Ανθεκτικές αποδείχθηκαν οι επιχειρήσεις χερσαίων υπηρεσιών διαχείρισης εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics) κατά τη διάρκεια της κρίσης, ανεβάζοντας τη συνεισφορά τους στο ελληνικό ΑΕΠ στο 2,9% το 2016 από 2,5% το 2008 και εμφανίζοντας σημάδια σύγκλισης με τα ευρωπαϊκά δεδομένα (3,4% του ΑΕΠ).
Την υψηλή δυναμική του κλάδου των logistics, υπογραμμίζει η Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος, σε πρόσφατη οικονομική της μελέτη, θέτοντας ως προϋπόθεση για την περαιτέρω ανάπτυξή του την υλοποίηση των αναγκαίων διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων.
Ο κλάδος, σύμφωνα με τα ευρήματα, υπερέχει του λοιπού εταιρικού τομέα σε όλους τους κρίσιμους δείκτες, αξιοποιώντας ως βασική κινητήριο δύναμη τις τεχνολογικές εξελίξεις. Παράλληλα, η χρηματοοικονομική του εικόνα είναι παρόμοια του ευρωπαϊκού μέσου όρου σε όρους ταχύτητας κυκλοφορίας ενεργητικού, κερδοφορίας και μόχλευσης.
Ωστόσο, αυτή η συνολικά θετική εικόνα κρύβει έντονες ανομοιογένειες, τόσο σε επίπεδο μεγεθών επιχειρήσεων όσο και σε επίπεδο επιμέρους τομέων δραστηριότητας. Συγκεκριμένα, όσον αφορά τα μεγέθη, οι μεσαίες επιχειρήσεις ξεχωρίζουν έντονα έναντι των μικρών, σε όρους βασικών λειτουργικών μεγεθών και αριθμοδεικτών.
Αναφορικά με τις επιμέρους δραστηριότητες, βελτίωση παρουσίασε ο τομέας διαχείρισης φορτίων και επιδείνωση ο τομέας μεταφορών. Ειδικότερα, η διαχείριση φορτίων βελτιώθηκε σε όρους όγκου, αλλά και σε όρους ποιότητας. Από την άλλη πλευρά, η μεταφορά φορτίων δέχθηκε ισχυρή πίεση από τις μειωμένες εθνικές μεταφορές, η οποία αντισταθμίστηκε μόνο μερικώς από τις ανοδικές διεθνείς μεταφορές.
Πέρα από τη συσταλτική συγκυρία ζήτησης, οι μεταφορές επιβαρύνονται και από μία ιδιάζουσα διαρθρωτική κατάσταση, η οποία έχει αναπτυχθεί ως αποτέλεσμα των γεωγραφικών ιδιαιτεροτήτων της Ελλάδας αλλά και του θεσμικού πλαισίου των οδικών μεταφορών.