Η μοιραία Porsche διένυσε μόλις σε 0,8 δευτερόλεπτα τα 44 μ. του πάρκινγκ, στο φρικτό τροχαίο στην εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας, με τους τέσσερις νεκρούς, που συγκλόνισε την Ελλάδα.
Μετά από έρευνα του πραγματογνώμονα Παναγιώτη Μαδιά στο σημείο της τραγωδίας, την οποία δημοσίευσε ο «Ελεύθερος Τύπος», προέκυψε ότι η Porsche συγκρούστηκε με ταχύτητα 198 χλμ/ώρα με το αυτοκίνητο της οικογένειας Πατμανόγλου.
Σύμφωνα με τον κ. Μαδιά, «διαβολικές» συμπτώσεις οδήγησαν στην τραγωδία. «Ούτε ο καλύτερος σκηνοθέτης του κόσμου δεν θα μπορούσε να αποτυπώσει αυτό που συνέβη. Κατά διαβολική σύμπτωση η Porsche εξετράπη την τελευταία στιγμή στην είσοδο του υπαίθριου πάρκινγκ και έπεσε με μαθηματική ακρίβεια πάνω στο οπίσθιο τμήμα του ακινητοποιημένου Honda Civic. Από την ανάλυση των χρόνων του σχετικού βίντεο και από το μήκος των ιχνών πλαγίας ολίσθησης της Porsche μέσα στο πάρκινγκ, προκύπτει ότι η ταχύτητα του οχήματος κατά την πρόσκρουση με το Honda ήταν 198 χιλιόμετρα την ώρα. Ολα έγιναν τρομακτικά γρήγορα μόλις σε 8 δέκατα του δευτερολέπτου. Καταλαβαίνετε ότι οι χρόνοι εκμηδενίζονται όταν έχουμε να κάνουμε με τέτοιες ταχύτητες. Είναι προφανές ότι δεν προλαβαίνεις να συνειδητοποιήσεις τι συμβαίνει», δήλωσε ο πραγματογνώμονας στην εφημερίδα.
Κατά την έρευνά του στο πάρκινγκ, ο κ. Μαδιάς βρήκε σε απόσταση 120 μ. από το σημείο της σύγκρουσης προφυλακτήρα, ο οποίος όπως είπε σύμφωνα με τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του είναι αυτός που φέρει το συγκεκριμένο μοντέλο της Porsche. Ο προφυλακτήρας παραδόθηκε στην Τροχαία που θα συνεχίσει τις έρευνες.
«Το κομμάτι αυτό αποκολλήθηκε από το ακραίο δεξιό τμήμα του οπίσθιου προφυλακτήρα της Porsche, πιθανότατα τη στιγμή την οποία έσκασε το οπίσθιο δεξιό ελαστικό του και η περίμετρος του ελαστικού καταστράφηκε, δημιουργώντας έκκεντρη βίαια πρόσκρουση στο εσωτερικό τμήμα του προφυλακτήρα με αποτέλεσμα ο προφυλακτήρας να ξεκουμπώσει και να αποξηλωθεί το οπίσθιο ακραίο δεξιό τμήμα αυτού και σε συνδυασμό με την αντίσταση του αέρα και την αρχική ταχύτητα του οχήματος να αποκολληθεί σε απόσταση 120 μέτρων πριν την είσοδο του υπαίθριου πάρκινγκ, στιγμή κατά την οποία ο οδηγός έχασε παντελώς τον έλεγχο», αναφέρει στην έκθεσή του ο κ. Μαδιάς.
Σε εκείνο το σημείο, σύμφωνα με τον πραγματογνώμονα, μάλλον ο οδηγός έντρομος προσπάθησε να κρατήσει το όχημα στην πορεία του αλλά μάταια. «Μιλάμε για μία απόσταση 120 μ. την οποία διήνυσε σε 1,5 δευτερόλεπτο. Η εκτίμησή μου είναι ότι όλα προκλήθηκαν λόγω της υπερθέρμανσης των ελαστικών, τα οποία ήταν χειμερινά ελαστικά δεκαετίας. Ενα κομμάτι από τα ελαστικά βρέθηκε κατεστραμμένο κοντά στο σημείο της φονικής σύγκρουσης. Πρέπει να τονίσουμε ότι σε αυτές τις ταχύτητες δεν μπορούν να αντέξουν τα πολύ παλιά ελαστικά. Δηλαδή ακόμα και να μην ήταν χειμερινά ενδεχομένως να είχαμε το ίδιο αποτέλεσμα», ανέφερε ακόμη.
Τη διερεύνηση της υπόθεσης έχουν αναλάβει τέσσερις πραγματογνώμονες του Δημοσίου, που θα αναλάβουν να εξετάσουν τις συνθήκες της ασφάλτου (την κατάσταση του οδοστρώματος, τα κιγκλιδώματα), την Porsche -αν υπήρξε κάποιο μηχανολογικό πρόβλημα, τα ελαστικά, τα φρένα, τα ηλεκτρολογικά-, ενώ δύο αξιωματικοί της Πυροσβεστικής θα ερευνήσουν τις συνθήκες της έκρηξης.