Σπάνια έχει χαρακτηριστεί «βόμβα» ένας υποψήφιος για την καγκελαρία στη Γερμανία.
Όμως η έκφραση αυτή, που προήλθε από έναν νεαρό οπαδό των Σοσιαλδημοκρατών (SPD), αποκαλύπτει την ευφορία που νιώθουν οι οπαδοί του κόμματος με την υποψηφιότητα του Μάρτιν Σουλτς.
Ο Ματίας Τσέλερ, 21 ετών, επικεφαλής της νεολαίας του SPD στο Μάνχαϊμ, δήλωσε ότι ένιωσε «οργιώδη ευφορία» όταν είδε ότι ο Σουλτς θα είναι αντίπαλος της Άγγελα Μέρκελ στις βουλευτικές εκλογές της 24ης Σεπτεμβρίου.
Η έκφραση «geile Sau» (που σημαίνει κάτι μεταξύ «σούπερ τύπος» και «σεξοβόμβα») που χρησιμοποίησε ο Τσέλερ μιλώντας στα τέλη Ιανουαρίου στο τηλεοπτικό δίκτυο ARD για τον Σουλτς «αποκαλύπτει τον ενθουσιασμό των νέων, κυρίως του SPD, για τον Σουλτς και τη νέα δυναμική του κόμματος», εξηγεί ο ίδιος.
Η απόφαση του Σουλτς να εγκαταλείψει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, του οποίου ήταν πρόεδρος επί πέντε χρόνια, άλλαξε εντελώς την εκλογική κούρσα, την οποία φαινόταν να χάνει ο πρόεδρος του SPD Ζίγκμαρ Γκάμπριελ.
H ανακοίνωση της υποψηφιότητάς του έγινε δεκτή με αύξηση δέκα μονάδων στις δημοσκοπήσεις για τους Σοσιαλδημοκράτες, με κάποιες από αυτές να το εμφανίζουν μπροστά από τους Χριστιανοδημοκράτες (CDU) της καγκελαρίου Μέρκελ.
Σε προσωπικό επίπεδο, η δημοτικότητα του Σουλτς ξεπερνά αυτή της Μέρκελ με ποσοστό 50% έναντι 38% για την καγκελάριο.
«Το SPD νιώθει διαφορετικά με τον νέο του υποψήφιο», παρατηρεί ο Κρίστοφερ Λάουντερ, πρώην μέλος του Κόμματος των Πειρατών που έχει ενταχθεί στους Σοσιαλδημοκράτες, περιγράφοντας μιας «αλλαγή διάθεσης» ιδιαίτερα εμφανή στους ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης.
Οι υποστηρικτές του Σουλτς αναρτούν στο Twitter φωτογραφίες με hashtag, όπως #schulzzug (το τραίνο του Σουλτς), #keinebremsen (κανένα φρένο), #gottkanzler (ο καγκελάριος του θεού).
Ένα βίντεο με την ονομασία Schulzzuglied (το τραγούδι για το τραίνο του Σουλτς) έχει ήδη 100.000 views στο YouTube.
Στον ιστότοπο Reddit έχει επίσης αναρτηθεί το The_Schultz, μια παρωδία του “The Donald” των υποστηρικτών του Ντόναλντ Τραμπ.
Συχνά μάλιστα ο Σουλτς εμφανίζεται σε βίντεο των υποστηρικτών του με το ακρωνύμιο MEGA (Make Europe Great Again - Να γίνει η Ευρώπη ξανά μεγάλη), απηχώντας το προεκλογικό σύνθημα του Αμερικανού προέδρου.
«Είναι σημαντικό διότι οι ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης, ο απλός και λαϊκός λόγος περνά πολύ γρήγορα στους ανθρώπους, ενώ οι σωστές, αλλά περίπλοκες απαντήσεις δεν το κάνουν αυτό», εξήγησε ο Τσέλερ.
«Μεταφέρουμε το περιεχόμενο του κόμματός μας στο γκρουπ που είναι στόχος μας, θέλουμε η πολιτική να είναι κουλ, σέξι και ανθρώπινη», τόνισε.
Ο ενθουσιασμός για τον 61 ετών υποψήφιο μπορεί να προκαλέσει έκπληξη την ώρα που ο ευρωφοβικός λόγος σημειώνει άνοδο στην Ευρώπη.
Όμως εκτός από το ταλέντο του ως ομιλητής, η πορεία του Σουλτς, που ήθελε να γίνει επαγγελματίας ποδοσφαιριστής και ξεπέρασε τον εθισμό του στο αλκοόλ προτού ανοίξει ένα βιβλιοπωλείο και μάθει μόνος του έξι γλώσσες, του προσδίδει ένα ύφος μη τυπικό και δημοφιλές.
(ΑΠΕ-ΜΠΕ)