Ιαβέρης: Τα πιο πολλά τροχαία γίνονται σε κατοικημένες περιοχές με θύματα κάτω των 30 ετών - iefimerida.gr

Ιαβέρης: Τα πιο πολλά τροχαία γίνονται σε κατοικημένες περιοχές με θύματα κάτω των 30 ετών

φωτογραφία αρχείου: eurokinissi
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

«Τα πιο πολλά τροχαία ατυχήματα σ’ ένα ποσοστό κοντά στο 87% συμβαίνουν σε κατοικημένες περιοχές με ταχύτητες κοντά στα 50 χλμ/ώρα» τονίζει ο Ιαβέρης.

«Και μάλιστα ένα πολύ μεγάλο ποσοστό πρωταγωνιστών των τροχαίων είναι κοντά στη ηλικία των 30 ετών. Σύμφωνα μάλιστα με τα τελευταία στοιχεία, το 60 με 70% των θυμάτων από τροχαία ατυχήματα, είναι ηλικίας 15- 29 ετών».

Αυτό είναι ένα από τα πολλά συγκλονιστικά στοιχεία που αποκάλυψε ο γνωστός οδηγός αγώνων, Αναστάσιος Μαρκουίζος (Ιαβέρης), λίγες ώρες μετά το τραγικό τροχαίο της Ε. Ο. Αθηνών- Λαμίας.

Ο ίδιος ωστόσο αποκαλύπτει ότι: «τα τροχαία ατυχήματα κοστίζουν 12 δισ. ευρώ κάθε χρόνο. Και μετά λέμε πώς να εξοικονομήσουμε λεφτά και βάζουμε ισοδύναμα.

Το 40% του κόστους στην υγεία είναι από τροχαία. Ποσό πολύ μεγάλο, που κανείς δεν κάνει κάτι για να αλλάξει την κατάσταση. Ειδικά τώρα την περίοδο της κρίσης. Μιλάμε για μια γενοκτονία. Και κανείς δεν κάνει κάτι».

Η έλλειψη παιδείας είναι η σημαντικότερη αιτία των ατυχημάτων.
«Είναι σίγουρο ότι δεν υπάρχει παιδεία. Δεν υπάρχει αλληλοσεβασμός. Θα πρέπει να καταλάβουμε ότι όπως ξεκινάμε από το σπίτι μας το πρωί, έτσι πρέπει να γυρνάμε. Υπάρχουν οικογένειες από πίσω που μας περιμένουν. Θα πρέπει να μάθουμε να σεβόμαστε τον εαυτό και τους άλλους.
Τα παιδιά στο παιδικό κάθισμα, όλοι οι επιβάτες να φορούν ζώνη, όχι υψηλές ταχύτητες.
Φθάσαμε να οδηγούμε αυτοκίνητο και λες και κυκλοφορούμε με Καλάσνικοφ» ανέφερε στο ραδιόφωνο του ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Ιαβέρης.

Ο ίδιος πάντως προτείνει αύξηση των προστίμων. «Τα πρόστιμα πρέπει να αυξηθούν και όχι να μειωθούν. Πρέπει να προσπαθήσουμε να φτιάξουμε καλύτερους ανθρώπους.
Επίσης συχνά θα πρέπει μέσα από τις ΜΜΕ να προβάλουμε όχι ατυχήματα για συνετισμό, αλλά τις στιγμές της κηδείας των θυμάτων, αλλά και την επόμενη μέρα των ατόμων που έμειναν ανάπηροι.
Επίσης οι γονείς οφείλουν να γίνουν καλύτεροι κατά τη διάρκεια της οδήγησης, καθώς τα παιδιά αντιγράφουν τους γονείς σε μεγάλο βαθμό. Αν δεν είναι αυτοί σωστοί, ούτε και αυτά θα γίνουν σωστά».

Για «μαγκιά» στην οδήγηση κάνει λόγο ο Θεσσαλονικιός οδηγός αγώνων, Δημήτρης Μανωλόπουλος.
«Υπάρχει πολύ μαγκιά στην οδήγηση. Επίσης βλέπουμε πειραγμένα αυτοκίνητα, μαύρα τζάμια, σκεπασμένες πινακίδες με σκούρες ζελατίνες, μουσική στη διαπασών, εξατμίσεις μπουριά, διασκευασμένα τουρμποκίνητα. Και όλα αυτά με την αστυνόμευση ανύπαρκτη.
Η οδήγηση των περισσότερων Ελλήνων οδηγών δεν διαφέρει πολύ από μία πίστα με συγκρουόμενα αυτοκινητάκια του λούνα πάρκ».

Τέλος ο γνωστός οδηγός αγώνων, Δημήτρης Μανωλόπουλος προέτρεψε να: «γίνει υποχρεωτικό το μάθημα ασφαλούς οδήγησης στην τηλεόραση και στα ραδιόφωνα.
Να υπάρξουν αυστηρά πρόστιμα στους ανεγκέφαλους οδηγούς και αφαίρεση διπλώματος οδήγησης για πάντα σε οδηγούς που ξεπερνούν κατά πολύ τα όρια ταχύτητος».
(ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Ιαβέρης τροχαία ατυχήματα
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ