλοίου.
Αξίζει να σημειωθεί πως ο Σκετίνο, ο οποίος αρνείται όλες τις κατηγορίες, εργάζεται στην Costa Cruises τα τελευταία 11 χρόνια. Προσελήφθη το 2002, ως υπεύθυνος ασφαλείας, και από το 2006 φόρεσε τη στολή του καπετάνιου.
Τώρα, το μεγάλο τοίχημα για τις ιταλικές Αρχές είναι, πέρα από τον εντοπισμό και τη διάσωση των αγνοουμένων, η αποτροπή της περιβαλλοντικής καταστροφής στην περιοχή της Τοσκάνης, καθώς στις δεξαμενές του κρουαζιερόπλοιου βρίσκονται 2.400 τόνοι πετρελαίου.
Πηγή: Έθνος